یکی دیگر از موسسان آکیولس این شرکت را ترک می‌کند

۵ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آکیولس

یک سالی از اخراج «پالمر لاکی»، موسس شرکت آکیولس وی‌آر (Oculus VR) و سازنده‌ی هدست واقعیت مجازی ریفت (Rift) از شرکت خودش می‌گذرد. این اتفاقات ظاهرا قرار است ادامه داشته باشند. دیروز شنیدیم که یکی دیگر از موسسان آکیولس وی‌آر این شرکت را ترک خواهد کرد. «برندن آیریب» (Brendan Iribe)، مدیر عامل سابق شرکت آکیولس وی‌آر خبر داده است که می‌خواهد از این شرکت خارج شود.

برندن آیریب در در فیس‌بوک خود نوشته است که پس از شش سال کار در شرکت آکیولس وی‌آر می‌خواهد آن را ترک کند. با این حال او مشخصا نه از دلیل خود برای جدایی از شرکتی که تاسیس کرده گفته است و نه گفته که هدف بعدی او کجا خواهد بود.

برندن آیریب نوشته است: «از تمام کارهایی که انجام داده‌ایم خوشحال هستم. ما یکی از بهترین تیم‌های مهندسی و تحقیقاتی تاریخ را جمع‌آوری کردیم و اولین قدم‌های حضور مجازی را با Oculus Rift و Touch برداشتیم و نهایتا منجر به شکل‌گیری صنعت کاملا تازه‌ای شدیم. ما انقلابی را آغاز کردیم که دنیا را به حالت‌هایی که خودمان هم نمی‌توانیم تصور کنیم، تغییر خواهد داد.»

Brendan Iribe

پالمر لاکی و برندن آیریب به همراه دو نفر دیگر شرکت آکیولس وی‌ار را تاسیس کرده بودند. در سال ۲۰۱۴ شرکت فیس‌بوک با رقم ۲.۳ میلیارد دلاری آکیولس وی‌آر را خرید. این طور که به نظر می‌رسد، موسسان آکیولس وی‌آر از برنامه‌های فیس‌بوک برای شرکت خود راضی نیستند.

در واقع، خبرگزاری Tech Crunch گزارشی منتشر کرده که می‌گوید برندن آیریب به دلیل لغو ساخت هدست واقعیت مجازی Rift 2 از سوی فیس‌بوک، شرکت آکیولس را ترک کرده است. هدست واقعیت مجازی Rift 2 قرار بود که مدل جدید هدست ریفت باشد و برای کامپیوترهای شخصی تولید شود، در حالی که گزارش منتشر شده می‌گوید فیس‌بوک می‌خواهد تمرکز خود را روی ساخت هدست‌های موبایل و بدون نیاز به کامپیوتر بگذارد.

پس از انتشار این گزارش، فیس‌بوک در پاسخ به آن بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که چنین موضوعی صحت ندارد و آن‌ها هدست Rift 2 را خواهند ساخت.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه