از آیفون نسل اول تا رستاخیز AMD؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های چند هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در روزهای گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

شما بگویید؛ تلویزیون هوشمند بخریم یا نه؟

به بیان کوتاه تلویزیون هوشمند به تلویزیون‌هایی گفته می‌شود که قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را دارند و معمولا اپلیکیشن‌های خاصی از جمله سرویس‌های ویدیویی، مرورگر اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و بازی روی آن‌ها نصب و اجرا می‌شود. برخی معتقد هستند که تلویزیون هوشمند یک ضرورت است و از سوی دیگر عده‌ای اعتقاد دارند که قابلیت‌های اضافی تلویزیون‌های هوشمند ارزش پرداخت پول بیشتر را ندارد. عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند که تلویزیون‌های هوشمند در آینده منسوخ خواهند شد و برخی دیگر می‌گویند که قابلیت‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به یکی از ویژگی‌های استاندارد در تلویزیون‌ها هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای این که بیشتر با موضوع بحث آشنا شوید، چند سطر آینده را هم با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و در نهایت شما بگویید که تلویزیون هوشمند بخریم یا نه؟

wir-04

شما بگویید؛ تلویزیون هوشمند بخریم یا نه؟

شنیدنی‌ترین پادکست‌ها

چند وقتی است که دیجی‌کالا FM با انتشار پادکست‌های متنوع و جذاب شروع به کار کرده است. از این پس قصد داریم علاوه بر مقالات، بهترین پادکست‌های هفته را هم برای شما کنار هم قرار دهیم. شنیدنی‌ترین پادکست‌های روزهای گذشته را از دست ندهید.

wir-11

همه چیز راجع به مثلث طلایی نوردهی در عکاسی

همه چیز در مورد دیافراگم دوربین موبایل

از سامسونگ گلکسی S8 چه می‌دانیم؟

امید کردستانی؛ دیپلمات گوگل، رییس هیات‌مدیره‌ی توییتر

پاول دورف؛ خالق تلگرام، پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها

گفت‌وگو با دکتر حمید ناظرزاده، استاد دانشگاه کالیفرنیا

آنچه شما گفتید؛ تلویزیون ۴K بخریم یا نه؟

گوشی‌های گلکسی A مدل ۲۰۱۷ چه ویژگی‌هایی دارند؟

گفت‌وگو با دکتر علی اسلامی، نخبه‌ی ۲۹ ساله‌‌ی گوگل!

عاقبت کاربران سیانوژن چه خواهد شد؟

واقعیت مجازی؛ بوی آینده می‌آید

گجت‌های رترو؛ آیفون نسل اول و نوکیا ۳۲۵۰

موزه‌ی گجت‌های رترو در هفته‌های گذشته مهمان دو گوشی جذاب بود. نوکیا ۳۲۵۰، گوشی متفاوتی که با طراحی چرخشی بخش کلیدها لقب ترنسفورمر را گرفت و آیفون نسل اول که با حذف کامل کلیدها دنیای گوشی‌های هوشمند را متحول کرد. اگر جای شما باشیم، خواندن هیچ‌کدام از این دو مطلب را از دست نخواهیم داد.

wir-02

آیفون نسل اول؛ موبایلی که دنیا را عوض کرد

نوکیا ۳۲۵۰؛ ترنسفورمر دنیای گوشی‌ها

بیوگرافی موسسان Pirate Bay

معتقد بودند که قانون «حق نشر» درنهایت باعث بروز اختلاف طبقاتی در جامعه و عقب‌ماندگی جوامع غیربرخوردار می‌شود. بر پایه‌ی اعتقادشان وبگاهی راه انداختند تا همه‌چیز را به همگان برسانند و تمام علوم و انواع محتوا را در اختیار عموم بگذارند. در ادامه با زندگی‌نامه‌ی موسسان وبگاه«پایرت بی» (Pirate Bay) همراه دیجی‌کالا مگ باشید.

wir-03

موسسان Pirate Bay؛ خالقان سایتی برای دانلود همه‌چیز

معرفی اپلیکیشن

چند وقتی است که در دیجی‌کالا مگ به طور منظم ویدیوهایی را برای معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها منتشر می‌کنیم. این هفته هم گلچینی پر و پیمان از مطالب مربوط به معرفی اپلیکیشن‌های مختلف از متروی تهران گرفته تا فوراسکوئر برایتان جمع کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آن‌ها بیندازید و اگر پیشنهادی دارید حتما در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

wir-01

از اتوبوس جا نمانید؛ نگاهی به اپلیکیشن راهنمای خطوط اتوبوسرانی تهران

از مترو جا نمانید؛ نگاهی به اپلیکیشن مترو تهران

کارایی در اوج سادگی؛ نگاهی به اپلیکیشن ایوی لانچر

تقویم فارسی ساده و کاربردی برای اندروید؛ نگاهی به اپلیکیشن پرشین کلندر

تمام شهر در دست شما؛ نگاهی به اپلیکیشن فوراسکوئر

«می‌بریم»؛ اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری خودروهای شخصی و هم‌مسیری

ابزاری ساده و زیبا برای مدیریت فایل؛ نگاهی به اپلیکیشن فایل منیجر

مایکروسافت را به صفحه هوم اندروید بیاورید؛ نگاهی به اپلیکیشن Arrow Launcher

۳ نکته مهم برای تمرین عکاسی با موبایل

این روزها دوربین گوشی موبایل به دوربین اصلی بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل شده است. با پیشرفت مستمر دوربین گوشی‌های موبایل، هر سال استفاده از آن‌ها برای انواع بیشتری از سبک‌ها و ژانرهای عکاسی منطقی و مناسب به نظر می‌رسد؛ از پرتره و منظره گرفته تا عکاسی از طبیعت و عکاسی انتزاعی. به هر سبکی از عکاسی که علاقه‌مند هستید، ما پیشنهاد می‌کنیم دوربین موبایل خود را جدی بگیرید. برای شروع با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ و ۳۳ نکته‌ی ساده ولی مهم همراه باشید تا بتوانید عکس‌های زیباتری با دوربین گوشی موبایل خود ثبت کنید.

wir-05

۳ نکته مهم برای تمرین عکاسی با موبایل

آموزش عکاسی پرتره با دوربین گوشی موبایل

فرقی نمی‌کند که یک عکس سلفی می‌گیرید، از کودکان خود در حال بازی عکاسی می‌کنید، در خیابان به عکاسی از غریبه‌ها می‌پردازید یا از دوستان و خانواده دعوت می‌کنید تا برای یک عکس پرتره حالت بگیرند؛ دوربین گوشی موبایل برای ثبت کردن احساسات و سرشت افراد ابزاری بسیار قدرتمند است. قطعا دوربین گوشی موبایل قوی‌ترین دوربین برای عکاسی پرتره نیست، ولی نباید تصور کنید که امکان گرفتن پرتره‌هایی زیبا و با کیفیت با دوربین موبایل وجود ندارد. با رعایت کردن چند نکته‌ی فنی ساده، مواردی در زمینه‌ی ترکیب‌بندی و استفاده از لوازم جانبی مناسب مثل لنزهای باکیفیت، می‌توانید عکس‌های پرتره‌ی خود را بهبود ببخشید. با آموزش عکاسی پرتره با دوربین گوشی موبایل در مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا برخی از این نکات را با هم مرور کنیم.

wir-08

آموزش عکاسی پرتره با دوربین گوشی موبایل

رستاخیز AMD؛ همه‌ی آنچه از Vega می‌دانیم

در چند ماه گذشته، شرکت AMD توانست توجه زیادی را به خود جلب کند؛ قرار است به‌زودی نسل جدید کارت‌های گرافیک این شرکت با معماری «وگا» (Vega) به‌عنوان رقیب سری ۱۰ تراشه‌های جی‌فورس معرفی شود. خبر خوش اینکه در جریان نمایشگاه CES امسال، عملکرد این تراشه‌ها به نمایش گذاشته شد.

wir-06

رستاخیز AMD؛ همه‌ی آنچه از Vega می‌دانیم

روانشناسی طراحی وب؛ چطور مخاطب را شیفته‌ی سایت‌مان کنیم؟

یک طراحی عالی وب چیزی فراتر از ارائه‌ی محتوا و زیباسازی آن است. وقتی بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند، یک سری احساس نسبت به وب‌سایت و سازمان شما در آن‌ها به‌وجود می‌آید. کنترل این احساسات -مثبت یا منفی- کاملا در دستان شما قرار دارد و در هنگام طراحی نباید به‌سادگی از آن‌ها گذشت. طی سال‌ها، در طراحی وب اصولی ایجاد شده است که به عنوان راهنما، مورد استفاده‌ی طراحان برای تاثیر روان‌شناختی بهتر بر کاربران قرار می‌گیرد. برای دست‌یابی به چنین هدفی، طراح باید عناصر طراحی وب و چگونگی استفاده از آن‌ها را برای تأثیر بر حال و هوای کاربر بداند. با استفاده از چنین دانشی، طراح می‌تواند تجربه‌ی بازدیدکننده در حال گشت‌وگذار از وب‌سایت را درک کند. در ادامه ۴ حوزه‌ی مهم در طراحی وب‌سایت که بیشترین تأثیر را از لحاظ روان‌شناسی بر کاربران دارند، ذکر می‌شود. این‌ها ابزارهایی است که با آن می‌توانید سایت‌هایی طراحی کنید که از لحاظ بصری جذاب باشند و کاربر رغبت کنند که باز هم به چنین سایتی سر بزند. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-07

روانشناسی طراحی وب؛ چطور مخاطب را شیفته‌ی سایت‌مان کنیم؟

راهنمای خرید

در چند هفته‌ی اخیر چندین راهنمای خرید در موضوعات متنوع و مفید از راهنمای خرید پرینتر لیزری گرفته تا آیفون در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید دارید، آن‌ها را از دست ندهید.

wir-10

راهنمای خرید گوشی برای مشکل‌پسندان

راهنمای خرید هدفون روگوشی

بهترین آیفون برای من کدام است؟ (راهنمای خرید آیفون)

راهنمای خرید اسپیکر قابل‌حمل

راهنمای خرید پرینتر لیزری

۱۰ قدم برای خرید تلویزیون

الان بهترین زمان خرید مانیتور از دیجی‌کالا است

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه