تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: گروه B (حریفان ایران)

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
حریفان ایران در جام جهانی 2018

خودمان اسم این گروه از تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ را گذاشته‌ایم گروه مرگ و حق هم داریم. گروه B که حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ در آن حضور دارند گروهی است که اسپانیا و پرتغال در آن خودنمایی می‌کنند. اولی عنوان قهرمانی یک دوره جام جهانی را دارد. احتمالا آسان‌ترین رقیب‌مان مراکش خواهد بود که در مرحله مقدماتی جلوی تیم‌های سخت آفریقایی بازی‌های درخشانی داشت. در این مطلب با موضوع بررسی گروه ایران در جام جهانی قصد داریم به هم گروهی های ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ نگاهی بیندازیم.

ایران

تیم ایران

تیم ملی ایران در مراحل مقدماتی آنقدر خوب عمل کرد که تبدیل به اولین تیم کنفدراسیون آسیا (AFC) شد که توانست حضورش را در جام جهانی ۲۰۱۸ قطعی کند. ایران در حال حاضر در رده ۳۲ جدول فیفا قرار دارد.

تاریخچه حضور ایران در جام جهانی

ایران پیش از این چهار بار توانسته خودش را به جام جهانی برساند. اولین حضور ایران در سال ۱۹۷۸ بود. ۲۰ سال بعد با گل خداداد عزیزی مقابل استرالیا روز هشتم آذر دوباره به جام جهانی راه پیدا کردیم. تاریخی که بعید است از یاد کسانی که آن روز را تجربه کرده‌اند، فراموش شود. سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ هم صعود کردیم و البته گروه سال ۲۰۱۴ هم گروه سختی بود. با آرژانتین و یکی از قویترین تیم‌های آفریقایی هم گروه شدیم. اسم بازی برابر لیونل مسی هم ترسناک بود ولی ایران خوب ظاهر شد. این‌بار ولی در جام جهانی روسیه سخت‌ترین قرعه به نام ایران افتاده است. عملکرد ایران در جام جهانی هیچ‌وقت از مرحله اول فراتر نرفت و در همان دور اول حذف شدیم. تنها بازی ایران در آن چهار دوره که نتیجه‌اش پیروزی ما بود بازی برابر آمریکا با نتیجه ۲-۱ بود.

تاریخچه تیم ملی ایران

تیم ملی ایران از دسامبر سال ۲۰۱۴ تا امروز بهترین رتبه را در رده‌بندی تیم‌های آسیایی در جدول فیفا دارد. ایران با چهار بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا یکی از افتخارآمیزترین تیم‌های قاره به شمار می‌رود. فدراسیون فوتبال ایران یکی از اولین فدراسیون‌های قاره آسیا بود. سال ۱۹۲۰ ما صاحب فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتبال شدیم. سال ۱۹۲۶ اولین بازی خارجی‌مان را در باکو انجام دادیم. اولین بازی بین‌المللی تیم ایران زیر نظر فیفا در سال ۱۹۴۱ در افغانستان بود. ایران سه بار پشت هم برنده جام ملت‌های آسیا شد(۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ۱۹۷۶) و از آن زمان هیچ تیم دیگری موفق به انجام این کار نشد. رقبای قدیمی تیم ایران در مراحل مقدماتی کره جنوبی و عربستان سعودی هستند.

سرمربی تیم ملی ایران: کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش

سرمربی پرتغالی تیم ملی از آن مربیان با تجربه است که مدت‌ها دستیار سر الکس فرگوسن در تیم منچستر یونایتد بوده. سرمربی تیم رئال مادرید در دو فصل و سرمربی تیم‌های ملی آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی و تیم ملی کشورش، پرتغال بوده است. به جز تیم ملی ایران کارلوس کی‌روش پرتغال و آفریقا را هم به جام جهانی رسانده است. دو بار هم با تیم ملی جوانان پرتغال قهرمان رقابت‌های جام جهانی زیر ۲۰ سال شده است. کی‌روش زمانی که بازیکن بود پست دروازه‌بان را داشت.

ستاره تیم ایران: سردار آزمون

سردار آزمون

جوان ۲۳ ساله تیم ملی ایران در تیم باشگاهی کازان روسیه بازی می‌کند. او جزو پنج گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران شده است. از ۹ سالگی در گنبدکاووس بازی را شروع کرد. می‌گویند او جانشین برحق علی دایی، ستاره فوتبال ایران است. تمام ویژگی‌های یک ستاره را علاوه بر بازی خوب دارد.

رقبای ایران

اولین بازی‌ تیم ملی ایران مقابل مراکش خواهد بود که امید برای پیروزی جلوی آن داریم. اما برابر سایر حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ یعنی اسپانیا و پرتغال بنظر می‌رسد تمرکز بیشتر روی نتیجه مساوی است.

 

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸: پرتغال

هم گروهی های ایران در جام جهانی 2018

قهرمان اروپا که یکی از هم گروهی های ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ است به سختی به جام جهانی راه پیدا کرد و فقط بخاطر تفاضل گل بهتر به نسبت سوییس بود که کارش به بازی پلی آف نکشید. البته با همین شرایط هم در جدول فیفا در رده سوم قرار دارد.

تاریخچه حضور پرتغال در جام جهانی

تیم پرتغال تا امروز شش بار در جام جهانی حضور داشته است. اولین حضورش به سال ۱۹۶۶ برمی‌گردد و آخرین‌بار هم دوره گذشته به جام جهانی رسید. بهترین دستاورد تیم ملی پرتغال در جام جهانی همان سال اول حضورش بود که به مقام سوم دست پیدا کرد. به جز آن یک‌بار دیگر هم به مرحله نیمه نهایی رسید ولی چهارم شد.

تاریخچه تیم ملی پرتغال

از سال ۱۹۲۱ در مسابقات ظاهر شدند. در اولین جام جهانی که مرحله مقدماتی نداشت اصلا دعوت نشدند. و در دور دوم هم در مرحله مقدماتی حذف شدند. در بازی‌های اروپایی همیشه تیم موفق‌ترین بودند به جز مقابل حریف اسپانیایی‌شان که معمولا کم می‌آورند. بازیکنان تیم ملی پرتغال از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۶ را نسل طلایی این تیم می‌دانند. پیراهن اول‌شان در بازی‌ها قرمز و پیراهن دوم‌شان سفید است.

سرمربی تیم ملی پرتغال: فرناندو سانتوز

سانتوز

مدافع سابق تیم ملی پرتغال که حالا مربی این تیم شده ۶۳ سال دارد و بیشتر هم با تیم‌های پرتغالی کار کرده. به جز تیم ملی پرتغال هدایت تیم ملی یونان را هم برای مدتی برعهده داشته است. او توانست یونان را در مسابقات یورو ۲۰۱۲ به مرحله یک هشتم نهایی برساند. اولین موفقیت بزرگش هم هدایت تیم پرتغال در یورو ۲۰۱۶ بود و بعد هم گذراندن تیم از مرحله مقدماتی برای حضور در جام جهانی روسیه.

ستاره تیم پرتغال: کریستیانو رونالدو

رونالدو

مهاجم تیم رئال مادرید نیازی به معرفی دارد؟رونالدو رکورد دریافت پنج توپ طلای اروپای بهترین بازیکن را دارد. او را یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ می‌دانند و برای دو سال متوالی هم بازیکن مرد فیفا شد.

رقبا

احتمالا بیشتر ترس‌شان از اسپانیاست که همیشه گربه سیاه پرتغال بوده است.

 

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸: اسپانیا

اسپانیا

اسپانیا یکی دیگر از حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ جزو مدعیان قهرمانی است. آنها صدرنشین گروه خودشان از مرحله مقدماتی بالا آمدند و ایتالیا را حذف کردند. در جدول فیفا در رده ششم هستند.

تاریخچه حضور اسپانیا در جام جهانی

اسپانیا پرافتخارترین تیم در بین حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ است. آنها پیش از این ۱۴ بار در جام جهانی حضور داشته‌اند. اولین حضورشان در دوره دوم جام جهانی سال ۱۹۳۴ است. آخرین حضورشان هم دوره گذشته بود. بهترین دستاوردشان قهرمانی جام جهانی سال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی است. همان یک‌بار هم به مرحله فینال رسیدند ولی به جز آن دوبار حضور در مرحله نیمه‌نهایی را تجربه کرده‌اند.

تاریخچه تیم ملی اسپانیا

فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا در سال ۱۹۲۰ تیم ملی این کشور را شکل داد. هدف اصلی‌شان هم این بود که برای حضور در المپیک تابستانی که در بلژیک برگزار می‌شد تیمی نماینده فوتبال اسپانیا باشد. درنتیجه اسپانیا اولین بازی خارج از خانه‌اش را مقابل دانمارک در المپیک انجام داد. تیم ملی دانمارک پیش از آن دو بار برنده مدال نقره المپیک شده بود. اسپانیا یک پیروزی شیرین ۱ بر صفر مقابل آنها به دست آورد و درنهایت مدال نقره را کسب کردند. اسپانیا اولین عنوان قهرمانی بین‌المللی‌اش را در مسابقات اروپایی سال ۱۹۶۴ به دست آورد که در خود اسپانیا برگزار شد. لباس اول‌شان پیراهن‌های قرمز با خط زرد و شورت‌های آبی تیره است و لباس دوم‌شان هم سفید است. سبک بازی‌شان همچنان تیکی تاکا و متکی بر پاس‌های کوتاه است. آنها استادیومی مخصوص تیم ملی‌شان ندارند و بیشتر بازی‌های رسمی‌شان را در استادیوم سانتیاگو برنابئو در مادرید برگزار می‌کنند.

سرمربی تیم ملی اسپانیا: جولین لوپتگی

لوپتگی

دروازه‌بان سابق تیم ملی اسپانیا در ۳۱۷ بازی رسمی برای باشگاه‌های مختلف اسپانیایی به میدان رفت. از باشگاه‌هایی که وی در آن بازی کرده‌است می‌توان به تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا اشاره کرد. در جام جهانی ۱۹۹۴ در تیم ملی اسپانیا بازی می‌کرد. او بعد از موفقیت‌های دل‌بوسکه از سال ۲۰۱۶ سرمربی‌گری اسپانیا را برعهده گرفت. پیش از این سرمربی‌گری تیم ملی دیگری را برعهده نداشته است اما تیم جوانان اسپانیا را به قهرمانی زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ سال مسابقات یوفا رساند.

ستاره تیم اسپانیا: سرخیو راموس

راموس

بازیکن اسپانیایی تیم فوتبال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال اسپانیاست که در پست مدافع بازی می‌کند. او درحال حاضر کاپیتان اول رئال مادرید و تیم ملی فوتبال اسپانیاست. آکادمی باشگاه سویا او را معرفی کرد و بعد از درخشش در سویا چند تیم بزرگ اروپایی برای خرید او پیش قدم شدند که در نهایت در تابستان ۲۰۰۵ رئال مادرید موفق شد او را با قیمت ۲۷ میلیون یورو به خدمت بگیرد که در آن زمان این مبلغ یک رکورد برای یک مدافع به حساب می‌آمد. رکورد تعداد بازی‌های ملی او به ایکر کاسیاس با ۱۶۷ بازی ملی نزدیک است.

رقبا

در این گروه خیال آنها از بقیه برای صعود راحت‌تر است.

 

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸: مراکش

بررسی گروه ایران در جام جهانی

مراکش کم ادعاترین تیم در بین حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ است. شرایط آنها در این گروه بهتر از ما نیست. تیمی که از قاره آفریقا آمده و البته در گروه خودش در مرحله مقدماتی صدرنشین بوده است. آنها در رده‌بندی فیفا در رتبه چهلم قرار دارند.

تاریخچه حضور مراکش در جام جهانی

امسال بعد از ۲۰ سال مراکش توانسته دوباره در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا کند. پیش از این ولی چهار بار در این تورنمنت حضور داشته‌اند. اولین حضورشان به سال ۱۹۷۹ برمی‌گردد و آخرین بار سال ۱۹۹۸ به جام جهانی راه پیدا کردند. بهترین نتیجه‌شان صعود از مرحله اول و قرار گرفتن در جمع شانزده تیم مرحله بعدی در سال ۱۹۸۶ بود.

تاریخچه تیم ملی مراکش

برنده جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۷۶. آنها سال ۱۹۸۶ تبدیل به اولین فیلم آفریقایی شدند که توانستند برنده گروه خودشان باشند و از مرحله اول بالا بیایند. پیراهن‌شان نارنجی و شورت‌شان سبز است و پیراهن دوم‌شان همین ترکیب را دارد ولی برعکس.

سرمربی تیم ملی مراکش: هروه رناد

رناد

سرمربی فرانسوی مراکش پیش از این خودش بازیکن حرفه‌ای بوده است. این مربی ۵۹ ساله در آن دوران پست مدافع را داشت. بیشتر سرمربی‌گری تیم‌های آفریقایی از جمله زامبیا و ساحل عاج را برعهده داشته است. از سال ۲۰۱۶ سرمربی‌گری تیم مراکش را برعهده دارد و موفق شد آنها را بعد از ۲۰ سال به جام جهانی برساند.

ستاره تیم مراکش: مهدی بناتیا

بناتیا

قدرتمند است و تسلطش روی توپ عالی است. او یکی از بهترین مدافعان قاره آفریقاست. آنقدر که تیم‌هایی مثل بایرن مونیخ و یوونتوس به او پول‌های خوبی دادند تا به اروپا برود.

رقبا

وضعیتش تقریبا مشابه ایران است و اولین بازی برای هر دو تیم کار دشواری است.

 

برنامه بازیهای ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

جدول زمانی بازیهای ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

بازیهای ایران در جام جهانی 2018

بیشتر بخوانید: برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar یه دوست

    دوست عزیز سه تا بازیه ما قطعا با خودمون بازی نمیکنیم

  2. Avatar امیر

    کی گفته ستاره تیم ملی سرداد آزمونه؟

  3. Avatar مجید

    به امید قهرمانی اسپانیا

  4. Avatar محمد

    البته اگه قرعه کشی جام حهانی رو کامل میدیدین متوجه میشدین خودمون اسم گروهمونو مرگ نگذاشتیم. عجیبه !

  5. Avatar shahin

    خدایش به چه امیدی میخوان بازی کنن وقتی هرچهارتاشو می بازن ????

    1. Avatar مهدی

      کلا سه تا بازی هست. چجوری چهار تا بازی رو میبازیم؟؟؟؟؟؟؟

    2. Avatar یه دوست

      دوست عزیز سه تا بازیه ما قطعا با خودمون بازی نمیکنیم

    3. Avatar ئ

      سه بازیه عزیز جون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه