اپل حفره امنیتی آیفون را مسدود خواهد کرد

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر در جریان مرافعه اپل و FBI نیستید باید بدانید یک دعوای حقوقی بین این دوسازمان بر سر رمزگشایی یکی از گوشی‌های شرکت اپل شکل گرفت. دعوایی که دامنه‌دار شد و تبعات آن تا امروز هم ادامه دارد. مناقشه زمانی شکل جدی‌تر به خود گرفت که اپل درخواست FBI برای رمزگشایی از آیفون متهم حادثه سن برناردینو را رد کرد و ادعا کرد پذیرفتن چنین بدعتی خطرناک خواهد بود. از آن پس برای مدتی این دعوا ادامه یافت و چهره‌های برجسته مختلف و همینطور شرکت‌های تکنولوژیک، برخی قضات و حقوق‌دانان وارد آن شدند و هر یک در این مناقشه حق را به یکی از طرفین دادند. این دعوای حقوقی  با اعلام اینکه FBI موفق شده بدون کمک اپل آیفون مذکور را رمزگشایی کند، پایان یافت. اما شیوه شکستن قفل آیفون در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و اطلاعات محدودی در این مورد منتشر شد. حالا شرکت اپل اعلام کرده که برای فهمیدن شیوه رمزگشایی از آیفون ۵c متهم حادثه سن برناردینو، قصد شکایت از FBI را ندارد.

‌‌

appl00

گرچه FBI اطلاعات چندان دقیقی در مورد شیوه شکستن قفل این آیفون بروز نداده اما اخیرا اعلام کرده بود از دستگاهی استفاده کرده که بر روی آیفون ۵c و مدل‌های قدیمی‌تر کار می‌کند. به این ترتیب می‌دانیم که این دستگاه در حال حاضر نمی‌تواند قفل آیفون ۶s را بشکند.

شاید به همین دلیل هم باشد که وکیل اپل اعلام کرده این شرکت قصد شکایت ندارد. ظاهرا این شرکت گمان می‌کند هر شیوه ای که FBI برای شکستن قفل آیفون استفاده کرده باشد عمر چندانی نخواهد داشت و مهندسان این شرکت به زودی جلوی آن را خواهند گرفت. به این شکل آنها ضرورت درگیری در یک دعوای حقوقی فرسایشی دیگر را حس نمی‌کنند.

همچنین وکیل این شرکت اعلام کرده گرچه شرکت اپل دقیقا از روش استفاده شده توسط FBI آگاه نیست اما روند معمول توسعه محصولات این شرکت عاقبت هر حفره امنیتی‌ای که از آن برای شکستن قفل آیفون استفاده شده باشد را مسدود خواهد کرد.

‌‌

منبع: Ubergizmo
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه