می‌دانستید اپل اولین فروشنده «آیفون» نبوده است؟

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل نام‌هایی چون آی‌پاد و آی‌مک را اختراع کرد و اولین شرکتی بود که محصولاتی تحت این نام‌ها را به فروش رساند. اما ماجرا درباره نام آیفون تا حد زیادی متفاوت است. نام آیفون خیلی پیش از آنکه اپل آن را در موفق‌ترین محصول خود به کار بگیرد استفاده شده بود.

اولین دستگاه جهان که آیفون نام داشت در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. یک شرکت آمریکایی به نام InfoGear یک تلفن که با آن می‌شد به اینترنت هم دسترسی داشت معرفی کرد که نام آن آیفون بود. آیفون یک تلفن بود که یک نمایشگر لمسی داشت و می‌شد با آن به اینترنت دسترسی داشت و ایمیل فرستاد.

این محصول ۲ مگابایت هم RAM داشت که حداقل برای ۲۰۰ آدرس ایمیل کافی بود. آیفون با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسید و باید برای دسترسی به اینترنت آن هم به شکل جداگانه ماهیانه ۹.۹۵ دلار پول پرداخت می‌کردید. پس از آنکه مدل‌های جدید این تلفن در سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد شرکت دست از ساخت آیفون‌های‌اش برداشت. در دهه اول قرن بیست و یکم بود که شرکت InfoGear بوسیله Cisco Systems خریداری شد.

Cisco-Linksys-iPhone-2

اوایل سال ۲۰۰۷ بلاخره استیو جابز آیفون شرکت اپل را معرفی کرد و سیسکو هم به سرعت از اپل شکایت کرد. این دعوای حقوقی پیش از آنکه اپل آیفون را به بازار عرضه کند و به موفقیت‌های خیره کننده خود دست یابد حل و فصل شد. در نیتجه این دعوای حقوقی مقرر شد که هر دو شرکت از آن پس حق دارند از نام آیفون برای محصولات‌شان استفاده کنند. سیسکو پس از آن تاریخ از نام آیفون بهره‌ای نبرد اما این اپل بود که از این نام استفاده کرد و گوشی‌های هوشمندش تحت این نام توانستند بزرگترین موفقیت را برایش رقم بزنند و بسیاری از بازارهای جهان را تسخیر کنند. حال آیفون بی‌شک محصولی است که همه آن را با نام شرکت اپل می‌شناسند.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. پژمان رجبی مهر

    باو قبل اینکه اپل اسم محصولاتشو بزاره ( ایفون ) ما تا ۴۰ سال پیش ایفون داشتیم باهاش در باز میکردیم …
    ما تکنولوژیشو داشتیم ولی خب اپل از وسطای کار فاصله کیلومتری گرفت 😐

  2. مسعود

    چقدر خوب شد که این موضوع را فهمیدیم من که خیلی ذهنم را مشغول کرده بود از امروز پنجره جدیدی در زندگیم باز شد

  3. قاسم

    البته ما تو ایران قبل از همه دنیا به در بازکن های خونه میگفتیم آیفون 🙂
    کسی علتش رو میدونه؟ چرا اسم در بازکن ها آیفون بوده و هنوز هم هست؟

  4. AHMADILAR

    ایفون اپل از اول تا اخرش کپی هست هم اسمش هم کاراییش که توی خبرهای قبلی دیجیکالا بود
    ولی ایپاد ها عالی هستن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه