جوکر به جوخه‌ی خودکشی پیوست

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

همگی با فیلم‌های گیشه‌ای ابرقهرمانی مثل مرد عنکبوتی، سوپرمن، بتمن، مرد آهنین که براساس کامیک بوک‌ها (کتاب‌های تصویری) ساخته می‌شوند آشنایی داریم و با دوستان خود به تماشای آنها نشسته‌ایم.

شرکت برادران وارنر، ناشر فیلم سینمایی جوخه‌ی خودکشی (Suicide Squad)، تریلر این فیلم را منتشر کرد که خبر از فیلمی‌ متفاوت می‌دهد.

البته در سال‌های اخیر تعداد این دست فیلم‌ها آنقدر زیاد شده که حتی نوجوانان طرف‌دار این سبک‌ها هم از آنها زده شده‌اند، مخصوصا این که به طور مرتب دنباله‌های جدیدی برای فیلم‌های ابرقهرمانی تولید می‌شود که هیچ چیز جدیدی برای ارایه ندارند و کاملا حوصله‌ی تماشاچیان را سر می‌برند. اما دیگر زمان این رسیده که ضد قهرمان‌ها جای قهرمان ها را بگیرند و در محوریت قصه قرار بگیرند. فیلم سینمایی جوخه‌ی خودکشی Suicide Squad به کاگردانی «دیوید آیر» (David Ayer) دقیقا همین کار را کرده است و ضدقهرمان‌ها در آن نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

در این فیلم تعدادی از آدم‌-بدها توسط دولت گلچین شده و برای انجام ماموریت‌های خودکشی به کار گماشته شده‌اند. البته این ایده‌ی نو تنها چیزی نیست که در فیلم ارایه شده. یکی از معضلات اکثر فیلم‌هایی که تاکنون براساس کامیک بوک ساخته‌ شده‌اند همواره این بوده که به داستان اصلی پای‌بند نبوده‌اند و فیلم‌نامه‌نویس به سلیقه‌ی خود تغییراتی در آن ایجاد کرده است؛ همین موضوع باعث شده که فیلم، درنهایت بی‌کیفیت از آب دربیاید و مخاطبان، به‌ویژه کسانی که داستان اصلی را خوانده‌اند، به شدت مایوس شوند. اما «دیوید آیر» (David Ayer)، کارگردان جوخه‌ی خودکشی در کامیک کان سن‌دیگو اطمینان خاطر داد که برای مخاطبان‌اش احترام قایل است و از این رو فیلم‌اش کاملا به قصه‌ی اصلی وفادار خواهد بود.

dave
دیوید آیر همچنین در رویداد کامیک-کان سن دیگو (Comic-Con) ویدیوی کوتاهی از این فیلم را پخش کرده که به دنبال آن هم شرکت برادران وانر، ناشر فیلم، روز دوشنبه اولین تریلر رسمی آن را منتشر کرد. از میان بازیگرانی هم که در جوخه‌ی خودکشی ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به نام‌های «ویل اسمیت»، «جرد لتو» (Jared Leto)، «مارگوت رابی» (Margot Robbie) و «وایولا دیویس» (Viola Davis) اشاره کرد. ظاهر شخصیت جوکر که توسط جرد لتو به تصویر کشیده شده کاملا نمایان یک ضدقهرمان تمام‌عیار است.

dfh
هیچ‌چیزی از دورن‌مایه‌ی اصلی فیلم هنوز مشخص نیست، اما قطعا می‌توان گفت که قرار نیست صرفا عده‌ای آدم‌-بد برای هدفی والاتر و نابود کردن یک دشمن اهریمنی دور هم جمع شوند. فیلم مضامین بیشتری را هم دربرخواهد گرفت و به جنبه‌ی انسانی این شخصیت‌های ضد قهرمان خواهد پرداخت؛ این که چه تجربه‌ها و اتفاقاتی در زندگی این افراد از آنها شخصیت‌هایی خطرناک ساخت. بدیهی است که شخصیت هر یک از آنها و داستان زندگی‌شان به نوبه‌ی خود پتانسیل این را دارد که در قالب یک فیلم مستقل بازگو شود، به‌ویژه شخصیت جوکر که بسیار اسرارآمیز بوده و معما‌های زیادی پیرامون زندگی او نهفته است.
با تمام این اوصاف، برای دیدن این فیلم باید یک سالی صبر کنید. اکران فیلم Suicide Squad برای تابستان سال آینده‌ی میلادی در تاریخ ۵ آگوست (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) برنامه‌ریزی شده است.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه