مکانیزم جدید کیبورد مک‌بوک برای اپل دردسرساز شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مک بوک اپل

در جریان تازه‌ترین خبرها، دو نفر از صاحبان مک‌بوک از اپل شکایت کردند. دادخواست این دو نفر مبتنی بر این موضوع است که اپل با آگاهی از مشکل مکانیزم پروانه‌ای کیببورد تعدادی از لپ‌تا‌پ‌های خود، آن‌ها را به مشتریان فروخته و از ارائه خدمات وارانتی یک ساله به این مشتریان خودداری کرده است.

در سال ۲۰۱۵ اپل اعلام کرد کیبورد مک‌بوک‌های خود را به مکانیزم پروانه‌ای (Butterfly) مجهز می‌کند. اپل ادعا کرد این مکانیزم جدید نسبت به طراحی‌های قبلی، وزن کم‌تری دارد و قابل اعتمادتر شده. این در حالی است که مکانیزم بعضی از مک بوک ها با مشکل مواجه شده و اپل اقدامی برای تعمیر آن‌ها نکرده است. سایت AppleInsider مطلبی از مشکل مکانیزم پروانه‌ای لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ منتشر کرد. بعد آن یک کمپین آنلاین با ۱۸ هزار کاربر تشکیل شد تا اپل مک‌بوک‌های معیوب خود را فراخوان کند. کم‌تر از یک ماه بعد از این جریان‌ها، دو شاکی از اپل شکایت کردند.

دو نفر از مشتریان اپل با نام‌های ZIxuan Rao و Kyle Barbaro در یکی از دادگاه‌های کالیفرنیا از اپل شکایت کردند. بر اساس این دادخواست، مکانیزم پروانه‌ای هزاران مک‌بوک و مک‌بوک پرو تولید شده در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مشکل دارند. اپل با وجود آگاهی از این مشکل، لپ‌تاپ‌های خود را به مشتریان فروخته و آن‌ها را درجریان چنین مشکلی نگذاشته است. زمانی که مشکل مکانیزم پروانه‌ای باعث شد تا لپ‌تاپ‌های اپل تقریبا بلا استفاده شوند، اپل از ارائه وارانتی برای محصولات معیوبش امتناع کرد.

در این دادخواست به این موضوع اشاره شد که تمام لپ‌تاپ‌های اپل یک سال وارانتی دارند. این درحالیست که اپل به عهد خود برای سرویس خدمات وارانتی وفادار نماند. اپل بجای پذیرش مشکل و انجام خدمات رایگان، به صاحبان این لپ‌تاپ‌های معیوب راه‌حلی کارساز و دائمی ارائه نداد و درعوض گفت که خودشان راهی برای درست کردن پیدا کنند. بنابراین  مشتریان از سرویس خدمات وارانتی اپل محروم شدند و برای درست کردن مک‌بوک‌هایشان باید چیزی درحدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار هزینه می‌کردند.

اگرچه ممکن است این دو شاکی به نتیجه نرسند، اما دادخواست کاربران از مکانیزم پروانه‌ای مک‌بوک‌ها در حال فراگیر شدن است. شاکیان نه تنها به دنبال پرداخت غرامت هستند، بلکه می‌خواهند اپل مسئولیت نقص طراحی خود را گردن بگیرد. این دو نفر هم‌چنین می‌خواهند که اپل باید تمام هزینه‌ی عوض کردن لپ‌تاپ‌های معیوب را به عهده بگیرد. شاید دادخواست ثبت شده این دو نفر به نتیجه منجر نشود اما کمپین شاکیان مک‌بوک‌های معیوب درحال رشد است، تمام این ماجراها درحالی اتفاق می‌افتد که اپل سکوت اختیار کرده و چیزی در این باره نمی‌گوید.

منبع: Inverse

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar سید امین

    این مطلب کاملا یه مطلب غیر اصولی و جانبی هست. کسی که حرفه ای باشه، نمی ره به خاطر شکایت ۲ نفر اون ور دنیا، بیاد یه مطلب چاپ کنه و عنوانش رو هم بزاره: مکانیزم جدید کیبورد مک‌بوک برای اپل دردسرساز
    چون ۲ نفر تو دنیا به مشکل خوردن، دلیل نمی شه که بیایم کل سیستم طراحی اپل رو زیر سوال ببریم.
    طراحی کیبورد جدید اپل خیلی حرفه ای هست و سرعت تایپ من ۳۰ درصد بیشتر شده و کیبورد طبق ادعای اپل عمرش خیلی بیشتر شده و دیرتر خراب می شه.
    اون کمپین آنلاین ۱۸ هزار نفره هم سند می خواد. نمی شه بدون سند یه مطلبی رو بیان کرد و فقط بگیم یه جای دنیا ۱۸ هزار نفر کمپین راه انداختن و رو هوا این حرفو بزنیم.

    1. سایت خبرگزاری رسما بیان کرده تعداد زیادی از مشتریا چنین مشکلی داشتن، صاحبای مک‌بوک‌های معیوب کمپین راه انداختن و دو نفر شاکی دادخواستی توی دادگاه کالیفرنیا تنظیم کردن. سایت اپل اینسایدر هم گزارشی درمورد مشکل مکانیزم پروانه‌ای منتشر کرده بود.

    2. Avatar سینا

      شما لازم نکرده بیای ازروی تعصب حرف بزنی!

      حتما چون شما عاشق اپلی و ۳۰% سرعت تایپت بیشتر شده که این ۳۰% هم روی هوا گفته شده، ما نباید اخبار منفی مربوط به شرکت اپل رو بخونیم..

      😐

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه