سایپا به فکر صندلی‌های باکیفیت است!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر عامل شرکت سایپا آذین خودرو با اشاره به قراردادی که با یکی از شرکت های کره ای، تامین کننده اصلی صندلی های GM در حال اجراست، بیان کرد: در ارتباط با صندلی های خودروهای مدل سدان و هاچ بک SP100 و SP0 اقدامات موثری با همکاری طرف خارجی صورت گرفته است.

پیش از این سایپا اعلام کرده بود تا آخر امسال، ۴ محصول جدید بر اساس پلت‌فرم ملی SP100 را به بازار عرضه می‌کند. SP100 نام پلت‌فرم اختصاصی سایپا است. سایپا این پلت‌فرم را به منظور تولید محصولات جدید در کلاس‌های مختلف طراحی کرده است. پیش از این، بنا به گزارش سایپانیوز، معاون برنامه‌ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا از تولید محصولات جدید در سه کلاس هاچ‌بک، چهار در و SUV در سال ۹۵ خبر داده بود.

امیررضا نخعی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: از سال ۹۴ شرکت سایپا آذین با هدف توسعه محصولات خود،همگام با فرایند توسعه محصول ابلاغی توسط مدیریت ارشد گروه سایپا گام برداشت. قبلا این شرکت یک پلت فرم صندلی به نام ایکس ۱۰۰ داشت که بر روی خودرو پراید در این سال ها استفاده شده و پاسخگوی نیازهای سطوح استانداردی خودرو مذکور است.

او در ادامه گفت: هر سال یک پلت فرم جدید در دستور کار سایپا آذین قرار گرفت. در سال ۹۴ و ۹۵ دو پلت فرم جدید توسط مهندسین و کارشناسان داخلی سایپا آذین اضافه شد، به طوری که بتواند پاسخگوی انتظارات مشتری در حال حاضر و حداقل تا ۴ سال آینده از لحاظ استانداردهای مختلف را داشته باشد. این پلت فرم بر روی خودروهایی اعم از «برلیانس» و «کوئیک» و «آریو» مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سایپا آذین با اشاره به مزیت پلت فرم های جدید عنوان کرد: مسائل ظاهری و ارگونومیک صندلی نسبت به پلت فرم قبلی بهبود قابل توجهی داشته و به جهت ایمنی از سطح استاندارد متفاوتی نسبت به صندلی های جاری مورد استفاده در خودروسازهای داخلی کشور برخوردار است.

نخعی هم‌چنین گفت: شرکت طراح و تولید کننده کره ای که تامین کننده اصلی صندلی های GM در کره است، در ارتباط با صندلی های مدل سدان و هاچ بک SP100 و SP0 اقدامات موثری با همکاری طرف خارجی صورت گرفته است. نمونه های ارسال شده،  استانداردهای لازم را با موفقیت طی کرده و پاسخگوی استانداردهای روز دنیا در ۱۰ تا ۱۲ سال آینده است.

مدیر عامل شرکت سایپا آذین با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری برای پروژه های SP100 و SP0 ، ۱۰میلیون دلار برآورد شده است، گفت: حوزه های سرمایه گذاری مشتمل بر انتقال دانش فنی، ایجاد فرآیندهای تولید، قالبها، فیکسچرها و تجهیزات تولیدی و کنترلی و همچنین آزمون های بین المللی لازم الاجرا برای محصولات تولیدی است که بخش قابل توجهی از آن در داخل کشور انجام می پذیرد.

به نظر‌ می‌رسد سایپا تصمیم دارد در حوزه خودروسازی قدم‌ها بزرگ بردارد؛ از تولید تیبای الکتریکی گرفته تا رونمایی از پیشرانه‌های ۳ سیلندر، عرضه خودروهای دنده اتوماتیک و معرفی خودروهای جدید.

شما در این باره چه نظری دارید؟

منبع: ایران‌جیب، سایپا نیوز

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. مصطفی

    آقایون صندلی هم بلد نیستن بسازن، هی پوز ماشین سازی میدند، ماشین که هیچ، دوچرخه که هیچ، املت پختن هم اگه رقابتی بود، نمیتونسن درست کنند.

  2. رضا

    شرکت سایپا اگه پراید از تولیداتش کنار بذاره هیچ اتفاقی نمیفته چون با قیمت ۲۲ میلیونی هر خودرویی جایگزینش زیاده و متاسفانه کیفیت تولیدات جدیدا افت زیادی داشته

  3. کاظم

    ارابه های مرگ با صندلیهای راحتتر!!!!

  4. صادق

    پخش و بنزین ماشین ما رو ندزدند , صندلی شون پیش کش .

  5. ناشناس

    حیا ندارن این تولید کنندگان داخلی خودرو ؟

  6. وحید

    ” در سال ۹۴ و ۹۵ دو پلت فرم جدید توسط مهندسین و کارشناسان داخلی سایپا آذین اضافه شد، به طوری که بتواند پاسخگوی انتظارات مشتری”
    انتظارات مشتری ….واقعا!!!؟؟؟؟
    واقعـــــــــــا با نحوه پاسخگویی این شرکتها انتظاری هم برای مشتری میمونه

  7. پژمان

    خیلی دوست دارم بدون هر سال این تمشک طلایی طراحی خودرو رو چجوری سایپا و ایرانخودرو برنده میشه
    این طرح هاشو از کجا میاره که انقدر یکی زشت تر از دیگریه
    خداوکیلی این همه خرج میکنن یکم خلاقیت و حتی کپی برداری هم انجام نمیدن . ببینید ماشین های چینی رو که چقدر تو طراحی پیشرفت کردن ولی این صندوق صدقات های سایپا هر روز همونجور که هست میمونه
    راستی صندلی راحت؟ فکر کنم دی لایت هم باید توی برنامشون قرار بدن 🙂

  8. نوید

    آخه چقدر این مدیران سایپا به خاطر مشتریا زحمت میکشن؟!
    به خدا مردم راضی نیستن شما خودتونو خسته کنین!
    همین پراید خوبه دیگه!!! با کیفیت ، ایمن … تازه خوشگلشم کردین شده تیبا !!! دیگه ببین SUV تون چی میشه !!!!!!!!

  9. ابراهیمی

    یجوری توضیح دادید که انگار داره از کارخونه تویوتا و محصولاتش صحبت می شه
    تا وقتی منافع شخصی بر هر چیزی مقدمه، وضع همینه

  10. ممد

    فعلا که چنددددددد ماهه سهامش بسته هست و پول ما سهامدارهای بد بخت که صدامون به هیچ جا نمیرسه بلوکه مونده و هیچ پاسخگویی هم نیست، امور سهام شرکت سایپا هم جواب سربالا میده و ملت رو سر کار میزاره، وقتی با سهامدارهاشون اینجوری برخورد میکنن سر مشتری هاشون چه بلایی میارن…

  11. Yas

    به فکر ماشین با کیفت باشه نه صندلی 🙂

  12. مصطفی

    more comfortable death seats

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه