تجربه‌ی سفر با هایپرلوپ را در این ویدیو ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت Hyperloop One از بزرگ‌ترین فعالان سیستم حمل و نقل هایپرلوپ در دنیا است. این شرکت دیروز گفت که قصد دارند اولین هایپرلوپ مسافری دنیا را را در دبی مرکز امارات متحده‌ی عربی بسازد. در کنار اعلام این خبر، شرکت Hyperloop One هم‌چنین ویدیویی ساخته است که ساز و کار سیستم حمل و نقل هایپرلوپ را نشان می‌دهد؛ طوری که در این ویدیو، می‌توانیم نحوه‌ی استفاده از هایپرلوپ را از دیدگاه یک مسافر ببینیم.

کشور امارات متحده‌ی عربی روی پروژه‌ی Hyperloop One سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

همانطور که در این ویدیو می‌بینیم، پس از اینکه با گوشی خود سفر را رزرو کردید، یک کپسول مکعب شکل به محلی که مستقر هستید می‌آید و شما را به ایستگاه هایپرلوپ می‌برد. سپس پادهای هایرلوپ در کنار ترافیک شهر، حرکت می‌کنند و شما را به مقصد می‌رسانند.

سرعت حرکت قطارهای هایپرلوپ، بیش از هزار کیلومتر در ساعت است؛ یعنی سفری از دبی به ابوظبی که با خودرو چیزی نزدیک به دو ساعت طول می‌کشد، با هایپرلوپ با ۱۲ دقیقه انجام می‌شود.

Hyperloop-one-2

ساخت این ایده‌ی بزرگ، ارزان تمام نخواهد شد. خبرگزاری رویترز اخیرا به مدارکی دسترسی پیدا کرده بود که می‌گفتند ساخت مسیر هایپرلوپ از ابوظبی به دبی، ۴.۵ میلیارد دلار هزینه بر می‌دارد؛ یعنی چیزی حدود ۵۲ میلیون دلار برای هر مایل. «ایلان ماسک» پیش‌بینی کرده بود این رقم برای هر مایل، ۱۱.۵ میلیون دلار باشد.

کشور امارات متحده‌ی عربی روی پروژه‌ی Hyperloop One سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. سازمان حمل و نقل این کشور هزینه‌های تحقیقات روی هایپرلوپ را پرداخت خواهد کرد. این کشور هم‌چنین یکی از سرمایه‌گذارهای بزرگ Hyperloop One است و «سلطان احمد بن سلیم»، مدیرعامل شرکت بزرگ DP World، عضو هیئت مدیره‌ی Hyperloop One است.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی که شرکت Hyperloop One از سیستم حمل و نقل دبی خود منتشر کرده است را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فرخ کاردان

    ینی میخوان اینو تا ۳ سال دگ راه بندازن!؟! 😐

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه