تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ : گروه H

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
تیم های جام جهانی 2018

و بالاخره به گروه آخر تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ رسیدیم. گروهی کم حاشیه اما با حضور تیم‌هایی که اتفاقا رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و پیش‌بینی اینکه کدام تیم صعود می‌کند کار سختی است. لهستان، سنگال، کلمبیا و ژاپن جزو تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ هستند که در این گروه با هم به رقابت می‌پردازند.

لهستان

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ لهستان

لهستان بعد از ۱۲ سال دوری از جام جهانی سرگروه یکی از گروه‌های اروپایی مرحله مقدماتی جام جهانی شد. در میان تیم‌های صعودکرده به جام جهانی ۲۰۱۸ لهستان امسال تیم خوبی دارد که در رده هفتم جدول فیفاست.

تاریخچه حضور لهستان در جام جهانی

آنها هفده بار برای حضور در جام جهانی خیز برداشته‌اند و تا جام جهانی ۲۰۱۸ فقط ۷ بار موفق به حضور در این رقابت‌ها شده بودند. اولین حضور آنها در جام جهانی به سال ۱۹۳۸ برمی‌گردد. آخرین‌بار هم دوازده سال پیش در جام جهانی ۲۰۰۶ حضور داشتند. دو بار توانستند خودشان را به مرحله نیمه نهایی برسانند و بهترین دستاوردشان در رقابت‌های جام جهانی رتبه سوم جهان بود که هم سال ۱۹۷۴ و هم ۱۹۸۲ آن را کسب کردند.

تاریخچه تیم ملی لهستان

فدراسیون فوتبال لهستان سال ۱۹۱۹ در ورشو تاسیس شد. آنها اولین بازی رسمی بین‌المللی‌شان را در بوداپست انجام دادند. بازی که نتیجه را یک بر صفر به مجارستان واگذار کردند. اولین برد تیم فوتبال لهستان سال ۱۹۲۲ جلوی سوئد در استکهلم اتفاق افتاد. وقتی یوگسلاوی را چهار بر صفر بردند به رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کردند. در همان جام جهانی اول‌شان یکی از مهم‌ترین لحظات تاریخ جام جهانی را در بازی روبه‌روی برزیل رقم زدند. اگرچه برزیل در دهه ۳۰ هنوز جزو تیم‌های رده بالا محسوب نمی‌شد اما از همان موقع نامش جزو تیم‌هایی بود که بردن‌شان کار سختی بود. در این شرایط همه انتظار داشتند لهستان که پیش از این حضورهای بین‌المللی قوی نداشت بازی را آن هم در قاره آمریکای جنوبی ببازد. لهستان هر چند باخت اما بازی فوق‌العاده‌ای از خودش نشان داد. بازی به وقت اضافه کشیده شد و درنهایت با اختلاف تنها یک گل شکست خوردند. یکی دیگر از بازی‌های دراماتیک لهستانی‌ها در استادیوم ویمبلی مقابل انگلستان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ بود. آنها انگلستان را شکست دادند. در دهه هفتاد لهستان یکی از بهترین تیم‌های جهان بود.

سرمربی لهستان: آدام ناوالکا

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ ناوالکا

ناوالکای ۶۰ ساله یکی از بهترین بازیکنان لهستان بود که کشورش را در عرصه‌های بین‌المللی از جمله جام جهانی ۱۹۷۸ در پست هافبک همراهی می‌کرد. ناوالکا از سال ۲۰۱۳ سرمربی‌گری تیم لهستان را برعهده گرفته است و برای اولین‌بار توانست آنها را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا برساند. حالا هم که موفق شده بعد از ۱۲ سال تیم را به جام جهانی برساند.

ستاره تیم لهستان: رابرت لواندوفسکی

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ لواندوفسکی

با ۱۶ گل در ده حضور ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهان، کاپیتان تیم لهستان برترین گلزن اروپا در جام جهانی ۲۰۱۸ شد. سرمربی تیم لهستان می‌گوید که او بهترین مهاجم جهان است.

رقبا

شانس‌اش برای صعود از این گروه از بقیه تیم‌ها بیشتر است.

ژاپن

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ ژاپن

با بردن ۲ بر صفر استرالیا در مرحله مقدماتی توانست خودش را جزو تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار بدهد. در رده‌بندی فیفا ژاپن در رتبه ۵۵ قرار دارد.

تاریخچه حضور ژاپن در جام جهانی

ژاپن دیرتر از خیلی از تیم‌های قدرتمند آسیا به جام جهانی راه پیدا کرد. اولین حضورشان به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد. آنها پنج بار توانسته‌اند خودشان را به جام جهانی برسانند. آخرین حضورشان در جام جهانی دوره گذشته بود. بهترین دستاوردشان هم رسیدن به جمع ۱۶ تیم مرحله دوم در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ است.

تاریخچه تیم ملی ژاپن

ژاپن تنها تیم آسیایی است که دوبار در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۱ برای شرکت در مسابقات کوپا آمریکا هم دعوت شده است. آنها یکی از موفق‌ترین تیم‌های آسیایی هستند که برای شش بار متوالی توانسته‌اند به جام جهانی راه پیدا کنند و جزو تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ قرار بگیرند. اولین دستاورد بین‌المللی آنها به المپیک تابستانی ۱۹۶۸ مکزیک برمی‌گردد. وقتی توانستند مدال برنز المپیک را کسب کنند. برای اولین‌بار سال ۱۹۸۸ به مسابقات آسیایی راه پیدا کردند. تیم ژاپن با ۴ عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴و ۲۰۱۱ از لحاظ تعداد قهرمانی رکورددار آسیا محسوب می‌شود. سال ۲۰۰۱ هم نایب قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شدند. جالب است بدانید که لیگ حرفه‌ای ژاپن تازه سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و کمک زیادی به پیشرفت فوتبال این کشور کرد.

سرمربی: آکیرو نیشینو

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ ژاپن سرمربی

سابقه حضور این مربی در تیم ملی ژاپن به دوران بازی‌اش برمی‌گردد وقتی در جام جهانی ۱۹۷۷ در چهار بازی مقدماتی حضور داشت. این سرمربی کهنه‌کار تجربه سرمربی‌گری تیم در تورنمنت‌های فیفا را دارد.

ستاره تیم: مایا یوشیدا

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ یوشیدا

یوشیدا یکی از بازیکنان کلیدی ژاپن است و در دو دوره حضور ژاپن در جام جهانی تاثیر مهمی در بازی‌های تیمش داشته است. در المپیک ۲۰۱۲ کاپیتان تیم ملی ژاپن بوده است. یوشیدا در تیم ساوثهمپتون بازی می‌کند.

رقبا

ژاپن در مقابل کلمبیا و لهستان بازی‌های سختی دارد.

سنگال

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ سنگال

بعد از ۱۶ سال دوری از مسابقات جام جهانی برای دومین‌بار توانستند به عنوان صدرنشین گروه خودشان جزو تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ باشند. رتبه آنها در جدول فیفا ۲۳ است.

تاریخچه حضور سنگال در جام جهانی

تیم سنگال فقط یک‌بار سال ۲۰۰۲ به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

تاریخچه تیم ملی سنگال

سنگال تازه سال ۱۹۶۰ توانست از زیر استعمار فرانسه بیرون بیاید. همان سال فدراسیون فوتبال سنگال تاسیس شد و اولین بازی بین‌المللی‌شان را سال بعد در مقابل یکی از کشورهای آفریقایی انجام دادند. هیچ‌وقت حریفان چندان قدری نداشتند و بیشتر پیروزی‌هایشان هم جلوی تیم‌های ضعیف آفریقایی بود.

سرمربی سنگال: آلیو سیسه

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ سرمربی سنگال

سال ۲۰۰۲ که تیم سنگال در جام جهانی موفقیت کسب کرد سیسه کاپیتان این تیم بود. از سال ۲۰۱۵ هم که سرمربی‌گری تیم را برعهده گرفته توانسته نتایج خوبی با آن کسب کند. او بدون شکست در مرحله مقدماتی توانست سنگال را یکی از تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ کند.

ستاره تیم سنگال: سادیو مانه

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ مانه

او یکی از بازیکنان مهم قاره آفریقاست. مانه وقتی سال ۲۰۱۶ با دریافت ۳۴ میلیون پوند به لیورپول رفت، خودش را به گران‌ترین بازیکن تاریخ قاره آفریقا تبدیل کرد. قدرت، سرعت و مهارتش او را سرمایه اصلی تیم سنگال کرده است.

رقبا

بدشانسی آورده که با تیم‌های قدرتی هم گروه شده و بعید است که صعود کند.

کلمبیا

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ کلمبیا

کلمبیا با مساوی مقابل پرو چهارمین تیم آمریکای جنوبی شد که توانست به جام جهانی روسیه برسد. آنها در جدول رده‌بندی فیفا رتبه سیزدهم را دارند.

تاریخچه حضور کلمبیا در جام جهانی

آنها پنج بار توانسته‌اند به جام جهانی راه پیدا کنند. اولین حضورشان در جام جهانی به سال ۱۹۶۲ برمی‌گردد. آخرین‌بار هم سال ۲۰۱۴ توانستند به رقابت‌های جام جهانی برسند. بهترین دستاوردشان رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی در سال ۲۰۱۴ است. حالا جزو تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ هم هستند.

تاریخچه تیم ملی کلمبیا

اولین بازی رسمی این تیم ۱۰ فوریه ۱۹۳۸ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال مکزیک برگزار شد. تا هفت سال بعد از آن بازی نکردند. سال ۱۹۴۵ برای اولین‌بار در جام قهرمانی آمریکای جنوبی شرکت کردند و در رده پنجم ایستادند. از اواخر دهه ۴۰ بود که فوتبال کلمبیا سر و شکل حرفه‌ای به خودش گرفت. دهه ۹۰ دوران طلایی فوتبال کلمبیا بود.

سرمربی کلمبیا: خوزه پکرمن

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ پکرمن

مربی ۶۸ ساله آرژانتینی خودش هافبک بوده است. این مربی سختکوش بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی کشور خودش، آرژانتین بوده است. او در دوران مربی‌گری موفق به کسب سه مرتبه قهرمانی جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال و دو بار قهرمانی جام جوانان آمریکای جنوبی برای آرژانتین شد. در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ مربی تیم ملی فوتبال آرژانتین بود و در سال ۲۰۱۲ به طور رسمی مربی تیم ملی فوتبال کلمبیا شد.

ستاره تیم: جیمز رودریگوئز

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ رودرگویز

برنده چکمه طلایی آدیداس در برزیل سال ۲۰۱۴ امیدوار است برای کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گل‌های بیشتری به ثمر برساند. او که در حال حاضر بازیکن قرضی بایرن مونیخ است دو بار برنده عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا با رئال مادرید شده است.

رقبا

کلمبیا کنار لهستان بیشترین شانس صعود را از این گروه دارد.

برای اطلاع از ساعت کامل بازی‌های این گروه تصویر زیر را ببینید:

تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ برنامه

بیشتر بخوانید: برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه