معرفی فیلم نوروزی: بروکلین (Brooklyn)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در ادامه‌ی مجموعه مقالات فیلم‌های نوروزی و در چهارمین روز از فروردین ماه، قصد داریم دوباره یکی از بهترین‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۵ را برای آن‌هایی که به هر دلیلی دیدن فیلم‌های کار درست را از قلم انداخته‌اند، معرفی کنیم.

بعد از چندین فیلم اکشن، حادثه‌ای و شبه مستند، امشب قصد داریم یک فیلم خانوادگی را برای دیدن توصیه کنیم. فیلم سینمایی «بروکلین» (Brooklyn)، جدیدترین ساخته‌ی «جان کرالی»، فیلم‌ساز کم‌تر شناخته شده‌ی ایرلندی است. فیلم سینمایی بروکلین با وجود ساختار ساده‌‌ای که دارد، موفق شد دل سینما دوستان و منتقدان سینمایی را در سالی که گذشت ببرد و به‌همین خاطر هم کاندید دریافت جوایز متنوع از همایش‌ها و مراسم‌های مختلف شد.

brooklyn1

همان‌طور که گفتیم بروکلین ساختاری ساده و سرراستی دارد. این سادگی در فیلم‌نامه‌ی فیلم بیش از همه نمود پیدا کرده است؛ اما با این وجود همه چیز بر طبق اصول پیش رفته تا فیلم‌نامه‌ی بروکلین به قلم Nick Hornby نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار در رشته‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی بشود. بروکلین ماجرای دختری جوان را تعریف می‌کند که در اواسط دهه‌ی پنجاه میلادی به‌دنبال پیدا کردن فرصت‌های جدیدتر برای زندگی و کار از ایرلند به ایالات متحده مهاجرت می‌کند. مدتی پس از مهاجرت به آمریکا «ایلیس لیسی»، دختر قصه که نقش‌اش را «سیرشا رونان» (Saoirse Ronan) بازی می‌کند، با پسری جوان آشنا می‌شود. پسر قصه هم به‌همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده‌اند؛ البته از کشور ایتالیا. بین این دو رابطه‌ای عاطفی شکل می‌گیرد. اما درست زمانی که همه چیز قرار است به‌شکل آرمانی خودش دربیاید، از ایرلند خبرهایی به ایلیس می‌رسد که او را مجاب می‌کند دوباره به کشورش برگردد. حالا سریس باید بین برگشتن به وطن و مواجه با گذشته‌ و عشق تازه‌اش، یکی را انتخاب کند. انتخابی که انگیزه‌ی اصلی پیش‌برد قصه است.

داستان سرراست بروکلین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای به کار رفته در فیلم است و مطمئنا از تماشای این فیلم ناراضی نخواهید شد. فیلم آن‌قدر خوب از آب درآمده که در هشتاد و هشتمین دوره از برگزاری جوایز اسکار موفق شد در سه رشته نامزد دریافت جایزه بشود. رشته‌های بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی، بهترین هنرپیشه‌ی نقش اول زن و البته مهم‌تر از همه، بهترین فیلم سال. دیدن این فیلم را به‌همراه خانواده توصیه می‌کنیم. در حال حاضر تمام کیفیت‌های این فیلم برای دانلود موجود است.

قبل از دیدن بروکلین توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar M.M

    واقعا این فیلمو دوست داشتم …خیلی داستانش روان و خوش ساخت بود.

  2. Avatar یاسین

    از معدود فیلمای خوب امسال!

  3. Avatar علی

    فیلم خوبی بود

  4. Avatar سروش

    سلام/ فیلم قشنگی بود ولی نمیشه با خانواده دید انصفافا

    1. Avatar amir

      به همین دلیل فیلم های تولید داخل برای ما بهترن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه