بایونتا روی سوییچ چه تغییراتی کرده است؟

۲۲ تیر ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

مجموعه‌ی «بایونتا» (Bayonetta) قرار است تا یک هفته‌ی دیگر به نینتندو سوییچ بیاید. هم بازی اصلی بایونتا و هم دنباله‌ی آن یعنی «بایونتا ۲» (Bayonetta 2) روی کنسول هیبریدی نینتندو تغییر زیادی با نسخه‌های اصلی ندارند. به این موضوع که نسخه‌ی سوییچ این دو بازی تغییراتی نکرده‌اند، به عنوان یک نکته‌ی مثبت نگاه کنید؛ چون بایونتا ۱ و ۲ از بدون نقص ترین بازی‌های تاریخ هستند و نیازی به هیچ تغییر و تنظیمی ندارند.

به این موضوع که نسخه‌ی سوییچ این دو بازی تغییراتی نکرده‌اند، به عنوان یک نکته‌ی مثبت نگاه کنید.

مهم‌ترین تغییر نسخه‌ی سوییچ بایونتا ۱ و بایونتا ۲، البته در مقایسه با نسخه‌هایی که روی کنسول Wii U عرضه شده بود، سرعت اجرای بازی است. هر دو بازی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شوند و خبری هم از افت فریم نیست. البته بازی‌ها با وضوح تصویر ۷۲۰p روی نینتندو سوییچ اجرا می‌شوند. نینتندو سوییچ چه در حالت کنسول خانگی قرار داشته باشد و چه در حالت کنسول دستی، بایونتا ۱ و بایونتا ۲ را با وضوح تصویر ۷۲۰p و سرعت ۶۰ فریم اجرا می‌کند.

در مقایسه با نسخه‌ی Wii U بایونتا ۲ که سرعت اجرای آن بین ۳۰ تا ۶۰ فریم متغیر بود، نسخه‌ی سوییچ تجربه‌ی بازی کردن بسیار بهتری ارایه می‌کند. البته بدون شک هنوز هم بهترین حالت بازی کردن بایونتا روی کامپیوتر است. بایونتا روی کامپیوتر با وضوح تصویر ۴K و سرعت ۶۰ فریم اجرا می‌شود. با این حال، روی کامپیوتر (یا هیچ پلتفرم دیگری) خبری از بایونتا ۲ نیست.

بایونتا ۲ نینتندو سوییچ
بایونتا ۲ نینتندو سوییچ
بایونتا ۲ نینتندو سوییچ
بایونتا ۲ نینتندو سوییچ

امکان پشتیبانی از فیگورهای نینتندو یعنی amiibo هم از دیگر قابلیت‌های جدید نسخه‌ی سوییچ است. می‌توانید با قرار دادن فیگورهای نینتندو در کنار کنسول، لباس‌هایی برای بایونتا آنلاک کنید. تعداد زیادی از فیگورهای نینتندو، از فیگور زلدا گرفته تا ماریو و البته فیگور خود بایونتا، روی هر دو بازی پشتیبانی می‌شوند. می‌توان حداکثر در یک روز ۳۲ بار از یک amiibo در بایونتا ۲ استفاده کرد. محدودیت استفاده از فیگورهای amiibo به این دلیل اعمال شده است که برخی از آن‌ها، حجم زیادی حلقه (آیتم‌هایی که در بازی جمع می‌کنید)، به بازی‌کننده اهدا می‌کنند.

از نظر محتوایی، بایونتا ۱ و ۲ تفاوتی با نسخه‌های اصلی ندارند، ولی چند لباس که با الهام از شخصیت‌های نینتندو طراحی شده است (مثل لباس لینک، ساموس یا پرنسس پیچ)، به بازی اضافه شده است.

بایونتا بازی کوتاهی نیست، ولی مرحله‌های بایونتا به فصل‌های کوتاه تقسیم شده‌اند.

امکان استفاده از صفحه‌ی لمسی سوییچ هم فراهم شده است. البته این قابلیت در نسخه‌ی Wii U هم وجود داشت. می‌توان در بایونتا ۲ (که به صورت دو نفره هم می‌توان بخش‌هایی از آن را بازی کرد)، از صفحه‌ی لمسی برای بازی کردن استفاده کرد.

قرار است بایونتا ۱ و ۲ در روز ۱۶ فوریه روی نینتندو سوییچ عرضه شود. فقط بایونتا ۲ به صورت فیزیکی روی کارتریج عرضه می‌شود و نسخه‌ی سوییچ بایونتا ۱ فقط دیجیتالی است. با این حال، کسانی که نسخه‌ی فیزیکی بایونتا ۲ را خریداری کنند، بایونتا ۱ را هم به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

بایونتا نینتندو سوییچ
بایونتا نینتندو سوییچ
بایونتا نینتندو سوییچ
بایونتا نینتندو سوییچ

بایونتا یکی از بهترین بازی‌های اکشن تاریخ است و خیلی از بازی‌های هم‌سبک آن، حتی نزدیک بایونتا هم نشده‌اند. بایونتا را «هیدکی کامیا» یعنی خالق مجموعه بازی‌های «دویل می کرای» ساخته است. اگر از این سبک بازی‌ها خوش‌تان می‌آید و نینتندو سوییچ دارید، حتما خرید بایونتا ۱ و ۲ را در برنامه‌های خود قرار دهید.

بایونتا بازی کوتاهی نیست، ولی مرحله‌های بایونتا به فصل‌های کوتاه تقسیم شده‌اند. می‌توانید هر فصل را بارها بازی کنید تا رتبه‌ی بهتری بگیرید و در نهایت، آیتم‌های جالبی در بازی آنلاک کنید. سیستم رتبه‌دهی بازی دقیقا مثل مجموعه بازی‌های دویل می کرای است؛ یعنی پس از هر مبارزه به شما رتبه و امتیاز داده می‌شود و در نهایت با در نظر گرفتن این رتبه‌ها، یک رتبه‌ی نهایی برای مرحله دریافت می‌کنید. این موضوع بازی کردن بایونتا را روی سوییچ بسیار لذت‌بخش می‌کند، چون می‌توانید کنسول را همه جا با خود داشته باشید و سعی کنید رتبه‌های بهتری در مراحل بگیرید.

بازی کردن بایونتا ۱ و ۲ هم‌چنین شما را برای قسمت سوم این مجموعه بازی‌ها آماده خواهد کرد. بایونتا ۳ به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ ساخته می‌شود.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فرناز

    سلام معرفی بازی بیشتر بگذارید ممنونم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه