مروری بر عنوان‌های امروز دیجی‌کالا مگ-چهارم آذر ۹۴

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه

امروز چهارم آذرماه ۹۴ هم مثل روزهای قبل با مروری بر عنوان‌های امروز دیجی‌کالا مگ با شما هستیم. پس اگر به هر دلیلی نتوانسته‌اید با بررسی آخرین‌ عنوان‌های سایت، وقایع امروز را دنبال کنید، خلاصه‌ی اخبار و مقالات را از دست ندهید. امروز هم عنوان‌های خیلی خوبی برای شما منتشر کردیم، از موشک هوا کردن مدیر عامل آمازون گرفته تا داستان بمب‌افکن روسی که از آسمان ایران عبور کرد و البته اطلاعاتی جدید از گوشی سامسونگ گلکسی A7.

مدیر عامل آمازون موشک هوا کرد

مدیرعامل شرکت بزرگ آمازون، به تازگی ادعا کرده که پرواز دوم سفینه‌ی فضایی‌اش که New Shepard نام دارد، با موفقیت انجام شده است. فضاپیمای New Shepard که برای حمل انسان به خارج از اتمسفر زمین ساخته شده است، در روز دوشنبه بدون هیچ سرنشینی از غرب تگزاس پرتاب شد. ادامه‌ی این خبر که با فیلمی جذاب از این پرتاب منتشر شده را از دست ندهید.

کالبد شکافی قلم آیپد پرو

یک مداد معمولی از چوب، گرافیت، کمی فلز و پلاستیک درست شده و می‌توانید یک جعبه‌ی ۱۲ تایی از آن را به قیمت خیلی نازلی تهیه کنید. ولی یک قلم اپل ۹۹ دلار قیمت دارد، پس باید با مواد خیلی ویژه‌ای درست شده باشد. در این مقاله‌، تصاویری می‌بینید و شرحی می‌خوانید از کالبدشکافی قلم آیپد‌پرو، قلمی که ادعا می‌شود یکی از بهترین‌ها در نوع خود است. برای دیدن صحنه‌ی جراحی این قلم، ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

توپولوف ۹۵؛ پرواز خرس در آسمان ایران

چند روز پیش فیلمی در اینترنت منتشر شد که در آن، هواپیماهای «اف-۱۴ تام‌کت» ایرانی، بمب‌افکن‌های روسی را اسکورت می‌کردند. این بمب‌افکن‌ها برای بمباران محل استقرار تروریست‌ها در خاک سوریه، از آسمان ایران گذر می‌کردند. در این فیلم، انواع بمب‌افکن‌های روسی دیده می‌شد؛ بمب‌افکن‌های استراتژیکی که عمدتا در زمان شوروی ساخته یا دست‌کم طراحی‌ شده‌اند. علاوه بر تام‌کت‌های ایرانی، یکی از بمب‌افکن‌ها بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کرد. هواپیمایی بسیار بزرگ و پر سر و صدا با چهار موتور پروانه‌ای که ظاهری کاملا آنتیک دارد. اسم این هواپیمای پیر، «توپولوف ۹۵» است که در ناتو با نام «خرس» شناخته می‌شود. بمب‌افکنی ۶۰ ساله که پرواز آن، یادآور سال‌های سخت و طولانی جنگ سرد است. اگر می‌خواهید درباره‌ی این هواپیما بیشتر بدانید، حتما ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

اطلاعات جدید از نسل دوم گوشی گلکسی A7 به بیرون درز کرد

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در حال ساخت نسل دوم گوشی گلکسی A7 است که چند ماه پیش راهی بازار شده بود. به‌تازگی اطلاعاتی از سازمان TENNA کشور چین به بیرون درز کرده که به ساخته شدن این مدل جدید اشاره می‌کنند و حتی تصاویری هم از آن منتشر کرده است. برای دانستن بیشتر درباره‌ی این گوشی، روی این لینک کلیک کنید.

امکان حذف پیام‌های ارسالی از روی سیستم گیرنده در وایبر فراهم شد

در بروزرسان جدید برنامه‌ی وایبر این امکان به وجود آمده که کاربران بتوانند پیام‌های ارسالی خودشان را از روی دستگاه گیرنده‌ و هم از روی دستگاه فرستنده‌ی پیام پاک کنند. نبود امکان پاک کردن پیام‌های ارسالی از روی سیستم‌های گیرنده‌ی پیام، یک چالش بزرگ برای بسیاری از کاربران بود و به همین دلیل شرکت وایبر در بروزرسان جدیدی که برای برنامه‌‌ی پیام‌رسان خودش عرضه کرده، این امکان را به وجود آورده است. برای دانستن بیشتر در این باره، روی این لینک کلیک کنید.

نوجوانی مکعب روبیک را در کمتر از ۵ ثانیه حل کرد

نوجوان چهارده ساله‌ای به نام «لوکاس اتر» (Lucas Etter) با حل معمای مکعب روبیک ۳ در ۳ در عرض ۵ ثانیه یک رکورد جهانی برای خود ثبت کرد. فیلم فوق‌العاده‌ی این حرکت عجیب را از دست ندهید.

آمار فروش پلی‌استیشن ۴ از ۳۰ میلیون دستگاه رد شد

سونی اعلام کرد که از زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۴ در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی، تعداد ۳۰.۲ میلیون دستگاه از این را در ۱۲۴ کشور و منطقه‌ی جهان فروخته است. برای دانستن بیشتر درباره‌ی این خبر، روی این لینک کلیک کنید.

آلفابت می‌خواهد زیرمجموعه‌هایش مثل یک شرکت مستقل باشند

گزارشی از وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که آلفابت می‌خواهد زیرمجموعه‌های تازه‌تاسیس‌اش از نظر مالی به یک شرکت مستقل و قابل اعتماد بیشتر شبیه باشد. به همین دلیل تصمیم گرفته حمایت‌های مالی از آنها را قطع کند. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال (۴ آذر ۹۴)

طی هفت روز گذشته مطالب متنوعی در دیجی‌کالا مگ منتشر شد. در این نوشته، به‌رسم همه‌ی چهارشنبه‌ها می‌خواهیم مهم‌ترین مقاله‌های دیجیتالی هفته را مرور کنیم. از نقد و بررسی گوشی و تبلت گرفته تا بررسی اپلیکیشن، از گفت‌وگوی اختصاصی تا مقاله‌ای در مورد پیش‌بینی آینده. همه‌ی این‌ها و چندین مقاله‌ی دیگر را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید. طبق معمول هر هفته،‌ با خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال همراه باشید.

با تغییرات سلولی، کرم‌ها سر و چشم در آوردند!

شاید فکر کنید مشغول تعریف داستان یک بازی علمی-تخیلی هستیم، اما زیست‌شناسان اخیرا حیوانی را دستکاری کرده‌ و کاری کرده‌اند تا سر در بیاورد؛ آن هم سری که شبیه به یک گونه‌ی دیگر است! این حرکت، با استفاده از فاکتورهایی بیرونی که روی DNA تاثیر می‌گذارند (Epigenome) محقق شده است. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

در ساخت آیفون‌های ۲۰۱۸ از پنل OLED سامسونگ استفاده می‌شود

احتمالا اپل برای تولید نمایشگرهای آینده‌ی در گوشی‌های آیفون خود که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند، از تکنولوژی پنل‌های OLED شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد. حتما ادامه‌ی این خبر را بخوانید.

امکان استریم بازی‌های PS4 روی PC؛ البته غیر رسمی

به‌تازگی برنامه‌ای معرفی شده که بازی‌های پلی‌استیشن۴ را روی PC استریم می‌کند. سازنده‌ی این برنامه که Twisted نام دارد، گفته که برنامه‌اش را به شکلی طراحی کرده که کنسول پلی‌استیشن۴ را گول می‌زند و کامپیوتر را به جای دستگاهی که از قابلیت Remote Play پشتیبانی می‌کند، معرفی خواهد کرد. برای دانستن بیشتر درباره‌ی این خبر، روی این لینک کلیک کنید.

ال‌جی گوشی Ray را معرفی کرد

شرکت ال‌جی به‌تازگی گوشی جدیدی را به نام Ray معرفی کرده است. این تلفن همراه جدید ال‌جی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و دوربین‌های با کیفیت بهره می‌برد. برای دانستن بیشتر درباره‌ی خبر روی این لینک کلیک کنید.

تنبل‌ترین انیمیشن دیزنی را ببینید

تریلر رسمی انیمیشن جدید «زوتوپیا» (Zootopia) که اخیرا منتشر شده خیلی بامزه و خنده‌دار است و توجه زیادی هم به خود جلب کرده. برای دانستن بیشتر درباره‌ی خبر روی این لینک کلیک کنید.

سرمایه‌گذاری در پروژ‌ه‌های ساخت بازی به کمک Fig

کمک در پروژه‌های کیک‌استارتر، سرمایه‌گذاری نیست. شما مبلغی را به پروژه‌ای می‌دهید و در ازای آن، چیزی دریافت می‌کنید. قرار نیست در ساخت پروژه‌ها هم همکاری داشته باشید. یعنی سهامی نخریده‌اید و درصدی هم از فروش نهایی بازی دریافت نمی‌کنید. با این حال، پلتفرم جدید Fig که مختص بازی‌های ویدیویی به راه افتاده، پلتفرمی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت بازی است. برای اینکه درباره‌ی این سرمایه‌گذاری بیشتر بدانید، این‌جا کلیک کنید.

اولین تریلر از قسمت سوم فیلم Captain America را ببینید

استودیوی فیلم‌سازی مارول (Marvel Studios)، اولین تریلر از جدیدترین فیلم مجموعه‌ی «کاپیتان امریکا» را منتشر کرده است. تریلر این فیلم که «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) نام دارد، کمتر از دو ساعت پیش و در شبکه‌ی یوتیوبی Jimmy Kimmel منتشر شد. برای خواندن ادامه‌ی خبر روی این لینک کلیک کنید.

فصل سوم سریال فارگو هم ساخته می‌شود

همین‌طور که حالا در میانه‌ی فصل دوم سریال فارگو به سر می‌بریم، شبکه‌ی FX خبر ساخت فصل سوم را می‌دهد. اگر طرفدار پر و پا قرص این فیلم هستید، ادامه‌ی خبر را بخوانید.

سیستم هوشمند برای آبیاری گیاهان رونمایی شد

شرکت ETwater به‌تازگی آبپاش‌های هوشمندی تولید کرده که در زمان نیاز به گیاهان آب می‌دهند. برای خواندن بیشتر درباره‌ی این سیستم آبیاری، روی این لینک کلیک کنید.

ساخت رباتی که با آب آلوده خود را تغذیه می‌کند

ربات جدیدی ساخته شده است که می‌تواند انرژی مورد نیاز خودش را با مصرف آب آلوده و کثیف تامین کند. این ربات، می‌تواند در تمیز کردن محیط زیست نقش مهمی ایفا کند. اگر می‌خواهید درباره‌ی این ربات بیشتر بدانید، روی این لینک کلیک کنید.

بازی جنگ ستارگان روی گوگل پلی و اپ استور عرضه شد

شرکت EA ماه‌ها خبر از ارایه‌ی بازی جنگ ستارگان می‌داد و حالا وقت‌اش رسیده و این بازی تحت عنوان «بازی جنگ ستارگان: کهکشان قهرمان‌ها» (Star Wars: Galaxy of Heroes) روی گوگل پلی استور برای سیستم اندروید در دسترس است. حتما ادامه‌ی خبر را بخوانید.

تعمیر صفحه کلید هوشمند اپل سخت است

صفحه کلید هوشمند اپل ظاهر زیبایی دارد، اما تعمیر کردن آن تقریبا غیرممکن است. این عنوان و لید خبری است که امروز درباره‌ی اپل منتشر کردیم. حتما این خبر را بخوانید.

تصاویر جدیدتر از گوشی Mate 8 شرکت هوآوی لو رفت

در حالی که شرکت هوآوی فردا گوشی میت ۸ (Mate 8) را به شکل رسمی معرفی می‌کند، تصاویر جدیدتری از این گوشی به بیرون درز کرده است. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

تصویر نجومی روز ناسا (۴ آذر ۹۴): چاله‌های عجیب و غریب روی پلوتو

این چاله‌های عجیب و غریب روی سطح پلوتو چه هستند؟ فضاپیمای «افق‌های نو» در گذر نزدیک از کنار پلوتو این عکس را از اشکال کنگره‌ای قسمتی از سطح پلوتو گرفته است. بزرگترین این چاله‌ها، یک کیلومتر قطر دارند و دهها متر به سوی دریاچه‌ای از نیتروژن یخ زده سرازیر شده‌اند. این دریاچه در منطقه‌ی قلبی‌شکل «اسپوتنیک پلانوم» (Sputnik Planum) قرار گرفته است. هرچند بیشتر چاله‌های اجرام منظومه‌ی شمسی بر اثر برخورد شهاب‌سنگ‌ها بوجود آمده‌اند، چاله‌های سطح پلوتو متفاوت هستند. اندازه‌ی این چاله‌ها یکسان است، خیلی متراکم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و جهت آن‌ها نیز همسو است. تصور بر این است که عاملی باعث شده یخ‌های این منطقه تصعید شوند و به صورت بخار به هوا بروند. به نظر می‌رسد این چاله‌ها عمر خیلی زیادی ندارند و تازه بوجود آمده‌اند. هرچند که اکنون فضاپیمای افق‌های نو از پلوتو دور شده و به دنبال اجرام دیگر منظومه‌ی شمسی می‌رود، ولی هنوز درحال ارسال اطلاعات و عکس‌هایی است که به هنگام گذر نزدیک از کنار پلوتو جمع‌آوری کرده. تماشای این عکس را از دست ندهید.

سیستم مورد نیاز بازی Just Cause 3 برای کامپیوترهای شخصی مشخص شد

بازی Just Cause 3 تا مدتی دیگر راهی بازار می‌شود و به همین دلیل استودیوی بازی‌سازی Avalanche سیستم مورد نیاز برای اجرای این عنوان روی کامپیوترهای شخصی را اعلام کرد. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه