تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: گروه D

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
تیم های صعودکننده جام جهانی

برای خیلی از طرفداران فوتبال هر گروهی از تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ که تیم آرژانتین در آن حضور داشته باشد گروه جنجالی است چه دوستش داشته باشند و چه نه. امسال در گروه D علاوه بر آرژانتین یکی از مهم‌ترین تیم‌های قاره آفریقا یعنی نیجریه و تیم ایسلند با هواداران دوست‌داشتنی‌اش و کرواسی قدرتمند این سال‌ها هم حضور دارند.

آرژانتین

تیم صپعود کننده آرژانتین

آرژانتین با برد سه بر یک مقابل اکوادور سومین تیم آمریکای جنوبی بود که به جام جهانی روسیه صعود کرد. کشوری که یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیر یعنی لیونل مسی را در اختیار دارد. تیم ملی آرژانتین در رده‌بندی فیفا در رتبه چهارم قرار گرفته است.

تاریخچه حضور آرژانتین در جام جهانی

تیم ملی آرژانتین تا امروز ۱۶ بار در جام جهانی حضور داشته است که از همه به یادماندنی‌تر حضور آنها در جام جهانی ۱۹۸۶ با حضور دیه‌گو مارادونای افسانه‌ای در زمین فوتبال بود  که در فینال ۳ بر ۲ آلمان غربی را شکست دادند. در اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ حضور داشتند و آخرین دوره‌ای که به جام جهانی صعود کردند ۲۰۱۴ بود. آنها دوبار در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی شدند. به جز این دوباره ۳ جام جهانی دیگر هم به فینال راه پیدا کردند و دوم شدند و پنج‌بار هم تا مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

تاریخچه تیم ملی آرژانتین

تیم ملی آرژانتین یکی از افتخارآفرین‌ترین تیم‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی است و ۱۴ بار قهرمان مسابقات کوپا آمریکا شده است. آرژانتین کنار برزیل، فرانسه و آلمان تنها تیم‌های ملی فوتبالی هستند که تمام عناوین مهم قهرمانی فوتبال را از فیفا کسب کرده‌اند:  قهرمان جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و مسابقات المپیک. از قدیم الایام مهم‌ترین رقبای این تیم، برزیل، آرژانتین و اروگوئه در قاره خودشان و انگلیسی و آلمان در قاره اروپا بوده‌اند. با هر کدام از این تیم‌ها یک دیدار تاریخی داشته‌اند. تیم ملی آرژانتین قدمتی به اندازه فوتبال دارد. اولین بازی که از آنها در تاریخ ثبت شده دیدارشان در سال ۱۹۰۱ روبه‌روی تیم ملی اروگوئه بوده است. آرژانتین آن بازی را ۳ بر ۲ برد. آرژانتین سال ۱۹۵۸ بعد از ۲۴ سال توانست به جام جهانی که در سوئد برگزار می‌شد راه پیدا کند. بازیکنان خوب سال‌های قبلش را از دست داده بود. با سه تیم اروپایی ایرلند شمالی، آلمان غربی و چکسلواکی هم گروه بود و از همه آنها شکست خورد. مردم آرژانتین که هوادار پروپاقرص فوتبال هستند و فوتبال جزیی از فرهنگ‌شان است هنوز هم از این ماجرا به عنوان «فاجعه سوئد» یاد می‌کنند و وقتی تیم به بوئنوس آیرس بازگشت ۱۰هزار نفر از مردم آرژانتین منتظرشان بودند تا آنها را هو کنند. از همان موقع تیم به کلی تغییر شکل داد. از سال ۱۹۷۴ تحت مربی‌گری سزار لویی منوتی آرژانتین تبدیل به یک تیم فوق‌العاده شد. دهه بعد که اسطوره و نابغه فوتبال دیه‌گو مارادونا هم در آرژانتین و فوتبال جهان غوغایی به پا کرد. سبک بازی آرژانتین مثل خیلی از تیم‌های آمریکای جنوبی هجومی بوده است.

سرمربی آرژانتین: خورخه سامپائولی

سرمربی آرژانتین تیم صعودکننده

این مربی آرژانتینی در دوره گذشته جام جهانی، شیلی را هدایت می‌کرد. تحت شیوه مربی‌گری او که مبتنی بر سرعت زیاد و تحت فشار گذاشتن تیم مقابل برابر حملات است تیم ملی کشورش را به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رساند. در دورانی که بازیکن بود خودش در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد. او پیش از اینکه هدایت تیم ملی فوتبال شیلی را بر عهده بگیرد در دو سالی که سرمربی یونیورسیداد شیلی بود، این تیم را به سه قهرمانی لیگ و یک قهرمانی در رقابت‌های سودآمریکا رساند. خورخه سامپائولی تیم ملی فوتبال شیلی را برای اولین بار در تاریخ، قهرمان جام ملت‌های آمریکای جنوبی کرد. او در سال ۲۰۱۶ جانشین اونای ایمری سرمربی تیم سویا شد.

ستاره تیم آرژانتین: لیونل مسی

ستاره تیم صعودکننده لیونل مسی

او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال می‌شناسند. خیلی‌ها معتقدند او نبوغ و توانایی دیه‌گو مارادونا را در زمین بازی دارد. او پنج بار از طرف فیفا به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد. کاپیتان آرژانتین است و رکورد بیشترین گلزنی را با چهارمین حضورش در یک جام جهانی ثبت خواهد کرد.

رقبا

قرعه نسبتا سختی دارد. هرچند آنها مسی را دارند اما با مهار مسی بخش زیادی از قدرت آرژانتین کم می‌شود.

 

ایسلند

تیم صعودکننده ایسلند

تیم دوست‌داشتنی ایسلند که اخیرا بازی‌های خوبی از خودش نشان داده و حذفش در جام جهانی گذشته هم دل خیلی‌ها را سوزاند امسال برای اولین‌بار توانسته به جام جهانی راه پیدا کند. آنها راهشان را به تدریج پیدا کرده‌اند و در حال حاضر در جدول رده‌بندی فیفا رتبه ۲۲ را دارند.

تاریخچه حضور ایسلند در جام جهانی

امسال اولین سالی است که آنها توانسته‌اند از مرحله مقدماتی بالا بروند و به جام جهانی برسند.

تاریخچه تیم ملی ایسلند

تیم ملی ایسلند از سال ۲۰۱۰ توانست خودش را بالا بکشاند. در مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ به بازی حذفی رسیدند اما نتیجه را به کرواسی واگذار کرده و حذف شدند. سال ۲۰۱۶ در جام ملت‌های اروپا(یوفا) برای اولین‌بار در یک تورنمنت مهم فوتبالی توانستند خودشان را نشان بدهند. آنها در بازی رفت و برگشت هلند را شکست دادند و به این ترتیب رکورد کوچکترین کشور جهان را که موفق به شرکت در یک تورنمنت ورزشی شده‌اند، به دست آوردند. در این مسابقات ایسلند موفق شد که انگلستان را در دور یک هشتم شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند. در مرحله یک چهارم نهایی نتیجه را به فرانسه، میزبان مسابقات واگذار کردند. شاید باورتان نشود ولی لیگ ایسلند از سال ۱۹۱۲ برقرار است. اولین مسابقه بین‌المللی‌شان سال ۱۹۳۰ مقابل جزایر فارو بود. اما هیچ‌کدام از دو تیم از اعضای فیفا نبودند. اولین مسابقه رسمی آنها تحت نظر فیفا سال ۱۹۴۶ در ریکیاویک مقابل دانمارک بود که البته بازی را واگذار کردند.

سرمربی ایسلند: هایمر هالگریمسون

سرمربی تیم صعود کننده ایسلند

سرمربی ۵۰ ساله ایسلند سابقا دندانپزشک بوده است. در طول دوره بازی فوتبال خود به عنوان دندانپزشک روستایش مشغول به کار بود و حتی حالا هم به طور پاره وقت به این کار می‌پردازد. او به صورت مشترک با لارس لاگربک مربی‌گری ایسلند را برعهده گرفتند و در خیزش ناگهانی تیم ایسلند نقش او کمی نادیده گرفته شد. بعد از اینکه سال ۲۰۱۶ تیم را در مسابقات یورو به موفقیت رساندند هالگریمسون به تنهایی مربی‌گری ایسلند را برعهده دارد و تیم را به جام جهانی رساند.

ستاره تیم ایسلند: گیلفی سیگوریسن

ستاره تیم صعودکننده ایسلند

در پست هافبک بازی می‌کند. برای پنج سال گذشته بهترین بازیکن تیمش بوده است. در راه رسیدن به روسیه چهار گل زد و کمک زیادی هم به تیمش کرد.

رقبا

ایسلند بیچاره. باید جلوی آرژانتین و مسی ظاهر شود. حتی کرواسی هم رقیب سرسختی برایش خواهد بود. از لحاظ قدرت بدنی ولی با نیجریه در یک سطح هستند.

 

نیجریه

تیم صعودکننده جام جهانی نیجریه

اولین تیم از قاره آفریقا که به جام جهانی روسیه رفت. نیجریه همچنان به حضورهای موفقش در جام جهانی تا مراحل نزدیک به فینال ادامه می‌دهد. آنها در رده‌بندی فیفا در رده پنجاهم قرار دارند.

تاریخچه حضور نیجریه در جام جهانی

از اولین بار که در سال ۱۹۹۴ در جام جهانی حضور پیدا کردند تا امروز فقط یک‌بار، جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را از دست داده‌اند. آنها پنج‌بار در جام جهانی حضور پیدا کرده‌اند. بهترین دستاوردشان حضور در جمع ۱۶ تیم مرحله دوم در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴ بوده است.

تاریخچه تیم ملی نیجریه

لقب‌شان عقاب‌های برتر یا عقاب‌های سبز است. سال ۱۹۹۴، این تیم موفق به دستیابی به رتبه ۵ رده‌بندی فیفا شد که بالاترین رتبه یک تیم آفریقایی تا امروز است. تیم ملی نیجریه قهرمان فعلی جام ملت‌های آفریقاست. نیجریه یک‌بار در جام جهانی در گروه تیم ملی ایران بود که بازی با تساوی بدون گل پایان یافت. از سال ۱۹۳۰ آنها در بازی‌های غیررسمی حضور داشتند ولی اولین بازی بین‌المللی‌شان سال ۱۹۴۹ بود. در حالی که هنوز مستعمره انگلستان بودند.

سرمربی نیجریه: گرنوت روهر

تیم صعودکننده سرمربی نیجریه

این مربی ۶۴ ساله اهل آلمان غربی است. دورانی که بازیکن بود در بایرن مونیخ و بوردو بازی می‌کرد. بیشتر سرمربی باشگاه‌های فرانسوی مثل نیس و لیل و نانت بوده. بعد از بورکینافاسو تیم نیجریه دومین تیم ملی است که هدایتش را برعهده دارد. او یکی از با سابقه‌ترین مربیان در قاره آفریقا به شمار می‌رود. از سال ۲۰۱۶ که به تیم نیجریه پیوست آنها را احیا کرد.

ستاره تیم نیجریه: جان اوبی میکل

ستاره تیم صعودکننده نیجریه

کاپیتان تیم ملی نیجریه آدم کلیدی تیم در میانه زمین است. برنده جام یوفا با تیم چلسی تجربه و قدرت او برای تیم ملی کشورش اهمیت زیادی دارد.

رقبا

مقابل هر سه تیم بازی سختی در پیش خواهد داشت. شاید بازی‌اش با ایسلند راحت‌تر باشد.

 

کرواسی

تیم صعودکننده کرواسی

کرواسی هم جزو تیم‌هایی بود که با بازی حذفی به جام جهانی راه پیدا کرد. آنها به برد قدرتمند ۴ بر یک مقابل یونان دست پیدا کردند. در جدول رده‌بندی فیفا رتبه هفدهم را دارند.

تاریخچه حضور کرواسی در جام جهانی

تیم کرواسی تا به حال چهار بار در جام جهانی حضور پیدا کرده است. اتفاقا خیلی دیرهنگام جزو تیم‌های جام جهانی شد و اولین دوره حضورش سال ۱۹۹۸ بود. آخرین بار هم دوره پیش در جام جهانی حضور داشت. بهترین دستاوردشان رسیدن به مرحله نیمه نهایی در سال ۱۹۹۸ و برد و کسب عنوان سوم بود.

تاریخچه تیم ملی کرواسی

از سال ۱۹۰۷ تیم‌های باشگاهی کرواسی تشکیل شدند و قوانین فوتبال را تعریف کردند. پیش از استقلال‌شان آنها برای تیم ملی یوگسلاوی بازی می‌کردند. سال ۱۹۹۲ تیم ملی کرواسی به عنوان نماینده کشور مستقل کرواسی شکل گرفت. همان سال دوباره برای عضویت در فیفا به صورت مستقل درخواست دادند و درخواست‌شان هم پذیرفته شد. از طرفی می‌شود آنها را جزو تیم‌های قدیمی محسوب کرد و از طرف دیگر با توجه به این تاریخ تیم نوپایی در جام جهانی محسوب می‌شوند.

سرمربی کرواسی: زلاتکو دالیچ

سرمربی تیم صعودکننده زلاتکو

بازیکن فوتبال بازنشسته کروات است. او متولد ۲۶ اکتبر ۱۹۶۶ در یوگسلاوی است و به عنوان بازیکن در تیم‌های هایدوک اسپلیت، وارتکس، دینامو وینکوویچی بازی کرده. او سابقه مربیگری در تیم‌های وارتکس، دینامو تیرانا، الفیصلی، الهلال، العین، تیم ملی فوتبال کرواسی را دارد. به عنوان سرمربی همراه با الهلال نایب قهرمان لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان شد و با العین قهرمان لیگ امارات و در سال ۲۰۱۶ نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

ستاره تیم کرواسی: لوکا مودریچ

تیم صعودکننده جام جهانی ستاره لوکا مودریچ

کاپیتان تیم ملی کرواسی که او را با بازی‌های درخشانش در تیم رئال مادرید می‌شناسیم. مودریچ که لقب «پرنده» و «کرویف بالکان» را هم یدک می‌کشد، در یورو ۲۰۰۸ خود را به عنوان یک ستاره جهانی مطرح کرد. آندری شوچنکو بزرگ درباره‌اش گفته که یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است.

رقبا

سخت‌ترین رقیب‌شان تیم آرژانتین خواهد بود.

 

برای اطلاع از ساعت بازی‌های این گروه عکس زیر را ببینید:

 

تیم های صعودکننده گروه D

در مورد برنامه کامل بازی‌های جام جهانی اینجا را بخوانید: برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه