آمازون هم مدعی اسکار می‌شود

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سرویس استریم آمازون

آمازون می‌خواهد با تولید ۱۶ فیلم در سال ۲۰۱۶  و همکاری با کارگردانان مطرح شانس‌اش برای بردن جایزه‌ی اسکار بالا ببرد.

امیدها و آرزوهای بزوس برای اسکار به آمازون کمک می‌کند که موفقیت‌اش در هالیوود تکمیل شود.

در جریان مصاحبه‌ای که «جف بزوس» (Jeff Bezos)، مدیر عامل آمازون، اخیرا با نشریه‌ی آلمانی Die Welt داشته، او عنوان کرده که برای «پرایم» (Prime)، سرویس استریم ویدیوی این شرکت بلندپروازی‌هایی دارند که فراتر از موفقیت اخیرش در مراسم‌های اهدای جوایز «امی» (Emmy) و «گولدن گلوب» (Golden Globe) می‌رود. حالا آمازون می‌خواهد برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۶ عنوان فیلم بسازد، با این امید که امکان موفقیت در اسکار هم داشته باشد.

امیدها و آرزوهای بزوس برای اسکار به آمازون کمک می‌کند که موفقیت‌اش در هالیوود تکمیل شود. بزوس درباره‌ی موفقیت سریال Transparent آمازون می‌گوید: “آمازون در حال حاضر جوایز گولدن گلوب و امی را برده است. ما می‌خواهیم اسکار را هم ببریم.” «روی پرایس» (Roy Price)، مدیر ارشد استودیوی آمازون در ژانویه هدف تولید ۱۲ فیلم در سال را پیشنهاد داده بود که حالا این رقم به ۱۶ فیلم در سال افزایش یافته است.

بزوس می‌خواهد “پلتفرم جدیدی را در اختیار استادانی چون «وودی آلن» (Woody Allen) و «اسپایک لی» (Spike Lee) قرار دهد.” فیلم «شایرک» (Chiraq) ساخته‌ی اسپایک لی که در سیزدهم آذر ماه اکران شد، اولین فیلم سینمایی است که این شرکت تولید کرده. وودی آلن هم یک سریال شش قسمتی به نام «اشتباه فاجعه بار» (catastophic mistake) برای آمازون می‌سازد که پخش آن در سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. شاید بزوس باید دست کارگردان‌های برنده‌ی اسکار را باز بگذارد تا شانس‌اش را برای اسکار بردن این سرویس استریم ویدیو افزایش دهد.

آمازون برای رقابت با بزرگ‌ترین رقیب‌اش یعنی نتفلیکس، به دنبال تولید فیلم سینمایی رفته است. نتفلیکس امسال تلاش‌های زیادی کرده تا رسما به یک استودیوی فیلم‌سازی تبدیل شود. اولین فیلمی که این سرویس استریم تولید کرد Beasts of No Nation بود که به طور هم‌زمان در سینماها اکران شد و به اینترنت راه یافت. بزوس می‌داند که برنامه‌های نتلفیکس برای دو برابر کردن تولید محتوا در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که در صنعت سرگرمی سردمداران و مدیران جدیدی ظهور می‌کنند.

رقابت و هم‌گام شدن با سرویس نتفلیکس برای آمازون با چالش‌ها و سختی‌های زیادی همراه خواهد بود. چرا که در حال حاضر این سرویس در زمینه‌ی استریم ویدیو حرف اول را می‌زند و شهرت بیشتری دارد. اما شاید بزوس پس از پرتاب یک موشک به فضا و فرود موفقیت‌آمیز آن فکر می‌کند که هیچ کاری غیرممکن نیست.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Alan

    کاش میرفت سراغ ویدیو گیم، بیشتر بهش میخوره.

  2. Avatar rezamhs

    مطمئن باشید اسکار رو برده با چنین سرمایه و افراد موفقیتش حتمی
    ممنون دیجی از مطالب مفیدتون

  3. Avatar bijan

    با سر میخوره زمین. هرکسی را بهر کاری ساختند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه