نوکیا ۸۱۱۰؛ گوشی موزی فیلم ماتریکس!

۲ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نوکیا 8110 - گوشی فیلم ماتریکس

کمتر کسی پیدا می‌شود که فیلم ماتریکس را ندیده باشد. اولین بخش این سه‌گانه‌ی علمی-تخیلی در سال ۱۹۹۹ میلادی منتشر شد. فیلم ماتریکس تاثیر زیادی روی صنعت سینما داشت. از جمله مهم‌ترین تاثیرات این فیلم می‌توان به رواج یافتن تکنیک «بولت تایم» پس از آن اشاره کرد. ولی ماتریکس تنها باعث محبوبیت تکنیک سینمایی بولت تایم نشد. در این فیلم علاوه بر بازیگران بزرگی نظیر کیانو ریوز و لارنس فیشبرن، ستاره‌ی دیگری به نام نوکیا ۸۱۱۰ هم حضور داشت. نوکیا ۸۱۱۰ که سه سال قبل از اکران فیلم ماتریکس یعنی در سال ۱۹۹۶ معرفی شده بود، با حضور در این فیلم محبوبیتی دو چندان پیدا کرد.

البته نوکیا ۸۱۱۰ پیش از حضور در فیلم ماتریکس هم به عنوان اولین گوشی کشویی جهان نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده بود. شاید اصلا به همین دلیل بوده است که سازندگان ماتریکس از بین گزینه‌های فراوان این گوشی را برای حضور در فیلمشان برگزیده بوده‌اند.

احتمالا در تلاش هستید به یاد بیاورید این گوشی را در کجای فیلم ماتریکس دیده بودید. برای این که کار شما آسان‌تر شود ما یکی از مهم‌ترین سکانس‌های حضور نوکیا ۸۸۱۰ در فیلم ماتریکس را برایتان انتخاب کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر را تماشا کنید.

البته در دنیای واقعی پوشش کشویی نوکیا ۸۱۱۰ حالت فنری دلربایی را که در فیلم ماتریکس می‌بینیم نداشت و مجبور بودیم آن را خودمان پایین بکشیم. نوکیا از این تمهید سینمایی خوشش آمد و در مدل مشابه دیگری به نام ۷۱۱۰ آن را به کار برد.

نوکیا ۸۱۱۰ در زمان خود یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های بازار بود. این گوشی با قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار، یکی از گوشی‌های گران‌قیمت آن زمان هم محسوب می‌شد.

نوکیا در طراحی این گوشی تاکید بسیار زیادی روی ارگونومی داشته است. اندازه‌ی گوشی کاملا متناسب با دست انسان طراحی شده بود و حالت خمیده‌ی بدنه به قرار گرفتن راحت گوشی روی صورت کمک می‌کرد. نوکیا ۸۱۱۰ به دلیل همین خمیدگی لقب موز را هم دریافت کرد.

محبوبیت نوکیا ۸۱۱۰ تا حدی بود که شرکت HMD Global پس از در اختیار گرفتن حق استفاده از نام تجاری نوکیا، نسخه‌ی جدیدی از این گوشی را در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار کرد. نوکیا این نسخه جدید را که طراحی خمیده نسخه اصلی را به ارث برده، در رنگ زرد هم تولید کرده است تا لقب موز کاملا برازنده‌ی آن باشد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    البته این کشویی محسوب نمی‌شه (به معنی رایج و موسوم در صنعت موبایل)

  2. Avatar مهران

    خیلی عالی بود ممنون لطفا مطالب این بخش رو سریعتر بروزرسانی کنید. پاینده باشید.

  3. Avatar سحهر

    امیدوارم دوباره هنر در طراحی صنعت موبایل جایی پیدا کنه. واقعا طراحی مستطیل شکل خسته کننده شده. بسیاری از گوشیها در حالت خاموش هیچ فرقی با هم ندارن. هیچ ……

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه