هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۰ معرفی شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

امروز شرکت هیوندای در خلال نمایشگاه خودرو در شهر ژنو، نسل جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ را معرفی کرد. اولین چیزی که مشاهده می‌شود، طراحی تغییر کرده نسل جدید این خودرو نسبت به نسل قبلی است و این تغییر طراحی نه تنها در بیرون خودرو بلکه در درون خودرو هم روی داده است. این خودرو نسل هشتم از سوناتا به حساب می‌آید و زبان طراحی جدید خودرو هم Sensuous Sportiness نام دارد.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم طراحی این خودرو شباهت زیادی به کانپست Le Fil Rouge دارد که شرکت هیوندای دقیقا یک سال پیش و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته بود. خط کرومی کشیده شده از دور پنجره‌ها تا روی بدنه و سپس منتهی شدن آن به چراغ‌هایی جلویی و مخصوصا نوار مخصوص چراغ روشنایی در روز، زیبایی و جسارت در طراحی این خودرو را نشان می‌دهد.

دماغه این خودرو به سمت پایین بوده و بیش از اینکه شبیه به یک سدان چهار درب خانوادگی باشد، شبیه به یک خودروی اسپرت است. هیوندای فعلا اطلاعاتی درباره طراحی جدید سوناتا منتشر نکرده اما می‌دانیم که این خودروی سدان، از نظر ارتفاع نسبت به نسل قبلی، ۳۰ میلی‌متر کوتاه‌تر شده است. همچنین پهنای خودرو ۲۵ میلی‌متر و طول خودرو، ۴۵ میلی‌متر بیشتر شده‌اند. فاصله دو محور هم ۳۵ میلی‌متر بیشتر شده که ممکن است خیلی نباشد اما در نهایت باعث شده تا کابین خودرو، کمی جادارتر از نسل قبلی باشد.

صحبت از طراحی داخلی شد و باید دوباره اشاره کنیم که طراحی داخلی این خودرو هم تغییر کرده و با ظاهری جدید‌تر روبرو هستیم. هیوندای می‌گوید در اتاق جدید سوناتا، از هواپیماهای جاسوسی الهام گرفته و بخش سرگرمی کابین را طراحی کرده است. استفاده از ظاهر کرومی و نورپردازی خاص همراه با صندلی‌های چرم و راحت این خودرو، تجربه بسیاری خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

جالب اینجاست که هیوندای اعلام کرده علاقه‌ای به نمایشگرهای بزرگ ندارد چرا که فکر می‌کند کار کردن با آن سخت‌تر بوده و در مجموع بیش از هرچیزی، عامل حواس‌پرتی است. استفاده از تکنولوژی تعویض دنده برقی، باعث شده تا کنترل دنده در هیوندای سوناتا جای کمتری در کابین بگیرد و از این رو فضای بیشتری در کابین آزاده شده است. یک ویژگی جالب دیگر که هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ خواهد داشت، این است که کاربران می‌توانند به کمک گوشی هوشمند خود، قفل خودرو را باز کرده و خودرو را روشن کنند. برای این کار، کاربران باید اپلیکیشن مخصوص را دانلود کنند و این اپلیکیشن با استفاده NFC، می‌تواند درب خودرو را باز کرده و هیوندای سوناتا جدید را، روشن کند.

هیوندای هنوز هیچ صحبتی درباره مشخصات فنی سوناتا ۲۰۲۰ به میان نیاورده و حتی نمی‌دانیم که آیا این خودرو نسخه هیبریدی یا حتی برقی خواهد داشت یا خیر. بنابراین فعلا نمی‌توانیم این خودرو را به صورت کامل با رقبای آن مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد، مقایسه کنیم. هیوندای همچنین اعلام کرده که سوناتا ۲۰۲۰ به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو نیویورک که ماه آینده برگزار می‌شود، به صورت کامل معرفی خواهد شد و اطلاعات تکیمیلی این خودرو هم در آن زمان منتشر می‌شود. شما درباره نسل جدید هیوندای سوناتا چه فکر می‌کنید؟

منبع: CNET

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Amirhossein

    به نظر من زشته مخصوصا عقبش البته سلیقه شخص خیلی مهمه ولی واقعا زشته نسل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ قشنگ تر بودن و بیشتر دوست داشتمشون البته که پول هیچ کدوم رو هم ندارم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه