بازیگر R2-D2 در ۸۳ سالگی درگذشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«کنی بیکر»، بازیگر نقش ربات R2-D2 در مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» (Star Wars) درگذشت. بیکر ۸۳ سال داشت.

به غیر از نقش R2-D2، کنی بیکر به عنوان یک «ایواک» در قسمت ششم جنگ ستارگان هم ایفای نقش کرده بود.

کنی بیکر (Kenny Baker) فقط یک متر و ۱۵ سانت قد داشت و دکترها حتی پس از تولد او، پیش‌بینی کرده بودند که احتمالا تا نوجوانی بیشتر زنده نمی‌ماند. با این حال، بیکر هم در سینما و هم در سیرک‌های مختلف به کار مشغول شد. معروفیت بیکر، به بازی در اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان یعنی Star Wars IV: A New Hope باز می‌گردد. او در سال ۱۹۷۷ در این فیلم نقش R2-D2 را بر عهده داشت. «جرج لوکاس»، کارگردان جنگ ستارگان بیکر را به دلیل جثه‌ی کوچک‌اش و توانایی او در قرار گرفتن در بدنه‌ی R2-D2، انتخاب کرده بود.

در تمام قسمت‌های جنگ ستارگان، نه چهره‌ی بیکر را دیده و نه صدای او را شنیده‌ایم. با این حال، او بین طرفداران جنگ ستارگان، محبوبیت زیادی داشت. البته بیکر در جدیدترین قسمت جنگ ستارگان یعنی The Force Awakens حضور نداشت.

Kenny_Baker

به غیر از نقش R2-D2، کنی بیکر به عنوان یک «ایواک» در قسمت ششم جنگ ستارگان هم ایفای نقش کرده بود. او در فیلم‌هایی به غیر از مجموعه‌ی جنگ ستارگان، مثل Flash Gordon، Amadeus یا Labyrinth هم بازی کرده است.

نزدیکان کنی بیکر در مصاحبه‌ای به خبرگزاری The Guardian گفته‌اند که مرگ او موضوعی غیرمنتظر نبود، اما افراد بسیاری از مرگ او ناراحت شده‌اند.

منبع: Polygon

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه