سرویس پخش زنده‌ی فیس‌بوک در اختیار شرکت‌ها قرار گرفت

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیس‌بوک

امروز فیس‌بوک قابلیت پخش زنده از طریق ویژگی لایو استریم‌اش را در اختیار همه‌ی صفحه‌های معتبر قرار داد.

اگر ویژگی پخش زنده‌ی فیس‌بوک بیشتر از Periscope به درد شبکه‌های پخش‌کننده بخورد، دامنه‌ی کاربردهای این سرویس فیس‌بوک گسترده‌تر خواهد شد.

چند ماه پیش فقط روزنامه‌نگاران و ستاره‌های مشهور اجازه داشتند از ویژگی لایو استریم فیس‌بوک استفاده کنند. حالا فیس‌بوک این قابلیت منحصر به فرد را به همه‌ی پیج‌های معتبر (Verified Page) داده تا با استفاده از ویژگی لایو استریم بتوانند محتوای مورد نظرشان را به صورت زنده پخش کنند. فرقی هم نمی‌کند که آن صفحه مربوط به یک تیم ورزشی، برنامه‌ی تلویزیونی، گروه موسیقی یا یک برند تجاری باشد. از این بعد این پیج‌ها می‌توانند ویدیوی زنده منتشر کنند و همچنین از بینندگان کامنت دریافت کنند.

پخش زنده در مرداد ماه برای شخصیت‌های مشهور راه‌اندازی شده بود و سپس برای روزنامه‌نگاران و حالا برای صفحه‌های معتبر ارایه شده و در زمان مناسب برای همه‌ی کاربران قابل دسترسی خواهد بود. در حال حاضر، تنها گروهی که به این ویژگی دسترسی ندارد، صفحه‌های تایید نشده هستند. البته این نکته‌ی خوبی است چرا که باعث می‌شود محتوای بی‌کیفیت وارد فید خبری کاربران نشود. از آن گذشته، فیس‌بوک همه‌ی دنبال‌کنندگان را از ویدیوهای زنده‌ی صفحه‌ها مطلع نخواهد کرد.

ظاهرا فیس‌بوک می‌خواهد از تعداد مخاطبان زیادی که این صفحه‌ها جمع‌آوری کرده‌اند، استفاده کند تا صاحبان این صفحه‌‌ها را به تولید بیشتر محتوای ویدیویی جذاب ترغیب کند. اگر ویژگی پخش زنده‌ی فیس‌بوک بیشتر از Periscope به درد شبکه‌های پخش‌کننده بخورد، دامنه‌ی کاربردهای این سرویس فیس‌بوک گسترده‌تر خواهد شد. به عنوان مثال، مصاحبه‌ی زنده با ستاره‌های مشهور، اخبار فوری و دیگر محتواهای مهم و عامه‌پسند از طریق فیس‌بوک پخش خواهد شد.

اگر چنین چیزی محقق شود، از دو جهت برای این شبکه‌ی اجتماعی سودمند خواهد بود. یکی اینکه تبلیغات درون این ویدیوها درآمد بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. دیگر اینکه مردم به منظور اطلاع از آخرین خبرهای لحظه بیشتر به سراغ این پلتفرم خواهند رفت. در نتیجه، این موضوع به رقابت فیس‌بوک با توییتر کمک خواهد کرد.

منبع: Facebook

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه