هدست Oculus Rift با کامپیوترهای ارزان‌قیمت هم قابل استفاده می‌شود

۲۳ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت Oculus، سازنده هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift قابلیت‌های جدیدی را در این دستگاه ایجاد کرده که بتوان با کامپیوترهای از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر هم از این هدست استفاده کرد.

این شرکت اعلام کرده ویژگی‌های جدید افزوده شده به این هدست باعث می‌شود عناوین مختلف واقعیت مجازی با نصف نرخ فریم نرمال هم کاملا روان اجرا شوند. به هر حال نتیجه‌ای که رخ داده این است که عنوان‌های مناسب برای این هدست با تغییرات رخ داده، بر روی طیف گسترده‌ای از کامپیوترها اجرا می‌شوند. به هر حال سخت‌افزار پیشنهادی برای استفاده از هدست Oculus Rift هنوز همان موارد قبلی را شامل می‌شود. کارت گرافیکی Nvidia GTX 970 یا کارت گرافیکی معادل با قدرت این کارت و یک پردازنده جدید Intel Core i5. با این حال در شرایط فعلی حداقل دستگاهی که باید در اختیار داشته باشید یک کارت گرافیکی GTX 960 است و یک پردازنده Core i3 است (البته برای هر کدام هم ۸ گیگابایت RAM در نظر داشته باشید).

شاید یکی از مهم‌ترین مشکلات هدست‌های واقعیت مجازی مثل Oculus Rift و HTC Vive در همین نکته باشد که کامپیوتر مورد نیاز برای استفاده از آن‌ها بسیار گران قیمت از آب در می‌آیند (برای مثال سیستمی با ویژگی‌های پیشنهادی Oculus حداقل بیش از ۱۰۰۰ دلار خرج روی دست‌تان می‌تراشد).

حال با این تغییرات به سمت همه‌گیر شدن هدست‌های واقعیت مجازی حرکت می‌کنیم.

‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین

    چه فایده داره, وقتی که هدستشو با قیمت ۵,۶ میلیون برای فروش میزارن….اگه کسی میخواد بخره همون بهتر , از خارج از ایران تهیه کنه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه