توییتر محتوای مزاحم را پنهان می‌کند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توییتر

شبکه اجتماعی توییتر تصمیم گرفته سیاست‌های خود را در قبال توییت‌هایی که به نوعی تند، زننده یا مزاحم محسوب می‌شوند تغییر دهد. بنا به گزارش سایت‌های خبری این تصمیم به صورت حذف این‌گونه توییت‌ها یا مسدود کردن حساب کاربری تولیدکنندگان آن‌ها نخواهد بود، بلکه به صورت عدم نمایش آن در تایم‌لاین این شبکه اعمال خواهد شد. بر اساس گفته‌های معاون واحد امنیت اطلاعات و مدیر تولید محصول این شبکه‌ی اجتماعی، طبق این سیاست جدید هر گونه فعالیت که مکالمات و جستجوهای عمومی کاربران را به ویژه در زمینه‌های اجتماعی منحرف کند شامل این‌گونه رفتار شده و تصمیم‌های جدید بر روی محتوای ایجاد شده توسط آن‌ها اعمال می‌شود. برخی حساب‌های کاربری و توییت‌های تولید شده توسط آن‌ها خط مشی توییتر را نقض می‌کنند. توییت‌های دیگری هم با وجود عدم نقض این روند، به دلیل ایجاد انحراف در گفتگوهای عمومی جاری در توییتر شامل این تصمیم‌گیری جدید خواهند شد.

توییتر تصمیم گرفته بر اساس یک الگوریتم پیشرفته رفتار حساب‌های کاربری مزاحم را تشخیص داده و محتوای ایجاد شده توسط آن‌ها را پنهان کند.

به منظور شناسایی این‌گونه رفتارها، توییتر الگوهای رفتاری خاصی را با توجه به فعالیت حساب‌های کاربری که پیش از این فعالیت‌های این چنینی داشته‌اند انتخاب کرده است. به عنوان مثال کاربرانی که در بازه‌ی زمانی مشخص چندین حساب کاربری ایجاد کرده یا کاربرانی که بارها افراد غریبه را روی عکس‌های غیرمرتبط تگ می‌کنند اساس این الگوبرداری قرار می‌گیرند.

بنا به گفته‌ی حساب کاربری واحد امنیت توییتر، این‌گونه نشانه‌ها توسط الگوریتم پیشرفته‌ای شناسایی شده و و این الگوریتم رفتارهای خاص را مشخص می‌کند. بر اساس توییت واحد امنیت توییتر، این الگوریتم ربطی به تشخیص محتوای توییت‌های ایجاد شده ندارد. کارشناسان می‌گویند این تصمیم توییتر برای محافظت شدن این شبکه‌ی اجتماعی از اتهام سانسور کردن افراد، به ویژه فعالین اجتماعی و سیاسی در سراسر جهان اتخاذ شده است.

توییتر می‌گوید به محض شناسایی رفتارهای ترول‌ها، آن‌ها را به نوعی قرنطینه می‌کند. هرگونه تعامل صاحبان این اکانت‌ها از دید دیگر کاربران مخفی می‌ماند و تنها در صورت کلیک روی عبارت show more replies محتوای تولید شده توسط آن‌ها دیده خواهد شد. باید دقت داشت که این محتوا تحت هیچ شرایطی حذف نشده و تنها از دید دیگر کاربران پنهان می‌شود. به نوعی می‌توان گفت که توییتر از تاکتیک «پنهان کردن در سایه» برای این‌گونه توییت‌ها استفاده می‌کند.

منبع: thenextweb

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه