سریال بازی تاج و تخت در سال ۲۰۱۵ بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی را داشته

۷ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی تاج و تخت

به گزارش وب‌سایت TorrentFreak، سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) در سال ۲۰۱۵ بیش از هر سریال دیگری از طریق تورنت دانلود غیرقانونی شده.

به طور کلی، همیشه سریال‌های شبکه‌ی خصوصی HBO در میان دانلودکنندگان تورنت مخاطبان بیشتری دارند.

آخرین قسمت فصل پنج این سریال تقریبا ۱۴٫۴ میلیون بار از طریق نرم‌افزار BitTorrent دانلود شده است. این سریال، نزدیک‌ترین رقیب‌اش یعنی «مردگان متحرک» (The Walking Dead)، را شکست داد. مردگان متحرک ۶٫۹ میلیون بار به این طریق دانلود شده است.

در گزارش TorrentFreak آمده که بیش از نصف دانلودها در اولین هفته پس از آغاز پخش بازی تاج و تخت انجام شد و تعداد کل دانلودها هم از تعداد بینندگان آن در آمریکا بیشتر بود. دو سریال مردگان متحرک و The Big Bang Theory از نظر تعداد دانلود به ترتیب با ۶٫۹ و ۴٫۴ میلیون دانلود دوم و سوم هستند.

افرادی که از طریق تورنت دانلود می‌کنند، اخیرا علاقه‌ی زیادی به ویدیوهای با کیفیت نشان می‌دهند. هرچند که نسخه‌های کم‌کیفیت و ۴۸۰p سریال‌ها همچنین بیشترین محبوبیت را در میان دانلودکننده‌ها دارد. پس از آن هم ۷۲۰p و ۱۰۸۰p به ترتیب محبوب‌تر هستند. البته صدرنشینی بازی تاج و تخت تعجب زیادی هم ندارد. در اوایل سال میلادی جاری رکورد دانلود غیرقانونی از طریق تورنت شکسته شد.

به طور کلی، همیشه سریال‌های شبکه‌ی خصوصی HBO در میان دانلودکنندگان تورنت مخاطبان بیشتری دارند. به عنوان مثال، سریال Mr. Robot تعداد ۱٫۷۵ میلیون بیننده جذب کرد، در حالی که یکی از قسمت‌های آن بیش از ۳٫۵ میلیون بار دانلود شد. البته باید این نکته را هم در نظر بگیریم که روش‌های دیگری هم برای تماشای قانونی سریال‌ها وجود دارد. مثلا HBO این سریال را از طریق سرویس استریم‌اش هم پخش می‌کند و مشترکان این سرویس می‌‌توانند آن را تماشا کنند. اما این تعداد در آماری که TorrentFreaks از تعداد بینندگان قانونی این سریال (۸٫۱۱ میلیون نفر) داده، در نظر گرفته نشده است.

منبع: The Verge

اخبار مرتبط:

بازی تاج و تخت تا فصل هشت ادامه خواهد داشت

سریال Game of Thrones یک رکورد گینس ثبت کرد

راهنمای تماشای سریال
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar 24

    واقعا مهم نیست؟؟

  2. Avatar امیر اسدی

    مهم نیست سرسی چقد بد بوده و چی کار کرده… اون بلایی که سرش اومد جالب نبود!

    1. Avatar mohammad

      ولی حقش بود

    2. Avatar صالح

      مهم نیست؟
      یکم منطقی نگاه کنیم این بلایی که سرش اومد تازه کمش هم بووود. گرچه من از شخصیتهای منفی خوشم میادش اما نه سرسی‌.قطعه قطعه هم میشد کمش بود.
      یاد کارایی که تو دو قسمت قبل کرد بیفت.چیجوری همه رو با همون کشیشه سلاخی کرد.قافل از این که خودشم گیر میفته
      حقش بوود;-)

  3. Avatar hesam

    عه اتفاقا منم دارم الان از تورنت میگیرم :)) ۹۷.۶%

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه