راز موفقیت بزرگترین مدیران جهان چیست؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
مدیران موفق

کتاب‌های موفقیت تنها مختص مدیران نیست. چون بهترین و سرشناس‌ترین مدیران جهان هم پیش از آنکه مدیر شرکت و مؤسسه خود باشند، مدیر زندگی خود هستند. پس به بهانه کارمند، کارگر، دانشجو و … بودن، این مطلب را نبندید و از خواندن کتاب‌های زیر صرف نظر نکنید. بهترین کتاب‌های مدیریتی که ما در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم، عموما طوری نوشته شده‌اند که هر کس به فراخور حال خود می‌تواند از آن استفاده کند و درس بگیرد. این ۵ کتاب که جزو بهترین و معروف‌ترین کتاب های مدیریت هستند، زندگی شما را دگرگون می‌کنند و  مسیر کاری‌تان را تغییر می‌دهند. چون بزرگترین رازهای مدیران موفق جهان را به شما یاد می‌دهند و شما را تبدیل به مدیری موفق می‌کنند.

از خوب به عالی

از خوب به عالی

کتاب «از خوب به عالی» که حاصل تحقیق ۵ ساله‌ی ۲۱ نفر از اعضای تیم تحقیقاتی نویسنده کتاب، جیم کالینز است، نه اصول کار و تجارت را برای شما بیان می‌کند و نه قوانین مهم اقتصادی را به خوردتان می‌دهد. این کتاب نوشته شده تا ثابت کند «خوب دشمن عالی است». کالینز در این کتاب سعی می‌کند مرز بین خوب و عالی را مشخص کند و به مخاطب خود نشان دهد هر شرکت خوبی با رعایت چند اصل ثابت می‌تواند به نتایج عالی و پایدار برسد.

او با بررسی شرکت‌هایی که بعد از سال‌ها عملکرد متوسط به پیشرفت پایدار رسیده‌اند، به معیارهای متمایز کننده این شرکت‌ها از رقبایشان رسیده و این معیارها را با بیانی ساده و جذاب در اختیار مخاطب خود قرار داده است. یادتان باشد با خواندن این کتاب به رمز موفقیت شرکت‌های کوچکی پی می‌برید که از غول‌های بزرگی چون کوکاکولا و جنرال الکتریک هم پیشی گرفتنه‌اند.
جالب است بدانید «از خوب به عالی»، پرفروش‌ترین کتاب بخش مالی و تجاری آمازون است و در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه بهترین کتاب صوتی تجاری-آموزشی شده است.

دانلود کتاب از فیدیبو

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30

به انجام رساندن کارها

به انجام رساندن کارها

نویسنده کتاب «به انجام رساندن کارها» کسی است که پس از فارغ‌التحصیلی از کالج به هروئین معتاد شد و تا ۳۵ سالگی، ۳۵ شغل مختلف را تجربه کرد. دیوید آلن که هم‌اکنون ۷۲ سال دارد، شغل‌هایی چون شعبده‌بازی، پیشخدمتی، آشپزی، بازاریابی و … تنها تعدادی اندکی از کارهایی هستند که او مشغول‌شان بوده اما هم‌اکنون یکی از بهترین مشاوران افزایش بهره‌وری در دنیا محسوب می‌شود.

او در میانه دهه ۳۰ زندگی‌اش موفق به ایجاد سیستمی کارآمد برای برنامه‌ریزی فعالیت مدیران شرکت لاکهید که در حوزه نظامی و فضایی فعالیت می‌کردند شد و در نهایت تکنیک GTD را در کتاب «getting things done» ارائه کرد. این تکنیک در حال حاضر معروف‌ترین تکنیک مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری در سطح دنیاست.
یادتان باشد خواندن این کتاب کمتر از ۱ ساعت زمان می‌برد اما یک عمر به کارتان می‌آید!

دانلود کتاب از فیدیبو

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30

مدیر یک دقیقه‌ای

مدیر یک دقیقه ای

احتمالا شما هم تا به حال با کتاب‌هایی سر و کار داشته‌اید که سعی در بیان مفاهیم سخت و پیچیده در قالب داستان دارند. کتاب‌هایی که بعضا موضوعاتی خشک و خسته‌کننده مانند فلسفه، سیاست و … را با شیوه‌ای داستانی و متفاوت، برای مخاطب جذاب می‌کنند و مفاهیم محوری آن را به مخاطب خود انتقال می‌دهند. کتاب «مدیر یک دقیقه‌ای» یکی از این کتاب‌هاست. کتابی که بر اساس آخرین یافته‌های روانشناسی رفتار نوشته شده و در قالب داستان، اطلاعات مورد نیاز برای داشتن یک محیط کار آرام، در جهت اهداف مهم شرکت را در اختیار مخاطبان خود می‌گذارد.

نام کتاب «مدیر یک دقیقه‌ای» برآمده از جمله‌ای است که در ابتدای کتاب آمده: « نماد مدیر یک دقیقه‌ای- تصویری از دقیقه‌ی یک در ساعت‌‎های کامپیوتری مدرن- بر آن است تا به تک تک ما یادآوری کند روزانه یک دقیقه از وقتمان را به نگاه کردن به چهره کارکنان‌مان اختصاص دهیم و متوجه باشیم که آنها مهمترین منابع ما محسوب می‌شوند.»

دانلود کتاب از فیدیبو

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30 

با چرا شروع کنید

با چرا شروع کنید

کتاب «با چرا شروع کنید» چرا نوشته شده است؟ به نظر می‌رسد این کتاب نوشته شده تا به مردم برای الهام‌بخش بودن کمک کند، تا به آنها بگوید چرا برادران رایت با کمترین امکانات موفق به اختراع هواپیما شدند ولی رقیب آنها با پول و ارتباطات بیشتر موفق به این کار نشد. سایمون سینک معتقد است اگر شما نمی‌دانید چرا مشتریان‌تان از شما خرید می‌کنند، احتمالا کارمندان‌تان هم نمی‌دانند چرا برای شما کار می‌کنند. در نتیجه محصول و خدماتتان حکم کالایی را دارد که هر شرکت دیگری می‌تواند آن را با همان کیفیت و قیمت، یا حتی قیمت رقابتی‌تر عرضه کند. به همین خاطر لازم است ابتدا چرایی کار خود را مشخص کنید و سپس به فکر تأمین منابع مالی و انسانی بیافتید.

سایمون سینک، نویسنده کتاب، این موضوع را در قالب نظریه «دایره‌های طلایی» بیان کرد و در سخنرانی خود در TED به نام «start with why» ایده‌اش را به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان عرضه کرد. این ویدیو که بیش از ۲۸ میلیون بیننده در سراسر جهان داشت، تبدیل به سومین ویدیوی محبوب تمام دوران‌ها در TED شد و هنوز هم الهام‌بخش مدیران زیادی در سراسر جهان است.

دانلود کتاب از فیدیبو

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30

استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی

در سال ۲۰۰۴، اساتید دانشگاهی در فرانسه کتابی به نام «استراتژی اقیانوس آبی» منتشر کردند که تبدیل به یکی از کتاب‌های استراتژیک و مهم دنیای کسب و کار شد. این کتاب که بر اساس داده‌هایی از ۱۰۰ سال مطالعه بر روی ۱۵۰ برنامه استراتژیک در بیش از ۳۰ صنعت به دست آمده، استدلال می‌کند که رقابت بر سر بازارهایی که تعداد زیادی از رقبا در آن حضور دارند، مانند شنا در یک اقیانوس خونین است که شناگران در نهایت چیز زیادی از آن به دست نمی‌آورند. اما ایجاد بازارهای جدید مانند شنا در اقیانوسی آبی است که انتهایی ندارد و سود زیادی به شما می‌رساند. منظور از این جمله این است که طبق استراتژی این کتاب، در دنیای امروز رقابت معنایی ندارد و شرکت‌ها باید به دنبال ارائه محصولی باشند که رقیبی برای آن وجود ندارد. چون شرکتی که محصول یا خدمات متفاوت و تازه‌ای ارائه می‌دهد، دیگر نیازی به جنگ قیمت و رقابت ندارد. در این شرایط افراد دیگری که سعی در پیروی کردن از آن و رسیدن به اقیانوس آبی این شرکت دارند، همواره از آن شرکت عقب هستند، چرا که این شرکت در حال پیشروی در اقیانوس آبی بی‌انتهایی است.

دانلود کتاب از فیدیبو

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف:  off30

بیشتر بخوانید: کتاب موفقیت «تختت را مرتب کن» و راز ویدیویی که بیش از ۱۰ میلیون بار دیده شد!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Mb

    خیلی خوبه ولی هر روز از این معرفی ها نذارید. مثلا هفته ای یه بار. چون باید بخریم. این طوری نمیتونیم تصمیم بگیریم کدومو بخریم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه