آیا آیفون از بازار ایران جمع می‌شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده اگر شرکت اپل تا پیش از اجرای طرح رجیستری، نسبت به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام نکند، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری آیفون‌های این شرکت را در کل بازار ایران اجرایی خواهد کرد.

عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با کالای قاچاق به خبرگزاری تسنیم گفته که این نهاد به‌زودی تصمیمی جدی در مورد شرکت‌هایی که محصولاتشان را بدون نمایندگی در ایران به فروش می‌رسانند اتخاذ می‌کند. او به «آیفون» اشاره می‌کند و می‌گوید پیش از این، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری این محصول به تمام کشور صادر شده. او ادامه می‌دهد: « اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی [اپل] اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعا تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند جمع‌آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت.»

apple

اما «طرح رجیستری موبایل» چیست و چه زمانی اجرایی می‌شود؟ طرح رجیستری با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه به اجرا گذاشته می‌شود. در بخشی از این طرح، یک بانک اطلاعاتی جامع از کدهای منحصربه‌فرد تلفن‌های همراه (IMEI) تهیه می‌شود و بر اساس آن گوشی‌های که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شوند از دریافت خدمات مخابراتی محروم خواهند شد. پیش از این مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق، اجرایی شدن این طرح را منوط به تکمیل این بانک اطلاعاتی دانسته بودند.

عباس نخعی پیش از این در خصوص زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات این طرح و تاکید معاون اول رییس جمهور بر اجرای هرچه سریع‌تر آن، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد. طبق برنامه‌ای که سازمان مبارزه با قاچاق تدارک دیده باید انتظار داشت که خدمات مخابراتی اپراتورهای کشور تنها به گوشی‌های موبایلی ارایه شود که از مبادی رسمی و به‌صورت قانونی وارد شده و کدهای مخصوص طرح رجیستری را اخذ کرده باشند.

‌‌‌      ‌

اگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نهادهای مرتبط بخواهند به حرفشان عمل کنند، باید تا چند روز دیگر انتظار جمع شدن تمام آیفون‌های بازار را داشته باشیم. نظر شما چیست؟ آیا چنین اتفاقی می‌افتد؟

بروزرسانی [۹۵/۴/۳۱]: آیفون‌های بازار ایران در یک‌شب غیب شدند

بروزرسانی [۹۵/۵/۲]: آیفون همچنان در کما؛ آیا طرح رجیستری اجرایی شده؟

   ‌

منبع: تسنیم

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱۴ دیدگاه
  1. مهد

    طبق قانون قرار بود خودرو بدون نمایندگی هم وارد ایران نشود اما بازار ایران پر از خودرو پورشه لامبورگینی بنز و … استفاده إز لونها هم ممنوع نیست.
    پس گوشی بدون نمایندگی هم بی معنی است.

  2. م.ا

    من نمیدونم چرا دست رو هرچی میزارمااا اون چیز بطور فجیحی در کمترین زمان ممکن دچار مشکلاتی میشه ……
    نمیدونم بنظرتون مشکل کار کجاس؟؟؟!!!

  3. سید محمدعلی

    دوستان اگه اپل به فکر طرفداران ایرانی خودش باشه اقدام به راه اندازی نمایندگی رسمی برای کاربران ایرانی خودش میکنه و قیمتش هم پایین میاد میتونید تفاوت قیمت گوشی های اپل در ابران رو با امارات متحده عربی مقایسه کنید یا هر کشوری که نمایندگی رسمی داره در ضمن اگه اپل تو ایران نمایندگی بزنه می فهمید که چه خدمات پس از فروش قدرتمندی داره پس همه ی اینها به تصمیم اپل بر میگرده ولا غیر تقصیر دولت و هیچ کسی هم نیست بالاخره باید با قاچاق مبارزه بشه و خوب این هم برای مبارزه با قاچاق بوده در ضمن همه گوشی هااین شکلی می شن نه فقط اپل هرکی قاچاقی بخره نمی تونه تو ایران ازش استفاده کنه چه اپل باشه چه سامسونگ چه سونی یا… قبل هم توی اخبار اعلام کرده بودن این اطلاعیه رو پس خیلی وقته که منتظر اجرایی شدنه الان که موجه شدید من برم!

  4. معین

    دوستان،من موندم چرا ما ایرانی ها این اخلاقو داریم همیشه از کشور های دیگه حمایت میکنیم.

    اولا درحال حاضر تمام شرکت های موبایل دارن به ایرانی ها خدمات میدن و شما تمام تخفیف ها و جوایز ویژه رو براحتی دریافت میکنید و گارانتی رسمی نیز دریافت میکنید برای خدمات.

    اما این شرکت هیچ خدماتی به ایران نداده و و کاربران ایرانی بدون هیچ خدماتی از آیفون دارن گوشی هاشو بالاتر از قیمت اصلی خریداری میکنند و مصرف.

    وقتی نمایندگی رسمی نباشه به بازار فروش اون محصول میگن بازار سیاه یعنی هیچ سودی برای اقتصاد کشور نداره و نخواهد داشت و غیرقانونی هست.

    طرح رجیستری درصورتی که اجرایی بشه بدون شک آیفون جمع خواهد شد چون بانک IMEI این گوشی به بانک اطلاعاتی کشور اضافه نخواهد شد به همین دلیل آنتن تمام آیفون ها ازبین خواهد رفت و مجبورن باهاش فقط عکس بگیرن دوستانمون.

    انشالله که بزودی نمایندگی رسمی این شرکت در کشور تاسیس و این محصول معروف و محبوب از مبادی رسمی وارد کشور بشه.

  5. A

    داخل ایران فقط یک نمایندگی گوشی از تمام کشورها هست اونهم چیزی نیست جزء glx????????????

  6. فرامرز

    این طرح رو حدود ۱۲ ۱۳ سال پیش هم داشتند و با همون تعداد گوشی های کم تجهیزات ارائه دهنده های موبایل و مخابرات ایران جوابگو نبود چه برسه به حالا که هرکسی ۳ تا گوشی جیبش داره اگه هم عملیش کنن مطمئنا هزینه استفاده موبایل بیشتر میشه و با اینکه این طرح یه چیزی رو درس میگه اینکه وقتی شما چند میلیون پول میدی ایفون میخری ولی هیچ تظمینی نیست که اگه خراب شد کی میخواد درستش کنه یا قطعاتش رو تامین کنه باید یک نمایندگی پاسخگو باشه … ولی درکل طرح انجام نمیشه …..

  7. اسماعیل پورمند

    اهان پس از این به بعد یه اپل و یه گوشی ساده که دوسیمکارت میخوره باید استفاده کنیم خیلی راحت و آسوده پس بازار گوشی ساده داغ میشه برم یه چندتا سادشو بگیرم شاید سود کردم ????????????

  8. ايمان

    نیاز اپل استور بزنه که! یه ریتیل استور ساده هم میتونه واردات کنه و هزینه زیادى نداره! حالا موندم تکلیف گوشی هاى موجود که دست مردمه چى میشه؟ یعنى همه از کار میفته؟ مردم چه گناهی کردن؟

  9. امید

    فعلاً که خود دیجیکالا اولین جایی بود که از دو روز قبل این بحث ها ایفون رو نا موجود کرد
    واقعاً جای تأسف داره که دست رو محصول پر فروش بزارن و ممنوعش کنند حتی خود شما همیشه ایفون جزو لیست پر فروشتان بود کاشکی حداقل اعتراض نامه ای از سمت فروشنده های بزرگ مثل دیجیکالا تنظیم شه

  10. مهراب

    هیچ کدام از گوشی های اپلی که وارد کشور شده نه قاچاق بوده نه غیر قانونی
    به نظر من این کار یه جور توهین به همه مشتریان اپل و بی اهمیت شمر دن اونها ست.
    من خودم گوشی اپل رو از همین دیجیکالا خریدم یعنی دیجیکالا بصورت قاچاق گوشیو وارد کشور کرده بوده؟ یا اینکه قانونی؟

  11. hamed

    من حتی این طرح اجرایی بشه آیفون میگیرم بدون سیم کارت و همیشه همرامه

  12. علی

    ببینید، این اصلا منطقی نیست که گوشی هایی که الان تو بازارن جمع بشه، تمام فروشنده ها بابت تهیه این گوشی ها هزینه پرداخت کرده اند. پس باید اول گوشی های موجود داخل کشور ساماندهی بشه. مثلا یک فرصت کوتاه بدن تا فروشنده ها گوشی های اپلی که الان تو ایران هست رو رجیستر کنن و بتونن بفروشن. از یک تاریخی به بعد (مهلت رجیستری) دیگه هیچ گوشی اپلی یا سایر تولیداتش حق رجیستری و فعال شدن تو شبکه نداشته باشه به جز اونایی که قانونا وارد میشن.
    در ضمن اینکه به این شرکت بخوان اولتیماتوم بدن که تا قبل از اجرای رجیستری باید اینجا نمایندگی بزنی یکم بوداره؛ زمان کمی که اپل به هیچ وجه نمیتونه توی این مدت این کارو بکنه.در ضمن چرا بعد رجیستری نشه تو ایران نمایندگی رسمی زد؟؟؟!!!
    به نظرم تنها کسی که این وسط حسابی سود میکنه سامسونگ هست، با این التهابی که به وجود اومده خیلیایی که میخواستن اپل بگیرن برن سامسونگ بگیرن یا حتی برند دیگه؛ که این هم جای سوال داه که شاید دست سامسونگ هم تو این جمع آوری ها دخیل باشه… چون حسابی این وسط فروشش بالا میره؟؟؟
    و هزاران اما و اگر دیگه که چرا بین این همه کالای به اصطلاح قاچاق به یه برند آمریکایی گیر دادن؟؟؟
    الان اگه اپل بخواد نمایندگی بزنه، نمیگن تهاجم فرهنگیه و اجازه تاسیس نمایندگی بهش میدن واقعا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما