بنتلی آستین‌هایش را بالا زد، رقیب جدید تسلا در راه است

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنتلی، خودروساز اصیل انگلیسی است که به ساخت خودروهای لوکس و گران‌قیمت شهرت دارد. در نمایشگاه ژنو، این خودروساز از کانسپت جدیدی رونمایی کرد؛ خودروی تمام الکتریکی و لوکس به نام EXP 12 Speed 6e. در حقیقت این کانسپت تمام الکتریک اسپرت،

می‌تواند چالشی برای تصورات ما از یک خودروی الکتریک باشد. هم چنین، این سورپرایز ژنو خبر خوبی از پررنگ شدن حضور خودروسازهای مختلف در عرصه‌ی تولید اتومبیل‌های تمام الکتریک است. گفته می‌شود که این خودرو می‌تواند با قوه‌ی باتری‌اش حدود ۵۰۰ کیلومتر طی کند.
بنتلی با وجود حفظ اصالت در طراحی محصولاتش، خلاقیت ویژه‌ای در ظاهر این مدل به خرج داده است؛ مثلا EXP 12 Speed 6e از یک جلوپنجره‌ با هندسه‌ی سه بعدی بهره می‌برد. دو جفت چراغ با ابعاد بزرگ و کوچک هم چهره‌ی عجیبی را به این انگلیسی هدیه می‌دهد. حتی آینه‌های جانبی این خودرو جایشان را به دوربین داده‌اند تا چهره‌ی فناوری و پیشرفت را برای این خودروساز به تصویر بکشند. در کابین و کنسول میانی این خودرو از یک صفحه نمایش OLED با کیفیت HD استفاده شده است. در نمای داخلی این خودرو از داشبورد دو تکه استفاده شده تا کنسول میانی، مرزی میان این دو قسمت باشد.

1

هم‌چنین در پنل کناری داشبورد، قسمت شیشه‌‌ای اختصاص داده شده تا اعلان و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را برای سرنشینان نشان دهد.
درمورد زمان تولید و عرضه‌ی EXP 12 Speed 6e هنوز اطلاعاتی داده نشده است. اما شنیده شده که سال دیگر، بنتلی مدل بنتایگا برقی در کنار هیبرید عرضه می‌کند.

منبع: wired

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    بیرونشو کامل پسندیدم، اما داخلشو اصلاً حال نکردم باهاش.

  2. Avatar reza ch

    یخورده دیگه کش بیاد شبیح استون مارتین میشه 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه