لا لا لند بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۷ نشد! Moonlight شد!

۱۸ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دو دقیقه پس از اینکه فیلم «لا لا لند» به عنوان بهترین فیلم در ۸۹امین مراسم اسکار معرفی شد، با اتفاقی عجیب مواجه شدیم. «فی دان‌اوی» و «وارن بتی» که برای معرفی برنده‌ی بهترین فیلم روی سن آمده بودند، پاکت را اشتباه برده بودند. آن‌ها فیلم لا لا لند را به عنوان برنده معرفی کردند، در صورتی که گزینه‌ی درست فیلم Moonlight بوده است.

فیلم Moonlight نامزد دریافت ۸ جایزه‌ی اسکار شده بود که از بین آن‌ها، ۳ عدد را دریافت کرد.

در مراسم اسکار که با اجرای «جیمی کیمل» (Jimmy Kimmel)، از چهره‌های معروف تلویزیون امریکا، برگزار شده بود، فیلم Moonlight توانست برنده‌ی سه جازه شود: «بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی»، «بهترین بازیگر مرد نقش مکمل» و هم‌چنین همان «بهترین فیلم».

فیلم Moonlight بر اساس نمایشنامه‌ای به اسم «در زیر نور ماه پسران سیاه، آبی به نظر می‌رسند» یا In Moonlight Black Boys Look Blue ساخته شده است و قصه‌ی پسری به اسم «شیرون» را تعریف می‌کند.

Moonlight-2

فیلم‌نامه‌ی اقتباسی این فیلم که برنده‌ی یک جایزه‌ی اسکار شده است توسط «بری جنکینز» (Barry Jenkins) نوشته شده است. «ماهرشالا علی» هم برای بازی در این فیلم، جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برده است.

در مراسم امروز صبح اسکار، به اشتباه پاکت برنده‌ی قبلی، یعنی «اما استون» به فی دان‌اوی داده شده بود. پس از خواندن اسم لا لا لند به عنوان بهترین فیلم، عوامل این فیلم همگی روی صحنه می‌آیند و شروع به صحبت‌های خود می‌کنند تا اینکه دو دقیقه‌ی بعد، وارن بتی به روی سن باز می‌گردد و از اشتباهی که رخ داده می‌گوید.

LaLaLand-1

فیلم Moonlight نامزد دریافت ۸ جایزه‌ی اسکار شده بود که از بین آن‌ها، ۳ عدد را دریافت کرد. فیلم لا لا لند از سوی دیگر نامزد دریافت ۱۴ جایزه شده بود؛ عددی که یک رکورد در تاریخ اسکار محسوب می‌شود. لا لا لند امروز صبح برنده‌ی شش جایزه‌ی اسکار شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اسکار ۲۰۱۷ را از دیجی‌کالامگ دنبال کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Guardian

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه