نقد و بررسی تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
نقد و بررسی تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T

ال‌جی برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در جشنواره‌ی Architectural Digest Design Show از لوازم خانگی سری Signature رونمایی کرد. این دسته از محصولات ال‌جی با نوآوری‌های بسیار جالبی طراحی شده‌اند و تصور دنیا را از طراحی لوازم‌خانگی عوض کردند. اولین تلویزیون سری Signature به نام G6 در سال ۲۰۱۶ تولید شد و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. در سال ۲۰۱۷ هم ال‌جی مدل G7 را طراحی و تولید کرد که راه G6 را ادامه می‌دهد. طراحی این تلویزیون بسیار شبیه به مدل قبلی است و با تغییراتی جزئی در امکانات و افزایش کیفیت تصویر و عمق رنگ مشکی عرضه شده است. در ادامه توضیح دقیق‌تری در رابطه با تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T ارائه می‌کنیم.

طراحی؛ منحصربه‌فرد به معنای واقعی

تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T طراحی بسیار متفاوت و مدرنی دارد. این تلویزیون لوکس فاقد پایه‌‌ طراحی شده است و قطعه‌ای که در زیر بدنه‌اش قرار می‌گیرد درواقع یک ساندبار است. این ساندبار کل طول صفحه‌نمایش را پوشش می‌دهد و طراحی جالبی دارد. درصورتی‌که بخواهید تلویزیون را به دیوار متصل کنید، ساندبار به پشت تلویزیون می‌چرخد و به دیوار می‌‌چسبد. پشت این قطعه ورودی و خروجی‌های تلویزیون قرار گرفته‌اند که به‌راحتی قابل‌دسترس هستند. این پایه ساندبار توسط هارمن کاردن طراحی شده و علاوه بر زیبایی، قدرت خروجی بسیار زیادی را برای این تلویزیون رقم زده است.

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T

LG در این تلویزیون از طراحی ویژه‌ای به نام Picture-on-Glass استفاده کرده. در این طراحی جدید، برای اولین بار یک پنل OLED بسیار باریک به قطر ۲.۵۷ میلی‌متر به شیشه‌ای بسیار نازک چسبیده است. این تکنولوژی باعث می‌شود تصویر معلق در هوا به نظر برسد. طراحی صفحه‌نمایش و پنل با ظرافت بسیار بالایی انجام شده. زمانی که از کنار به تلویزیون نگاه می‌کنید، متوجه ظرافت واقعی آن می‌شوید. قطر صفحه‌نمایش، بدون در نظر گرفتن پایه، حتی از گوشی‌های هوشمند هم کمتر است. با این حال استحکام این صفحه‌نمایش بسیار خوب است و به دلیل به‌کار رفتن مواد اولیه‌ی بسیار مقاوم تا مدت زمانی طولانی کارایی دارد.

صفحه‌نمایش OLED؛ رنگ مشکی عمیق

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T

تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T صفحه‌نمایش اولد دارد. بارزترین صفت پنل‌های اولد خاموش شدن کامل پیکسل‌ها هنگام نمایش رنگ سیاه است. این امر به این معناست که زمانی که بخشی از تصویر به رنگ سیاه درمی‌آید، پیکسل‌ها خاموش می‌شوند و رنگ سیاه را با عمق و غلظت بسیار بیشتری به نمایش می‌گذارند. این ویژگی، تصویر تلویزیون‌های OLED را از مدل‌هایی که با پنل LED تولید می‌شوند، متمایز می‌سازد. در تکنولوژی اولد بک‌لایت از پنل حذف شده است و هر کدام از پیکسل‌ها به صورت مجزا نور تولید می‌کنند. تفاوت اصلی تلویزیون‌های OLED با LCD و LED همین است. تفاوت دیگر این نوع پنل، طیف رنگی بسیار گسترده‌ی آن است که تصاویری بسیار طبیعی و واضح تولید می‌کند. ال‌جی در سال ۲۰۱۷ با پیشرفت دادن صفحه‌نمایش اولد تلویزیون‌هایش، تفکیک رنگ بیشتر و مشخص‌تری را ارائه کرده است.

کیفیت تصویر؛ مافوق تصور

کیفیت تصویر تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T  فوق‌العاده است؛ کیفیت تصویری که حتی با بهترین تلویزیون‌های LED هم به‌دقت نمی‌آید. اگر بتوانید محتوای ۴K و HDR پیدا کنید، از عملکرد این تلویزیون شگفت‌زده خواهید شد. این تلویزیون از تمام فرمت‌های HDR و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. قابلیت HDR یا High Dynamic Range تکنولوژی پیشرفته‌ای است که برای گجت‌هایی مانند دوربین، موبایل، تلویزیون و سایر دستگاه‌های دیجیتالی مجهز به صفحه‌نمایش در نظر گرفته می‌شود. نقش این قابلیت درواقع افزایش کنتراست تصویر و طیف رنگی آن است. همچنین HDR باعث می‌شود تفاوت بین رنگ‌ها و درخشش نواحی مختلف تصویر با تفکیک بیشتری نمایش داده شوند. قسمت درخشان تصویر با درخشش بیشتری نسبت به بخش‌های تاریک تصویر نمایش داده می‌شوند که این امر باعث به وجود آمدن عمق بیشتری در تصویر می‌شود. همچنین به دلیل طیف گسترده‌تر رنگ‌ها و تفکیک بیشتر آن‌ها، تصویر واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T

البته توجه داشته باشید برای بهره‌مندی از قابلیت HDR، محتوای در حال پخش باید حتما از آن پشتیبانی کند. البته به لطف فناوری HDR Effect، تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T می‌تواند برای ویدیوهای باکیفیت Full HD یا ۴K که با فرمت HDR ضبط نشده باشند، تصویر را شبیه به حالت HDR و رنگ‌ها را زنده‌تر و طبیعی‌تر کند. البته اگر فیلم از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، قابلیت HDR Effect نه‌تنها آن را ارتقاء نمی‌دهد، بلکه رنگ‌هایی غیرطبیعی و زننده به نمایش می‌گذارد. در کنار تکنولوژی HDR، قابلیت Dolby Vision  در این تلویزیون باعث می‌شود رنگ‌ها با کنتراست بهتری به نمایش درآیند. درواقع این قابلیت مکمل HDR به حساب می‌آید.

ساندبار هارمن کاردن؛ صدای قدرتمند و فراگیر

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T دارای سیستم صوتی بسیار قدرتمندی است که مانند یک ساندبار طراحی شده است. همانند تمامی تلویزیون‌های رده‌بالای ال‌جی، سیستم صوتی این تلویزیون توسط کمپانی مشهور هارمن کاردن تولید شده است. این ساندبار سیستم ۴.۲ کاناله دارد؛ که دو اسپیکر توییتر، دو اسپیکر میدرنج و دو ووفر داخلی تشکیل شده است. این سیستم باعث می‌شود تمامی سطوح صدا با یکدیگر در تعادل باشند و صدایی کامل و شفاف را تولید کنند.

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T

هرکدام از یونیت‌های اسپیکر ۱۰ وات قدرت خروجی دارند. با اضافه شدن توان ۲۰ واتی هریک از ساب‌ووفرها، سیستم صوتی درمجموع ۸۰ وات قدرت خروجی دارد. قابلیت Ultra Surround در این تلویزیون صدایی فراگیر و بسیار طبیعی را رقم زده است. همچنین ال‌جی برای سیستم صوتی تلویزیون اولد هوشمند OLED65G7T چندین حالت صوتی مجزا در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند صدا را بنا به برنامه‌ی در حال پخش تنظیم کنند. بااین‌وجود، برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند از سیستم صوتی مجزا استفاده کنند، یک عدد درگاه اپتیکال و قابلیت اتصال بلوتوثی ساندبار هم در نظر گرفته شده است.

رابط هوشمند WebOS 3.5؛ حاصل نه سال تجربه

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T

اولین رابط هوشمند WebOS در سال ۲۰۰۹ برای موبایل هوشمند Palm Pre طراحی و تولید شد. این سیستم عامل در طول ۹ سال دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده و با استفاده از تجربه و نظرات تعداد زیادی از افراد در سال ۲۰۱۷ به WebOS 3.5 تبدیل شده است. این رابط هوشمند، امکان جست‌وجو در اینترنت، اشتراک‌گذاری هوشمند محتوای در حال پخش با سایر دستگاه‌های دیجیتالی و دانلود و نصب اپیکیشن‌های متعددی را فراهم می‌کند. توجه داشته باشید با دانلود و نصب اپلیکیشن LG TV Plus روی موبایل هوشمند خود می‌توانید از امکانات هوشمند بسیار زیادی برخوردار شوید. گفتنی است در نسخه‌ی ۳.۵، مشکلات نسخه‌ی قبلی برطرف شده و سرعت پخش تا حد زیادی افزایش یافته است.

 

امکانات دیگر

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T

پشتیبانی تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T از فرمت‌های بسیار متعدد صوتی، تصویری و عکس باعث می‌شود بتوانید تمامی فایل‌های خود را از طریق فلش‌مموری به تلویزیون منتقل کرده و در صفحه‌نمایش ۶۵ اینچی اولد آن‌ها را تماشا کنید. همچنین وجود گیرنده‌ی دیجیتال داخلی باعث می‌شود نیازی به تهیه‌ی دستگاه جداگانه برای دریافت شبکه‌های صداوسیما نداشته باشید. تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T همچنین با قابلیت Simplink سازگار است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک کنترل، تمامی گجت‌های صوتی و تصویری منزل را کنترل کند. البته Simplink فقط برای دستگاه‌های ال‌جی کارایی دارد. مثلاً می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون، پخش‌کننده‌ی DVD و سینمای خانگی ال‌جی را هم کنترل کنید.

مخاطبان تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T

این تلویزیون برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است که به محتوای ۴K و  HDRدسترسی دارند. برای مثال کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ی این تلویزیون برای گیمرهایی که از کنسول‌های بازی پیشرفته‌ استفاده می‌کنند، بسیار مطلوب است و باعث می‌شود بازی با لذت و هیجان بیشتری همراه شود. با استفاده از فایل‌های کم‌کیفیت، کاربر قادر نخواهد بود که از امکانات واقعی این تلویزیون بهره‌مند شود. اگر منصفانه بگوییم، خریدن تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T برای کاربرانی که تنها قصد تماشای برنامه‌های تلویزیونی با کیفیت SD یا نهایتا HD را دارند، ضرورتی ندارد. با این حال تلویزیون هوشمند LG مدل OLED65G7T علاوه بر امکانات پیشرفته، ظاهری مانند یک اثر هنری دارد که به تنهایی می‌تواند قیمت بالای آن را توجیه کند. ال‌جی در طراحی این تلویزیون سنگ تمام گذاشته و تمام خلاقیت خود را به کار گرفته است.


telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Mohammad Zare

    SONY A1 رو هم بررسی کنید

  2. Avatar mahan

    شما چیزی به نام نقد ندارید؟؟؟؟؟؟
    یکم در مورد طرح جدید اینترنت صحبت کنید
    نقدش کنید
    توصیه کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه