پس از اسنودن، نوبت به مستند جولیان آسانژ رسیده است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«لورا پویترس»، کارگردان فیلم بزرگ Citizenfour است. او اخیرا پروژه‌ی جدیدی را به راه انداخته؛ پروژه‌ای که طبق صحبت‌های‌اش، «فیلم‌سازی جورنالیستی» نامیده شده است. این پروژه‌ی جدید پویترس، شرکت مستندسازی جدیدی به نام Field of Vision است. این شرکت قرار است ۴۰ تا ۵۰ قسمت فیلم کوتاه مستند تولید کند.

کارگردان فیلم معروف Citizenfour جولیان آسانژ را به عنوان سوژه‌ی بعدی‌اش انتخاب کرده است.

پخش این فیلم‌ها هم از ۲۹ سپتامبر شروع می‌شود و تا سه فصل آینده ادامه پیدا می‌کند. قرار است خود پویترس قسمت‌ها را کارگردانی کند. اولین مجموعه از مستندها هم درباره‌ی موسس وب‌سایت Wikileaks یعنی «جولیان آسانژ» خواهد بود و از انتشار اطلاعات توسط او گرفته تا پناهندگی‌اش در سفارت اکوادور را پوشش خواهد داد.

پویترس می‌گوید که شرکت Field of Vision با هدف گسترش زبان خبرنگاری تاسیسی شده است. او گفته که ممکن است مستندهای کوتاه‌اش اخبار مهم روز دنیا را هم بررسی کنند. پویترس با اشاره به سریالی مثل House of Cards گفته که بهتر است داستانی را در این ساختار (سریالی و قسمتی) به مردم ارایه کرد.

فیلم‌سازهای دیگری که با پویترس کار خواهند کرد، AJ Schnack و «شارلوت کوک» خواهند بود. فیلم‌هایی که توسط شرکت Field of Vision ساخته می‌شود، در فستیوال‌های فیلم یا سرویس‌های استریم فیلم پخش خواهند شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه