ناسا و امارات‌متحده‌عربی قرارداد همکاری بستند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ناسا یک قرارداد جدید برای همکاری با امارات‌متحده‌عربی در حوزه اکتشافات فضایی امضا کرده است. این سازمان موافقت کرده اطلاعات علمی، تلسکوپ‌ها و سفینه‌های‌اش را با این کشور به اشتراک بگذارد. اما گفته شده اولین هدف این همکاری‌ها اکتشاف در سیاره مریخ خواهد بود.

هنوز جزییات این قرارداد روشن نیست اما رییس آژانس فضایی امارات‌متحده گفته که این قرارداد درهایی برای پیشبرد طیف وسیعی از برنامه‌ها با منافع مشترک برای هر دو کشور را گشوده است. به نظر می‌رسد چنین قراردادی برای ناسا بیشتر به قصد تقویت برنامه‌های جاه‌طلبانه این سازمان مثل بردن انسان‌ها به مریخ باشد. برنامه‌ای که قرار است در بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ انجام شود. البته پروژه مریخ این سازمان مورد انتقادهایی هم قرار گرفته. همین چند هفته پیش بود که در کنگره آمریکا درباره این پروژه پرسش‌هایی مطرح شد. اینکه آیا انجام دادن چنین عملیاتی اساسا به صرفه است؟ پروژه‌ای که ممکن است هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد دلار داشته باشد.

امارات متحده عربی اما کمتر جاه‌طلب است و برنامه خود را به فرستادن یک کاوش‌گر بدون سرنشین به مریخ محدود کرده. اتفاقی که طبق برنامه‌ریزی سازمان فضایی این کشور در سال ۲۰۲۱ باید رخ دهد. آژانس فضایی امارات‌متحده قراردادهای همکاری‌ای با کشورهای چین، روسیه و انگلستان هم بسته است و قرارداد با ناسا آخرین نمونه از این قراردادها است.

منبع: The Verge

‌‌

E3_News

Apple_WWDC2016_Banner200

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar پارسه

    خجالت آوره اینقدر عقب افتادیم که امارات رسیده به جایی که کاوشگر داره به مریخ میفرسته… به کجا رسیدیم….

  2. Avatar rent home tehran

    ممنون مقاله عالی بود واقعا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه