نیرو ادامه می‌دهد! بررسی ۱۰ فیلم برتر باکس‌ آفیس در هفته‌ی گذشته

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲۷ دقیقه

دو هفته‌ای می‌شود که با مجموعه مقالات «بررسی جدول برترین‌های باکس‌ آفیس» همراه‌تان نبوده‌ایم! البته اگر به‌خاطر داشته باشید، در آخرین قسمت از مجموعه مقاله‌های برترین‌های باکس آفیس که در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر کردیم، به‌صورت ویژه به اکران «نیرو برخیزد» (The Force Awakens)، جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» (Star Wars) پرداختیم. در جریان آن مقاله تنها نیرو برمی‌خیزد مورد بررسی قرار گرفت و در مورد سایر عناوین تنها به ذکر نام فیلم و آمار و ارقامی که در آخرین هفته‌ی سال ۲۰۱۵ میلادی ثبت کرده بودند، بسنده کردیم. دلیل چنین رویکردی هم بارها در همان مقاله شرح داده شد. اکران نیرو برمی‌خیزد آن‌قدر بزرگ و پر سروصدا بود که دیگر فضایی برای بقیه‌ی فیلم‌های کار درست باقی نگذاشته بود و همین هم باعث شده بود تا فیلم‌هایی که حرف‌های زیادی برای گفتن نداشتند و در نخستین هفته‌ی اکران‌شان قرار داشتند، به میان ۱۰ عنوان برتر جدول هفتگی پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس راه پیدا کنند. در نخستین هفته‌ی سال ۲۰۱۶ میلادی هم همه چیز متاثر از فروش شب انتهایی سال ۲۰۱۵ میلادی بود. آمار این شب آن‌قدر چشم‌گیر و عجیب و غریب است که هیچ منبع موثقی نمی‌تواند آمار دقیق فروش فیلم‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن منتشر کند و صرفا آمار و رکوردها به‌صورت ضمنی منتشر می‌شوند. در نخستین هفته‌ی سال ۲۰۱۶ میلادی خبر آمد که نیرو برمی‌خیزد تنها در عرض ۱۲ روز موفق شده است در مجموع، فروش‌اش را به مرز یک میلیارد دلار برساند. به این ترتیب نیرو برمی‌خیزد موفق شد رکورد قبلی را که در اختیار «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) بود، بشکند. فیلم سینمایی تحسین شده‌ی دنیای ژوراسیک موفق شده بود در مدت ۱۳ روز مجموع فروش‌اش را به مرز یک میلیارد دلار برساند. البته نیرو برمی‌خیزد چندتایی رکورد دیگر هم در هفته‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۶ میلادی به‌نام خودش ثبت کرد. مثلا جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان موفق شد با فروش ۴۳ میلیون دلاری‌اش در شب سال نو، رکوردی بی‌نظیر را در تاریخ جدول باکس‌ آفیس به نام خودش ثبت کند.

هفته‌ی پیش هم اگر به‌خاطر داشته باشید، شاهد برگزاری نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ میلادی بودیم. ترافیک محصولاتی که در جریان این نمایشگاه رونمایی و معرفی شدند، در کنار گستردگی اخبار حوزه‌های IT و تکنولوژی باعث شد تا موفق نشویم به شکل جامع به جدول برترین‌های باکس‌ آفیس بپردازیم. اما این هفته یک بار دیگر بازگشته‌ایم تا به‌طور مفصل به برترین‌های گیشه در سالن‌های سینمای ایالات متحده‌ی آمریکا بپردازیم. غیبت سه هفته‌ای مجموعه مقاله‌های بررسی برترین‌های باکس آفیس باعث شده تا شاهد تغییراتی چشم‌گیر در جدول باشیم. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در جدول این هفته شاهدش خواهید بود، فیلم‌هایی تماما جدید است که اکثرشان در شب‌های تعطیلات سال نو میلادی اکران‌شان را آغاز کرده‌اند. همین موضوع هم باعث شده تا تنوع جدول برترین‌های این هفته در مقایسه با سه چهار هفته‌ی انتهایی سال ۲۰۱۵ میلادی قابل مقایسه نباشد. در مطلب بررسی برترین‌های باکس آفیس این هفته تلاش کرده‌ایم تا در حد امکان به تمام فیلم‌های تازه اکران شده بپردازیم و در خصوص ساختارشان به شما اطلاعات بدهیم. هم‌چنین به‌شکل مفصل به وضعیت فروش این فیلم‌ها و وضعیت‌شان در جدول و جایگاه هفته‌ی گذشته‌شان پرداخته شده است.

در ادامه قصد داریم مثل هفته‌های انتهایی سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۰ فیلم برتر جدول باکس ‌آفیس بپردازیم. برای آن دسته از خواننده‌هایی که برای نخستین بار با مطلب باکس‌ آفیس همراه می‌شوند، در این مجموعه مقاله تلاش شده تا به تحلیل میزان فروش فیلم‌ها در هر هفته و عوامل موثر بر کاهش یا افزایش فروش هر فیلم پرداخته شود. هم‌چنین برای هر کدام از فیلم‌ها توضیحات مختصری که می‌تواند به آشنایی بیش‌تر خواننده‌ها منجر شود ارایه شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

10-1

۱۰- Concussion

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۳.۲ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۳۱ میلیون دلار

رتبه‌ی دهم جدول برترین‌های باکس آفیس در هفته‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی به فیلم سینمایی Concussion تعلق دارد. این فیلم سینمایی که محصول سال ۲۰۱۵ میلادی است را «پیتر لندس‌من» (Peter Landesman) ساخته و جدیدترین فیلمی است که «ویل اسمیت» (Will Smith)، هنرپیشه‌ی نام آشنای آمریکایی در آن به ایفای نقش پرداخته است. از جمله نکات جالب توجه فیلم تهیه‌‌کننده‌های آن است. تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی Concussion را «ریدلی اسکات» مشهور برعهده داشته که سال گذشته با فیلم سینمایی «مریخی» (The Martian) سینما دوستان را تحت تاثیر قرار داد. اگر اخبار مربوط به مراسم‌های مختلف سینمایی را دنبال می‌کنید، حتما خبر دارید که فیلم سینمایی مریخی موفق شده است در جریان مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۶ میلادی که همین چند روز پیش برگزار شد، جایزه‌ی بهترین فیلم سینمایی در ژانر کمدی و موزیکال را به خودش اختصاص بدهد.

ماجراهای فیلم سینمایی Concussion در عین حال که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد، شاید برای سینمادوستان ایرانی خیلی هم هیجان‌انگیز نباشد. فیلم که در ژانر ورزشی با ته مایه‌های درام ساخته شده، به ورزش فوتبال آمریکایی و به‌شکل خاص بازی‌کن‌هایی که در لیگ اصلی این ورزش در کشور آمریکا (NFL) بازی می‌کنند، می‌پردازد. احتمالا بهتر از ما می‌دانید که ورزش فوتبال آمریکایی تا چه اندازه پر از تنش، ضربات سنگین و خشونت است. این ضربات که بازی‌کنان فوتبال آمریکایی در طول دوره‌ی حرفه‌ای‌شان مدام آن‌ها را دریافت می‌کنند، در نهایت منجر به بیماری‌های حاد، خصوصا بیماری مزمن انسفالوپاتی می‌شود که صدمات جبران ناپذیر مغزی را در پی دارد. در این میان مدیران سازمان لیگ NFL ایالات متحده نهایت تلاش‌شان را به‌کار می‌بنند تا عوارض این بیماری مزمن و خطرناک رسانه‌ای نشود. اما دکتر «بنت» که نقش‌اش را ویل اسمیت بازی می‌کند، تلاش‌ می‌کند تا با استفاده از مهارت‌های‌اش در علم نوروپاتولوژی، افکار عمومی را در جریان خطرات احتمالی این بیماری قرار بدهد و البته در این میان با واکنش تند مدیران NFL هم روبه‌رو می‌شود.

فیلم سینمایی Concussion در سومین هفته‌ی اکران‌اش در سینماهای ایالات متحده‌ی آمریکا موفق شده است مجموعا ۳۱ میلیون دلار بفروشد. فیلم در سایر کشورها هم اکران محدود داشته و تا کنون توانسته است ۳.۲ میلیون دلار بفروشد تا مجموع فروش فیلم به ۳۴.۲ میلیون برسد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برای ساخت این فیلم ۳۵ میلیون دلار هزینه شده و تا این لحظه Concussion تنها موفق شده است با فروش‌اش، هزینه‌های‌اش را جبران کند. سینما دوستان آمریکایی از فیلم چندان بدشان نیامده و برای‌اش میانگین نمره‌ی ۷.۱ از ۱۰ را در سایت اینترنتی IMDB ثبت کرده‌اند. اما کارشناسان و منتقدان سینمایی خیلی از فیلم استقبال نکرده‌اند و به روایت سایت Rotten Tomatoes برای‌اش میانگین نمره‌ی ۶۳ از ۱۰۰ ثبت شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

09

۹- Joy

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۴.۴ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۴۶ میلیون دلار

می‌رسیم به رتبه‌ی نهم جدول برترین‌های باکس‌ آفیس این هفته که یکی از پر سروصداترین فیلم‌های این روزها هم هست. چرا پر سروصدا؟ چون قرار بود نشان بدهد فرمول‌های تکراری و ثابت شده در سینما همیشه جواب می‌دهند؛ اما نتیجه کاملا برعکس از آب درآمده و یکی از بدترین نتیجه‌ها در پس همکاری هنرپیشه‌هایی خوب و کارگردانی کار درست رقم خورده است. احتمالا طی چند هفته‌ی گذشته درباره‌ی فیلم سینمایی «جوی» (Joy) چیزهایی به گوش‌تان خورده است؛ فیلمی که حاصل هم‌کاری مشترک «جنیفر لارنس»، «بردلی کوپر» و «دیوید او. راسل» است و پیش از اکران‌اش قرار بود کلی بترکاند و از بخت‌های اصلی کسب جوایز در مراسم‌های گلدن گلوب و اسکار به‌شمار می‌رفت. حتما دلیل این پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه را بهتر از ما می‌دانید. دیوید او. راسل که یکی از مولف‌ترین کارگردان‌های چند سال اخیر به‌شمار می‌رود، پیش‌تر این هنرپیشه‌های کار بلد را در فیلم‌هایی مثل American Hustle و Silver Linings Playbook در کنار هم قرار داده بود و نتیجه‌ی هم‌کاری این زوج توانمند را هم در کنار هم دیده بود. خصوصا Silver Linings Playbook که توانست با قابلیت‌های قصه‌گویی بی‌نظیرش و بازی فوق‌العاده‌ی لارنس و کوپر، نظر منتقدان سینما به خودش جلب کند و به‌همین خاطر هم نیم دو جین جایزه‌ی ریز و درشت را از مراسم‌ها و همایش‌های سینمایی مختلف، درو کرد.

اما این‌طور که از نقدها و نمرات منتقدان و سینما دوستان مشخص است، فرمول طلایی او. راسل این‌بار دیگر جواب نداده و در بهترین حالت، سینما دوستان با عنوانی معمولی رو به خوب طرف هستند. البته ذکر این نکته لازم است که فیلم سینمایی جوی برای جنیفر لارنس جایزه‌ی گلدن گلوب را در بخش بهترین هنرپیشه‌ی زن در فیلم‌های ژانر کمدی و موزیکال به‌همراه داشت؛ اما با این حال بعید به نظر می‌رسد که در جریان مراسم جوایز اسکار شاهد تکرار موفقیت لارنس و فیلم سینمایی جوی باشیم.

فیلم سینمایی جوی که در ژانر کمدی درام ساخته شده، داستان واقعی زندگی زنی با نام «جوی مانگانو» را به‌تصویر می‌کشد. جوی مانگانو که نقش‌اش را جنیفر لارنس بازی کرده، چهارمین نسل از خانواده‌ای ایتالیایی است که در پی پیدا کردن فرصت‌های کار و زندگی بهتر از کشورشان به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. جوی در طول زندگی‌اش به مشکلات ریز و درشت مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند و این‌طور که از نقدهای منتقدان برمی‌آید، جنیفر موفق شده است به زیبایی این بخش از زندگی جوی را به‌تصویر بکشد. جوی مانگانو در میان سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی‌اش موفق می‌شود یک زمین‌شور کاربردی طراحی و تولید کند که خیلی زود در میان آمریکایی‌ها به محصولی پرطرفدار تبدیل می‌شود؛ محصولی که جوی را تبدیل به یک زن کارآفرین و میلیونر می‌کند. در این میان روابط شخصی جوی و آن‌چه در زندگی شخصی‌اش رخ می‌دهد، پیرنگ اصلی فیلم را سروشکل می‌دهد.

در مجموع اگر از طرفداران پروپاقرص سینمای او. راسل هستید و از قضا به بازی مشترک لارنس و کوپر هم علاقه دارید، دیدن این فیلم به شما توصیه می‌شود. به روایت سایت IMDB فیلم سینمایی جوی موفق شده است از سینما دوستان به‌طور میانگین نمره‌ی ۶.۷ از ۱۰ را دریافت کند. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم فیلم از منتقدان نمرات به‌مراتب پایین‌ترین گرفته و موفق شده است از سایت Rotten Tomatoes میانگین نمره‌ی ۶۰ از ۱۰۰ را کسب کند که در مقایسه با سایر ساخته‌های او. راسل خیلی هم چنگی به دل نمی‌زند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

08-1

۸. Alvin and the Chipmunks: The Road Chip

هفته‌های اکران: ۴/ فروش هفته‌ی گذشته: ۵.۷ میلیون دلار/ مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۷۵ میلیون دلار

اما رتبه‌ی هفتم جدول برترین‌های فروش باکس آفیس به یک انیمیشن اختصاص دارد. اگر به‌خاطر داشته باشید طی هفته‌های گذشته و در مقالات بررسی جدول باکس‌ آفیس قبلی درباره‌ی انیمیشن‌ها و مدل‌های حضورشان در جدول صحبت کرده بودیم. معمولا فقط انیمیشن‌های خوب و خوش‌ساخت می‌توانند برای مدت زیاد در جدول ۱۰ برتر باکس‌ آفیس دوام بیاورند و بلافاصله بعد از اکران انیمیشن‌های جدید، انیمیشن‌های قبلی جای خودشان را به آن‌ها می‌دهند. اما در کمال تعجب در دومین هفته‌ی سال ۲۰۱۶ میلادی، تنها انیمیشن حاضر در جدول ۱۰ برتر باکس آفیس از آن عناوین بد است که به طرفداران پروپاقرص سینما تجربه‌اش ابدا توصیه نمی‌شود. انیمیشن Alvin and the Chipmunks: The Road Chip جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های Alvin and the Chipmunks است که چهار هفته پیش برای نخستین بار روی پرده رفت. فیلم در همان هفته‌ی اول اکران‌اش با واکنش تند منتقدان مواجه شد و نمرات و نقدهای منفی فراوانی هم برای‌اش درنظر گرفته شد. اما جادوی تعطیلات سال نو و فصل اکران‌ زمستانی، در همین زنده نگه داشتن فیلم‌های بد است! در ایالات متحده کافی است مدارس و کار برای مدتی تعطیل باشد تا کاسبی فیلم‌های همه پسندی مثل همین Alvin and the Chipmunks جدید، حسابی سکه بشود.

فیلم را «والتر بکر» (Walt Becker)، کارگردان ۴۷ ساله‌ی آمریکایی ساخته. البته با نگاهی گذرا به کارنامه‌ی بکر متوجه می‌شوید که خیلی همه نباید از او انتظار ساخت فیلم‌های تراز اول داشت. البته بکر در کارنامه‌ی کاری‌اش فیلم‌هایی مثل «گرازهای وحشی» (Wild Hogs) هم داشته که در زمان اکران‌شان در میان سینما دوستان حسابی به محبوبیت دست پیدا کرده‌ است. اما تعداد این فیلم‌ها در مقایسه با فیلم‌های بدی مثل همین Alvin and the Chipmunks جدید، ابدا قابل مقایسه نیست. قسمت چهارم از مجموعه انیمیشن‌های Alvin and the Chipmunks با وجود این‌که ابدا خوش‌ساخت نیست و نمی‌توان آن را در میان عناوین خوب طبقه‌بندی کرد، در مجموع چهار هفته‌ی گذشته موفق شده است ۷۵.۸ میلیون دلار در خاک آمریکا بفروشد. مجموع فروش این فیلم در خارج از آمریکا هم به ۳۶ میلیون دلار می‌رسد تا به این ترتیب Alvin and the Chipmunks چهارم در مجموع در سراسر جهان ۱۱۲ میلیون دلار فروخته باشد. برای ساخته این انیمیشن هم ۹۰ میلیون دلار هزینه شده و با این حساب فیلم در حال حاضر در وضعیت سوددهی به‌سر می‌برد. جدیدترین قسمت از انیمیشن Alvin and the Chipmunks از کاربران سایت IMDB نمره‌ی ضعیف ۴ از ۱۰ را دریافت کرده است. منتقدان و کارشناسان سینما هم حسابی از خجالت فیلم درآمده‌اند و برای‌اش نمره‌ی ۱۷ از ۱۰۰ را درنظر گرفته‌اند. انتخاب با خودتان!

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

07-1

۷. The Big Short

هفته‌های اکران: ۵/ فروش هفته‌ی گذشته: ۶.۱ میلیون دلار/ مجموع فروش ۵ هفته‌ی گذشته: ۴۲.۷ میلیون دلار

اگر به‌خاطر داشته باشید در یک هفته مانده به پایان سال ۲۰۱۵ میلادی درباره‌ی فیلم سینمایی «بیگ شورت» (The Big Short)، جدیدترین ساخته‌ی «آدام مک‌کی» (Adam McKay) برای‌تان گفتیم. در آن زمان فیلم تازه اکران محدودش را در چند سالن سینمای انگشت‌شمار آغاز کرده بود؛ اما با این حساب موفق شده بود حسابی بفروشد و خودش را تا جمع ۱۰ فیلم برتر جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌ آفیس بالا بکشد. فیلم بیگ شورت از آن موقع برنامه‌ی اکران‌اش را گسترش داد و تا حالا هم توانسته است موقعیت‌اش را در میان پرفروش‌ترین‌های باکس‌ آفیس حفظ کند. رتبه‌ی هفتم جدول باکس‌ آفیس این هفته را همان طور که پیش‌تر هم گفتیم آدام مک‌کی کارگردانی کرده. مک‌کی همانی است که فیلم سینمایی Ant-Man را کارگردانی کرده است و نتیجه‌ی کارش هم حسابی به مذاق سینما دوستان و کارشناسان و منتقدان خوش آمده. فیلم سینمایی بیگ شورت از آن جهت از اهمیت برخوردار است که برای ساخت‌اش از مجموعه‌ای از بهترین هنرپیشه‌های هالیوودی استفاده شده است. هنرپیشه‌هایی مثل «برد پیت»، «رایان گاسلینگ»، «کریستین بیل» و «استیو کارل» که هر کدام‌شان به‌تنهایی برای پیش بردن ماجراهای یک فیلم هالیوودی کافی هستند.

این‌طور که از نقدها و نمرات فیلم برمی‌آید، نتیجه‌ی کار هم رضایت‌بخش بوده و توانسته سینما دوستان را راضی از سالن‌های سینما راهی کند. فیلم سینمایی بیگ شورت ‌آن‌قدر خوب بوده که موفق شده در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۶ چهار نماینده داشته باشد. خود فیلم کاندید کسب جایزه‌ی بهترین فیلم در ژانر کمدی فانتزی شد. «کریستین بیل» و «استیو کارل» هم به‌طور مشترک نامزد کسب جایزه‌ی بهترین هنرپیشه‌ی نقش اول مرد در ژانر کمدی و موزیکال شدند. سناریوی فیلم هم یکی از کاندیدهای کسب جایزه‌ی گلدن گلوب بود. البته بیگ شورت در هیچ‌کدام از این قسمت‌ها موفق نشد جایزه بگیرد؛ اما این موضوع به‌هیچ وجه از شایستگی‌های‌اش کم نمی‌کند. بیگ شورت موفق شده است از کاربران سایت IMDB به‌طور میانگین نمره‌ی ۸ از ۱۰ را بگیرد که کاملا قابل قبول است. منتقدان فیلم هم نگاه مثبتی به بیگ شورت داشته‌اند و برای‌اش به‌طور میانگین نمره‌ی ۸۷ از ۱۰۰ را درنظر گرفته‌اند.

فیلم سینمایی بیگ شورت رکورددار افزایش تعداد سالن‌های نمایش هم هست. تنها در عرض یک هفته به سالن‌های نمایش این فیلم ۹۴۱ تا افزوده شده. اما با این وجود بیگ شورت در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن ۳۱ درصد کم‌تر فروخته است تا به مقام هفتم جدول برترین‌های باکس‌ آفیس بسنده کند. فیلم در حال حاضر در ۲۵۲۹ سالن سینمای ایالات متحده نمایش دارد. مطمئنا در جریان مراسم اسکار درباره‌ی این فیلم بیش‌تر خواهیم شنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

06

۶. The Hateful Eight

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۶.۴ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۴۱.۵ میلیون دلار

اوایل زمستان و روزهای ابتدایی سال نو میلادی، همیشه بهترین روزهای جدول ۱۰ برتر باکس‌ آفیس بوده و هست. تعداد فیلم‌های بزرگ و درست و درمان این روزها در جدول ۱۰ برتر آن‌قدر زیاد است که آن را با هیچ‌کدام از دیگر فصل‌های اکران نمی‌توان مقایسه کرد. رتبه‌ی ششم جدول برترین‌های باکس‌ آفیس این هفته هم یکی از همین فیلم‌هاست. فیلم سینمایی The Hateful Eight جدیدترین ساخته‌ی «کوئنتین تارانتینو» است که طی سه چهار هفته‌ی گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت‌سر گذاشته است. از ماجرای هکرهایی که موفق شدند نسخه‌ی باکیفیت فیلم را در اختیار بگیرند و آن را از طریق اینترنت پیش از اکران در اختیار آن دسته از کاربرانی که علاقه داشتند نسخه‌ی غیرمجازش را داشته باشند، قرار بدهند؛ تا قصه‌ی عذرخواهی همان هکرها از تارانتینو بابت صدمه‌ای که به اکران فیلم زده بودند! ماجرای انتشار فیلم آن‌قدر جدی بود که تهیه‌کننده و ناشرش را مجبور کرد آن را یکی دو هفته زودتر روی پرده ببرند. در این بین ماجرای شکایت حقوقی که برعلیه تارانتینو تنظیم شده بود هم قوز بالاقوز شد. عده‌ای از تارانتینو شکایت کرده بودند و معتقد بودند که او فیلم‌نامه‌ی «جنگوی آزادشده» را خودش ننوشته و یک جورهایی از آن‌ها دزدیده است.

تارانتینو برای ساخت جدیدترین فیلم‌اش هم دنبال هنرپیشه‌های کار درستی مثل «ساموئل ال. جکسون»، «کرت راسل»، «جنیفر جیسن‌لی»، «والتون گوگینس»، «دمیان بیچیر»، «تیم راث» و «مایکل مدسن» رفته است. از جمله نکات قابل توجه فیلم آهنگ‌سازش است که برای خودش اسم و رسمی به اندازه‌ی تاریخ سینما در نیم قرن گذشته دارد. موسیقی متن فیلم سینمایی The Hateful Eight را «اِنیو موریکونه» ساخته. موریکونه به‌خاطر ساخت موسیقی متن برای نیم دو جین از فیلم‌های «سرجیو لئونه» به‌شهرت رسید و هنوز هم هر از چند گاهی با موسیقی‌هایی که می‌سازد، هنر-صنعت سینما را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تنها جایزه‌ی فیلم سینمایی The Hateful Eight را از ۷۳امین دوره‌ی مراسم گلدن گلوب، همین موسیقی متن‌اش برده است.

در هفته‌ای که گذشت به تعداد سالن‌های سینمایی که The Hateful Eight را در خاک ایالات متحده نمایش می‌دهند، ۴۶۴ تا اضافه شد. اما با این وجود جدیدترین ساخته‌ی تارانتینو کاهش فروش ۵۶ درصدی را تجربه کرد تا مستقیما از رتبه‌ی سوم در دو هفته پیش از آن، تا رتبه‌ی ششم سقوط کند. فیلم از کاربران سایت IMDB نمره‌ی ۸.۱ از ۱۰ را دریافت کرده و کارشناسان و منتقدان هم به‌طور میانگین برای‌اش نمره‌ی ۷۵ از ۱۰۰ را درنظر گرفته‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

05-1

۵. Sisters

هفته‌های اکران: ۴/ فروش هفته‌ی گذشته: ۷.۱ میلیون دلار/ مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۷۴ میلیون دلار

وقتی جمع فیلم‌های کار درست و تراز اول جمع باشد، همیشه چندتایی هم فیلم میان رده به چشم می‌خوردند که برای برآورده کردن نیازهای مخاطبان معمولی سینما ساخته شده‌اند. کاملا طبیعی است تعدادی هم مخاطب پیدا بشود که دوست ندارند مثلا فیلم‌های تارانتینو یا «الخاندرو گونسالس اینیاریتو» را ببینند و ترجیح می‌دهند یکی دو ساعتی که برای سینما رفتن اختصاص داده‌اند به دیدن فیلم‌های مفرح و عامه‌پسند بگذرد. شاید همین رویکرد باعث شده باشد تا فیلمی مثل Sisters، جدیدترین ساخته‌ی «جیسون مور» (Jason Moore) برای چهارمین هفته‌ی متوالی نه‌تنها در میان ۱۰ فیلم برتر و پرفروش جدول باکس‌ آفیس قرار بگیرد، بلکه بالاتر از عناوینی مثل The Hateful Eight و بیگ شورت هم ایستاده باشد. شاید پررنگ‌ترین دلیلی که باعث استقبال از این فیلم شده، هم‌بازی شدن دوباره‌ی «تینا فی» و «امی پولر» باشد که پیش از این بارها با هم در فیلم‌های مختلف بازی کرده‌اند. همکاری این دو صرفا در بازیگری خلاصه نمی‌شود و زوج فی و پولر وظیفه‌ی اجرای چندین و چند مراسم مهم را هم برعهده داشته‌ است.

داستان فیلم سینمایی Sisters هم کاملا ساده و سردستی نگاشته شده و برای خنداندن سینما دوستان صرفا به مهارت‌های فی و پولر بسنده کرده است. «الیس» که نقش‌اش را امی پولر بازی می‌کند، تصمیم می‌گیرد خانه‌ی پدری‌اش را که در شهر اورلاندو واقع شده بفروشد. برای همین هم با والدین‌اش تماس می‌گیرد تا به او در جمع‌آوری وسایل خانه کمک کنند. اما والدین الیس اصرار می‌کنند تا او با خواهر بزرگ‌ترش «کیت» (تینا فی) هم تماس بگیرد و از او بخواهد برای کمک و خداحافظی با خانه‌ی پدری به اورلاندو بیاید. برخلاف الیس که زنی مهربان و خوش قلب است که تمام زندگی‌اش را وقف کمک به دیگران کرده، کیت یک زن میان‌سال تنبل است که هنوز در منزل دوستان‌اش سکونت دارد. تقابل این دو در جریان فیلم پیرنگ اصلی Sisters را سروشکل داده و با استفاده از فاکتورهای طنز، بیننده را پای فیلم نگه می‌دارد.

فیلم سینمایی Sisters در هفته‌ای که گذشت ۱۱۴ سالن سینما را از دست داد تا کاهش فروش ۴۳ درصدی را تجربه کند. اما با این وجود تنها یک پله در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن سقوط کرد و به رتبه‌ی پنجم جدول برترین‌های باکس ‌آفیس رسید. فیلم از کاربران سایت IMDB به‌طور میانگین نمره‌ی ۶.۵ از ۱۰ را دریافت کرده. منتقدان و کارشناسان سینمایی هم برای این فیلم نمره‌ی میانگین ۶۰ از ۱۰۰ را درنظر گرفته‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

04

۴. The Forest

هفته‌های اکران: ۱/ فروش هفته‌ی گذشته: ۱۲.۷

فیلم سینمایی The Forest تنها تازه وارد جدول برترین‌های جدول فروش باکس‌ آفیس این هفته است که در نخستین هفته‌ی اکران‌اش موفق شده است ۱۲.۷ میلیون دلار بفروشد و به همین خاطر هم به سکوی چهارم جدول رسیده. تنها نکته‌ی جالب در مورد فیلم سینمایی The Forest تاریخ اکران‌اش است. این فیلم عملا در میان ۱۰ برتر جدول باکس‌ آفیس تنها فیلمی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی اکران شده و بقیه‌ی فیلم‌ها از واپسین روزهای سال ۲۰۱۵ اکران‌شان را آغاز کرده بودند. کارگردانی فیلم را هم «جیسون زادا»، فیلم‌ساز و نویسنده‌ی آمریکایی برعهده داشته که در کارنامه‌اش عنوان درخوری دیده نمی‌شود.‌ احتمالا به‌جز تاریخ اکران فیلم، تنها نکته‌ی بارز دیگری که درباره‌ی فیلم می‌توان به آن استناد کرد، به بازی گرفته شدن «ناتالی دورمر» به‌عنوان هنرپیشه‌ی نقش اول زن فیلم است. اگر از طرفداران پروپاقرص سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» باشید، احتمالا با دورمر که در نقش «مارجری تایرل» بازی کرده، آشنایی دارید. فیلم در نخستین هفته‌ی اکران‌اش حسابی صدای منتقدان سینما و کارشناسان را درآورده و بعید به‌نظر می‌رسد حتی تا هفته‌ی آینده بتواند جایگاه‌‌اش را در جدول حفظ کند.

حتما می‌خواهید بدانید چرا کم‌تر کسی که The Forest را دیده از آن خوش‌اش آمده؟ فیلم در ژانر ترس و وحشت با ته مایه‌های اتفاقات ماورا الطبیعی ساخته شده است. اکثر ماجراهای این فیلم که قرار است ترسناک باشد در جنگل «آئوکیگاهارا» جریان دارد. جنگل آئوکیگاهارا که در دامنه‌ی شمال غربی کوه «فوجی» ژاپن واقع شده، از یک جهت در میان مردمی که به مطالعه علاقه‌ی زیادی دارند، شناخته شده است. این جنگل از نظر ژاپنی‌ها بهترین و مناسب‌ترین مکان برای خودکشی است و به‌همین خاطر هم اکثر کسانی که می‌خواهند به زندگی‌شان پایان بدهند، به این جنگل می‌روند و خودکشی می‌کنند. از قضا به «سارا پرایس» که نقش‌اش را ناتالی دومر بازی می‌کند، خبر می‌رسد که جنازه‌ی خواهرش در جنگل آئوکیگاهارا پیدا شده. سارا که ساکن آمریکا است بدون توجه به نظر مخالف نامزدش عازم ژاپن می‌شود تا از ماجراهای مرگ خواهرش سردربیاورد. احتمالا هم در این جنگل کلی اتفاق ترسناک نچسب(!) انتظارش را می‌کشد.

نکته‌ی جالب توجه درخصوص فیلم بودجه‌ای است که صرف تولیدش شده. برای ساخت فیلم سینمایی The Forest که به نظر کارشناسان و منتقدان، فیلم خیلی بدی هم هست تنها ۱۰ میلیون دلار هزینه شده. به همین خاطر هم فیلم تا همین‌جای کار موفق شده است، هزینه‌ی ابتدایی که صرف ساخت‌اش شده است را برگرداند. برای نمایش این فیلم هم از ۲۴۵۱ سالن سینما استفاده شده که احتمالا طی هفته‌های آینده از تعدادشان کاسته خواهد شد. صرفا جهت اطلاع فیلم به‌طور میانگین از کاربران سایت IMDB نمره‌ی ۵.۵ از ۱۰ را دریافت کرده است. اما منتقدان ابدا آن را برنتابیده‌اند و برای‌اش نمره‌ی میانگین ۱۱ از ۱۰۰ را درنظر گرفته‌اند که در نوع خودش فاجعه به‌شمار می‌رود!

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

03

۳. Daddy’s Home

هفته‌های اکران: ۳/ فروش هفته‌ی گذشته: ۱۵ میلیون دلار/ مجموع فروش ۳ هفته‌ی گذشته: ۱۱۶ میلیون دلار

می‌رسیم به رتبه‌ی سوم جدول برترین‌های باکس‌ آفیس این هفته که از قضا آن هم فیلم درست و درمانی نیست و صرفا به‌خاطر این‌که توانسته نیاز سینما دوستان عادی را پاسخ بدهد، تا کنون موفق شده در جدول ۱۰ برتر دوام بیاورد. فیلم سینمایی Daddy’s Home در آخرین روزهای سال ۲۰۱۵ میلادی روی پرده رفت و همین هفته‌ی پیش هم رتبه‌ی دوم برترین‌های جدول باکس‌ آفیس را در دست داشت؛ اما این هفته اتفاقی افتاد که Daddy’s Home چاره‌ای جز ترک رتبه‌ی دوم و اکتفا کردن به پله‌ی سوم نداشت. فیلم سینمایی Daddy’s Home را «شان آندرس» ساخته که در میان سینما دوستان چندان هم نام شناخته شده‌ای نیست. در کارنامه‌ی فیلم‌سزای آندرس هم عنوان درست و درمانی به‌چشم نمی‌خورد. فیلم سینمایی Daddy’s Home از آن دسته عناوینی است که برای ساخت‌اش از فرمول‌های طلایی هالیوودی استفاده شده است: «دوتا هنرپیشه‌‌ی کاردرست را که پیش‌تر امتحان‌شان را در یک فیلم دیگر پس داده‌اند کنار هم قرار می‌دهی و بعد هم پول‌ات را پارو می‌کنی!» این دقیقا اتفاقی است که برای فیلم سینمایی Daddy’s Home افتاده. کارگردان فیلم با هوشمندی از «ویل فرل» و «مارک والبرگ» که پیش‌تر در فیلم سینمایی کمدی «اون‌یکی‌ها» خوش درخشیده بودند، برای بازی در فیلم جدیدش دعوت کرده. نتیجه‌ی این سیاست هم ساخت فیلمی بد با فروش بالا بوده. فیلم سینمایی Daddy’s Home در عرض تنها سه هفته موفق شده است در خاک آمریکا ۱۱۶ میلیون دلار بفروشد. فروش خارجی این فیلم هم بیش‌تر از ۳۸ میلیون دلار بوده تا مجموع فروش‌اش به ۱۵۵ میلیون دلار برسد. این در حالی است که برای ساخت این فیلم تنها ۵۰ میلیون دلار هزینه شده است که احتمالا بخش اعظمی از آن صرف هزینه‌ی به‌کار گرفتن فرل و والبرگ شده است.

داستان فیلم هم تا دل‌تان بخواهد به بازی مشترک فرل و والبرگ می‌خورد! «برد» (ویل فرل) که در یک ایستگاه رادیویی مشغول به‌کار است، اخیرا ازدواج کرده. همسرش هم از شوهر قبلی خودش پسری دارد که برد تمام تلاش‌اش را به‌کار بسته تا پدری نمونه برای‌اش باشد. اما درست زمانی که همه‌ی فرمول‌ها کم کم دارند جواب می‌دهند و رابطه‌ی پدری و پسری جدید در حال شکل گرفتن است «داستی» (مارک والبرگ)، پدر اصلی پسر از راه می‌رسد و همه چیز را به‌هم می‌زند. طبق معمول هم زمان زیادی از فیلم صرف اصطکاک موجود میان فرل و والبرگ می‌شود که از هر فرصتی برای ضایع کردن هم استفاده می‌کنند!

فیلم سینمایی Daddy’s Home، جدیدترین هم‌کاری مشترک «ویل فرل» و «مارک والبرگ» از کاربران سایت IMDB نمره‌ی میانگین ۶.۵ از ۱۰ گرفته. اما منتقدان و کارشناسان خیلی از فیلم خوش‌شان نیامده و برای‌اش نمره‌ی ۳۱ از ۱۰۰ درنظر گرفته‌اند که ابدا جالب نیست.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

02

۲. The Revenant

هفته‌های اکران: ۲/ فروش هفته‌ی گذشته: ۳۹.۸ میلیون دلار/ مجموع فروش ۲ هفته‌ی گذشته: ۴۱.۳ میلیون دلار

بعد از چندتایی فیلم معمولی که صرفا دیدن‌شان در کنار خانواده، آن‌هم برای یک بار توصیه می‌شود، می‌رسیم به رتبه‌ی دوم جدول برترین‌های باکس آفیس و یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۵ میلادی که دقیقا در آخرین روزهای این سال اکران‌اش را آغاز کرد. حتما طی چند هفته‌ی گذشته در مورد فیلم سینمایی The Revenant حسابی شنیده‌اید؛ جدیدترین ساخته‌ی «الخاندرو گونسالس اینیاریتو»، فیلم‌ساز مولف مکزیکی که در چند سال گذشته با فیلم‌های کار درست و تراز اول‌اش حسابی در میان سینمادوستان به محبوبیت درست پیدا کرده است. فیلم‌هایی مثل «۲۱ گرم»، «بابل»، «زیبا» و «مرد پرنده‌ای» یا «فضیلت غیرمنتظره جهل» که موفق شد اسکار بهترین فیلم سال گذشته را از آن خودش کند. حالا امسال اینیاریتو با The Revenantای سالن‌های سینما را تسخیر کرده که هنوز از راه نرسیده موفق شده است جوایز مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۶ را درو کند. همین چند روز پیش The Revenant موفق شد جایزه‌ی گلدن گلوب را در بخش‌های بهترین فیلم ژانر درام، بهترین کارگردانی و بهترین هنرپیشه‌ی نقش اول مرد (ژانر درام) از آن خودش کند.

اما جالب‌تر از همه این‌که دقیقا از هفته‌ی پیش The Revenant اکران‌اش را در سینماهای ایالات متحده آغاز کرده است. البته The Revenant دو هفته پیش هم اکران محدودش را در چهار سینمای ایالات متحده آغاز کرده بود. اما در هفته‌ای که گذشت به تعداد سینماهای نمایش دهنده‌اش ۳۳۷۱ تا اضافه شد تا با افزایش ۸۷۳۱ درصدی(!) فروش از رتبه‌ی بیست و سوم جدول برترین و پرفروش‌ترین‌های باکس‌ آفیس، تا رتبه‌ی دوم صعود کند. فیلم سینمایی The Revenant موفق شده است به‌طور متوسط در هر سالن نمایش‌اش ۱۱.۸۰۰ دلار بفروشد که از این حیث در میان سایر فیلم‌های حاضر در جدول هفتگی باکس‌ آفیس، رکورددار است. اکران جهانی فیلم هم از چند روز پیش آغاز شده است و در همین مدت کوتاه The Revenant موفق شده است در سطح جهانی ۲۰.۴ میلیون دلار بفروشد تا مجموع فروش‌اش به ۶۱.۸ میلیون دلار برسد. احتمالا برای‌تان جالب است که بدانید برای ساخت The Revenant بیش از ۱۳۵ میلیون دلار هزینه شده است.

الخاندرو گونسالس اینیاریتو برای ساخت جدیدترین فیلم‌اش سراغ هنرپیشه‌های کاردرستی مثل «لئوناردو دی‌کاپریو»، «تام هاردی»، «ویل پولتر» و «دامنل گیلسون» رفته است. ماجراهای فیلم هم که در سال ۱۸۲۳ میلادی جریان دارد، از این قرار است که گروهی شکارچی مورد حمله‌ی یک خرس گریزلی قرار می‌گیرند. یکی از اعضای این گروه با نام «هوگ گلاس» و بازی لئوناردو دی‌کاپریو به‌شدت توسط خرس مصدوم می‌شود، اما می‌تواند جان سالم به‌در ببرد. بعد از این ماجرا سارقان هم به هوگ حمله می‌کنند و قصد جان‌اش را می‌کنند، اما او باز هم می‌تواند زنده از این ماجرا بیرون بیاید. بقیه‌ی فیلم به انتقام شخصیت هوگ گلاس از کسانی می‌گذرد که ضربه‌ی سختی به زندگی شخصی او زده‌اند.

فیلم سینمایی The Revenant که از بخت‌های اصلی کسب جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم سال هم به‌شمار می‌رود تا این لحظه موفق شده است از کاربران سایت IMDB نمره‌ی میانگین ۸.۳ از ۱۰ را دریافت کند. کارشناسان و منتقدان فیلم هم The Revenant را حسابی تحویل گرفته‌اند و برای‌اش نمره ی میانگین ۸۱ از ۱۰۰ را درنظر گرفته‌اند. طی هفته‌های آینده درباره‌ی این فیلم بیش‌تر سخن خواهیم گفت.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

01

۱. Star Wars: The Force Awakens

هفته‌های اکران: ۴/ فروش هفته‌ی گذشته: ۴۲.۳ میلیون دلار/ مجموع فروش ۴ هفته‌ی گذشته: ۸۱۲ میلیون دلار

می‌رسیم به رتبه‌ی نخست جدول باکس‌ آفیس این هفته که در چهارمین هفته‌ی اکران‌اش حتی The Revenant هم نتوانست از پس‌اش بربیاید و هم‌چنان یکه تازی می‌کند. جدیدترین و هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی «جنگ ستارگان» (Star Wars) با نام «نیرو برمی‌خیزد» (The Force Awakens) رتبه‌ی اول جدول باکس‌ آفیس دومین هفته‌ی سال ۲۰۱۶ میلادی را به‌خودش اختصاص داده است. نیرو برمی‌خیزد در حال حاضر ۴۱۳۴ سالن سینما را در خاک ایالات متحده در اختیارش دارد که از این حیث رکورددار محسوب می‌شود. البته درنظر داشته باشید که این فیلم هفته‌ی گذشته، در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن ۵۳ درصد کم‌تر فروخته بود، اما با این حال مقام نخست‌اش را از دست نداد و هم‌چنان روی سکوی اول نشسته است. جدیدترین ساخته‌ی «جی. جی. آبرامز» در چند هفته‌ای که از اکران‌اش می‌گذرد بارها به سرتیتر خبرگزاری‌های مختلف تبدیل شد که بیش‌تر آن‌ها هم به‌خاطر رکوردهایی بود که در فروش از خودش به‌جا گذاشته. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان در چهارمین هفته‌ای که از اکران‌اش گذشته، تنها دو فیلم را پیش روی‌اش دارد تا به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل بشود. نیرو برمی‌خیزد تا این لحظه در سطح جهانی ۱ میلیارد و ۷۳۳ میلیون دلار فروخته است و تنها فیلم‌های «آواتار» و «تایتانیک» با اختلافی ۱ میلیارد دلاری بالاتر از آن قرار گرفته‌اند. احتمال این‌که طی چند هفته‌ی گذشته نیرو برمی‌خیزد به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل بشود و رکوردی از خودش بجای بگذارد که هیچ فیلم دیگری نتواند حتی به آن نزدیک بشود، خیلی زیاد است.

آبرامز برای ساخت جدیدترین اپرای فضایی‌اش از هنرپیشه‌های جدید در کنار بازیگران قدیمی و کهنه‌کار استفاده کرده است تا فروش فیلم‌اش تضمین بشود. هنرپیشه‌هایی مثل «جان بویگا»، «دیسی ریدلی»، «آدام درایور»، «اسکار آیزاک»، «اندی سرکیس»، «دامنل گیلسون»، «مکس فون سیدو»، «هریسون فورد»، «کری فیشر»، «مارک همیل»، «آنتونی دنیلز»، «پتر مایو» و «کنی بیکر». ماجراهای نیرو برمی‌خیزد ۳۰ سال بعد از اتفاقات «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» اتفاق می‌افتد که سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به‌شمار می‌رود. البته بازگشت جدای که در سال ۱۹۸۳ توسط «جورج لوکاس» ساخته شد، در بازه‌ی زمانی فیلم‌های جنگ ستارگان، ششمین فیلم به‌شمار می‌رود؛ اما به‌خاطر زمان بندی پیچیده‌ی لوکاس که برای شش قسمت اول فیلم‌اش درنظر گرفته بود، پیش از اپیزودهای اول، دوم و سوم اکران شد. از جمله مواردی که به هرچه جذاب‌تر شدن فیلم جدید کمک کرده‌اند، حضور هنرپیشه‌های قدیمی مجموعه مثل مارک همیل، هریسون فورد و کری فیشر است که حتی در سه‌گانه‌ی دوم فیلم حضور نداشتند. مطمئن باشید طی هفته‌های آینده باز هم شاهد حضور نیرو برمی‌خیزد در میان برترین‌های جدول فروش باکس‌ آفیس خواهیم بود.

نیرو برمی‌خیزد از کاربران سایت IMDB و از مجموع ۳۷۳ هزار رای به‌طور میانگین نمره‌ی ۸.۵ را دریافت کرده است. کارشناسان و منتقدان فیلم هم برای اپیزود هفتم جنگ ستارگان نمره‌ی میانگین عالی ۹۳ از ۱۰۰ را درنظر گرفته‌اند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar مهدی برشدی

    سلام با تشکر از آقای پولادی
    من فیلم The Revenant با کیفیت خوبش رو دیدم خیلی فیلم قوی بود حتی از فیلم مرد پرنده ای هم بهتر بود و چیزی که تو فیلم از هم آشکار تر فیلم برداری بی نظیر ش بود که تا حالا تصویر برداری به این زیبایی در هیچ فیلمی ندیده بودم . صحنه حمله خرس هم واقعا خشن و طبیعی بود که من بیشتر از دو بار نتونستم اون صحنه رو نگاه کنم . و به احتمال زیاد اسکار های زیادی رو درو میکنه

  2. Avatar محمد

    فیلم های
    ۹- Joy
    ۶. The Hateful Eight
    ۵. Sisters
    ۲. The Revenant
    رو تا الان دیدم و میتونم بگم بهترین شون ۶ یعنی هشت نفرت انگیز بوده اما از لحاظ سبک فیلم سازی ۲ یعنی بازگشت واقعا فیلم عجیبی هست و ساختن همچین فیلم هایی کارهرکسی نیست و مطمئنا سازندگانش تقدیر میشن اما از نظر داستان و فیلم نامه چیزخاصی نداره
    من میگم درمراسم اسکار امسال بهترین بازیگر مرد دی کاپریو خواهد شد۱۰۰ %
    بهترین بازیگر زن جنیفر لارنس
    بهترین فیلم یا جنگ ستارگان یا هشت نفرت انگیز یا بازگشت
    بهترین موسیقی متن هشت نفرت انگیز
    بهترین فیلمنامه یا هشت نفرت انگیز یا لذت (joy )
    بهترین جلوه های ویژه هم جنگ ستارگان

    باتشکر

  3. Avatar The Book of Souls

    طبق معمول فوق العاده بود. ممنون جناب پولادی.

  4. Avatar mohseit8

    Star Wars: The Force Awakens واقعا عالی بود البته انتظارش می رفت….

  5. Avatar رضا

    عاشق باکس آفیسم, ممنووون ?

  6. Avatar کیا

    ممنون از زحمات شما. بخش بررسی برترین فیلم های box office یکی از بهترین بخش های digimag هست. عااالی

  7. Avatar Mohsen

    خیلی دلم برا باکس افیس تنگ شده بود .از خوندنش واقعاً لذت میبرم. مچکرم اقای پولادی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه