معرفی فیلم نوروزی: مریخی (The Martian)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تعطیلات نوروز بهترین زمان برای انجام کارهای عقب افتاده است. کارهایی مثل مطالعه‌ی کتاب‌هایی که خیلی پیش‌تر خریده‌اید اما فرصت خواندن‌شان را نداشته‌اید. یا حتی فیلم‌هایی که خیلی وقت است دانلود‌شان کرده‌اید، اما فرصت پیدا نکرده‌اید آن‌ها را ببینید. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم در مجموعه‌ای از مقالات کوتاه تعدادی از فیلم‌های منتخب سال ۲۰۱۵ میلادی را معرفی کنیم تا اگر هنوز آن‌ها را ندیده‌اید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.

هنوز دو شب تا آغاز سال نو باقی مانده و بهترین زمان برای دیدن یک فیلم سینمایی بلند است. منظورمان از بلند در این‌جا یعنی خیلی بلند. به‌عنوان اولین فیلم از مجموعه مقالات معرفی فیلم‌هایی نوروزی «مریخی» (The Martian)، جدیدترین ساخته‌ی «ریدلی اسکات» را برای‌تان درنظر گرفته‌ایم. اگر پیش‌تر فیلم را دانلود کرده‌اید، همین امشب سر فرصت به‌تماشای‌اش بنشینید. البته خیلی‌ها معتقدند مریخی فقط ارزش یک بار دیدن دارد؛ اما می‌توانید مطمئن باشید برای بار دوم و سوم هم می‌توان این فیلم را که سراسر پر از ریزه‌کاری است، دیدو البته از دیدن‌اش هم لذت برد.

The_Martian_1

قصه‌ی مریخی درباره‌ی گروهی از کاوشگران فضایی ناسا است که به مریخ سفر کرده‌اند تا روی شرایط مختلف جوی این سیاره آزمایش انجام بدهند. توفانی در می‌گیرد و گروه را مجبور می‌کند تا برخلاف برنامه‌ریزی قبلی، زودتر مریخ را ترک کند. در جریان برنامه‌ی خروج یکی از این کاوشگران که نقش‌اش را «مت دیمون» بازی می‌کند، دچار حادثه می‌شود. بقیه‌ی اعضای گروه هم به‌تصور این‌که او جان‌اش را از دست داده، با سفینه‌ی خروج، مریخ را ترک می‌کنند. فضانورد قصه که جان سالم از این ماجرا بدر برده تمام تلاش‌اش را به‌کار می‌بندد تا با زمین تماس بگیرد و مسوولان ناسا را از زنده بودن‌اش آگاه کند. در ادامه‌ی ماجرا هم ناسا تلاش همه جانبه‌ای را آغاز می‌کند تا این فضانورد را زنده به زمین برگرداند.

اگر از طرفداران پروپاقرص فیلم‌هایی با ژانر فضا و فضانوردی هستید، جدیدترین ساخته‌ی اسکات یکی از بهترین انتخاب‌های نوروزی شماست. البته توجه داشته باشید که نباید این فیلم را با فیلم‌هایی مثل «بین ستاره‌ای» (Interstellar) مقایسه کنید. چون آن‌چه مریخی می‌خواهد پیش روی بیننده‌های‌اش قرار بدهد زمین تا آسمان با فیلم‌هایی مثل بین ستاره‌ای تفاوت دارد. فیلم سینمایی مریخی در هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار در چندین رشته نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده بود.

قبل از دیدن مریخی توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Ali

    این فیلم عالیه حتما ببینید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه