اپل به هدفش نرسید؛ حقوق تیم کوک کم شد

۱۹ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پاداش تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل برای اولین بار از زمانی که سکان هدایت این شرکت را به عهده گرفته، کاهش یافته است. کاهش پاداش و حقوق این مدیر به دلیل نرسیدن به اهداف مالی سال ۲۰۱۶ اپل رخ داده است.

اپل فروش سالیانه خود در سال ۲۰۱۶ را ۲۱۵.۶ میلیارد دلار اعلام کرد، رقمی ۳.۷ درصد پایین‌تر از هدف ۲۲۳.۶ میلیارد دلاری این شرکت. سود عملیاتی این شرکت هم به رقم ۶۰ میلیارد دلار رسید، رقمی که در حدود ۰.۵ درصد از هدف ۶۰.۳ میلیارد دلاری تعیین شده پایین‌تر بود.

به دلیل همین عملکرد که پایین‌تر از حد انتظار بود، مسئولین شرکت اپل مبلغ کمتری به تیم کوک پرداختند. کوک برای سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰.۳ میلیون دلار پاداش دریافت کرد در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۶ حدود ۸.۷۵ میلیون دلار بوده. البته این کاهش پاداش‌ها فقط منحصر به تیم کوک نبوده و برای مثال درباره لوکا مایستری مدیر امور مالی اپل هم اتفاق مشابهی رخ داده است.

اپل در طول زمان از شرکتی که به تولید کامپیوتر‌های مک می‌پرداخت به شرکت تولیدکننده گوشی‌های آیفون بدل شد. در حال حاضر حدود ۶۳ درصد درآمد این شرکت از تولید آیفون تامین می‌شود. سال ۲۰۱۶ اپل برای اولین بار شاهد کاهش فروش آیفون بود و همین موضوع هم بر سرنوشت درآمد کلی این شرکت بسیار اثرگذار بوده است.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. ///mahdispd

    شرکتی حاظر نباشه واس تحقیقات و توسعه و پیشرفت پول اضافی خرج کنه و حذف جک هندفونو واس خودش پیشرفت بدونه اخرعاقبتش همینه

  2. سبحان

    این کارشون درسته شرکت های اپل دیگه اون خلاقیت قبلی رو ندارنند و طرف دار هاشون دارن کم می شن در صورتی که این روند ادامه داشته باشد و راه کاری پیشنهاد ندهند شاید ما مارک به اسم اپل دیگع نداشته باشیم

  3. قاسم

    نسبت به ۶ اس منظورم بوده

  4. کامران

    باید قبول کرد که اپل در سراشیبی قرار گرفته و هر روز داره پایینترمیره… احتمال زیاد برمیگرده به دوران قبل جابز… سامی هم وضعیت خوبی نداره و برندهای چینی هم کم کم ضعفاشون در زمینه کیفیت و تکنیک مشخص خواهد شد و کمرنگ و ضعیف و ضعیفتر خواهند شد… این پایان یک دوره هیاهو خواهد بود…

    1. علی

      سامی فقط به خاطر اشتباه در نوت برای یک سه ماهه دچار مشکل شد، وگرنه وضعش اصلا بد نیست و گوشی هاش هنوز با افزایش فروش مواجه هستن و سهامشم در وضعیت بسیار خوبی قرار داره.

  5. طاها

    معلومه دیگه سه ساله طراحی آیفون هارو تغییر نداده و جک هدفونم بخاطر حذف کرده هیچ چیز جدیدی اضافه نکرده و داره چیزهایی که شرکت های دیگه گوشی سازی استفاده میکنن تو آیفون استفاده میکنه همین میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه