منتظر تبلت‌های بلک‌بری باشید!

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر عامل شرکت بلک‌بری پس از انتشار گزارش فصل چهارم مالی، اعلام کرده که احتمالا بزودی شاهد عرضه تبلت‌هایی با برند بلک‌بری خواهیم بود.

شرکت بلک‌بری در گزارش مالی مربوط به فصل چهارم خود سودی معادل ۴ سنت برای هر سهم را گزارش کرده است که از پیش‌بینی‌های قبلی تحلیل‌گران رقم بهتری محسوب می‌شود.

جان چن مدیر عامل بلک‌بری در آخرین اظهاراتش گفته این شرکت قصد دارد وارد فاز دوم اهدای مجوز خود شود. مدتی است که بلک‌بری از طریق اهدای مجوز به برخی دیگر از شرکت‌ها، به آن‌ها امکان می‌دهد محصولات تولیدی خود را با همکاری این شرکت و تحت نام برند بلک‌بری بفروشند.

چن گفته یکی از شرکا، علاقه زیادی به ساخت تبلت دارد و احتمالا باید بزودی شاهد عرضه تبلت‌هایی با برند بلک‌بری باشیم. شرکتی که قصد دارد این تبلت‌ها را بسازد یکی از سه شرکتی است که در حال حاضر با بلک‌بری همکاری می‌کنند. این سه شرکت شامل شرکت چینی TCL، شرکت هندی Optiemus و شرکت اندونزیایی PT BB Merah Putih می‌شوند. البته مدیرعامل بلک‌بری اعلام نکرده کدام یک از این سه شرکت تبلت‌های مذکور را خواهند ساخت. نرم‌افزار این تبلت‌ها را هم خود بلک‌بری آماده می‌کند.

بلک‌بری پیش از این «بلک‌بری پلی‌بوک» (BlackBerry PlayBook) را به عنوان تنها تبلت خود در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه کرده بود. تبلتی که از سیستم عامل QNX استفاده می‌کرد و البته مدتی بعد به بلک‌بری ۱۰ تبدیل شد. گرچه این سیستم عامل نقدهای مثبتی دریافت کرد اما خود تبلت فاقد اپ تقویم بود و چک کردن ایمیل هم با دشواری‌هایی همراه بود که برخی نقدهای منفی را در پی داشت.

شاید یکی از نکات جالب بعد از شنیدن این خبر یادآوری اظهارنظر مدیرعامل پیشین بلک‌بری «تورستن هاینز» باشد که پیشتر در سال ۲۰۱۳ گفته بود تبلت به کل تا ۵ سال دیگر ور می‌افتد.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه