پخش‌آنلاین جای کنسول‌ها را می‌گیرد؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در گذشته کامپیوترهای شخصی‌ای که برای بازی طراحی شده بودند برای کاربران بسیار گران قیمت از آب در می‌آمدند و این مساله یکی از دلایل بوجود آمدن کنسول‌ها شد. کنسول‌ها اجازه می‌دادند کاربران شیفته بازی‌ها بدون هیچ نگرانی‌ای از قدرت سخت‌افزار یا قدیمی شدن آن هر بازی‌ای که برای کنسول منتشر می‌شود را بازی کنند. اما امروز این مساله چندان درباره کامپیوترهای شخصی صدق نمی‌کند و این دستگاه‌ها برای خرید به صرفه‌تر شده‌اند.

حال این اتفاق به معنای از میان رفتن کنسول‌ها و انقراض نسل این دستگاه‌ها است؟ مدیرعامل شرکت یوبی‌سافت، ایوز گیلمو معتقد است در سال‌های آینده دوره کنسول‌ها به سر می‌آید و پخش‌آنلاین (استریم) جای کنسول‌ها را خواهد گرفت.

البته گیلمو اضافه کرده که هنوز پیش از ایجاد یک تحول اساسی در کنسول‌ها، نسل‌های دیگری از کنسول‌ها به بازار عرضه خواهند شد.

مدیر عامل یوبی‌سافت درباره پخش آنلاین هم معتقد است این اتفاق نیازمند پهنای باند بسیار گسترده‌ای خواهد بود. او معتقد است پخش آنلاین رو به گسترش خواهد بود اما امروزه با توجه به بازی‌های موجود زمان می‌برد تا پخش آنلاین محبوب‌تر از گذشته شود.

گفته‌های مدیرعامل یوبی‌سافت شباهت زیادی با صحبت‌های پیتر مور دارد. مور که در حال حاضر مدیر عملیاتی Electronic Arts است گفته بود که در آینده بازی کردن از طریق پخش آنلاین اتفاق می‌افتد. پیشتر در سال ۲۰۱۴ مدیر عامل شرکت انویدیا هم گفته بود دوران بازی از طریق کنسول در حال پایان یافتن است.

‌‌

منبع: Ubergizmo

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه