هیوندای تولید خودروی آزرا را متوقف می‌کند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت خودروسازی هیوندای (Hyundai) اعلام کرده که قصد دارد تولید سری خودروهای آزرا (Azera) را متوقف کند. این شرکت هدف خود از این کار را تمرکز روی خط تولید اتومبیل‌های کراس اوور (Crossover) عنوان کرده است. مدتی هست که فروش آزرا در آمریکا اصلا برای شرکت تولیدکننده رضایت‌بخش نبوده است.

اتومبیل‌های کراس اوور، رده‌ای از خودروها هستند که طراحی و ویژگی‌های‌شان چیزی بین خودروهای شاسی بلند (SUV)  و سدان یا هاچبک است.

ضمنا هیوندای کارخانه‌ی شعبه‌ی ایالت آلاباما را هم به روز کرده تا آمار تولید مدل‌های شاسی بلند سانتافه (Sante Fe) اسپورت و همچنین الانترا و سوناتا را به ۵۰ هزار عدد در سال برساند.

هیوندای در بخش خودروهای سدان همچنان به تولید سوناتا (Sonata)، النترا (Elantra)، ولوستر (Veloster) و اکسنت (Accent) به عنوان اتومبیل‌هایی با قیمت نسبتا پایین ادامه خواهد داد. حالا که آزرا به عنوان یک خودروی لوکس از تولیدات این شرکت حذف شده، هیوندای می‌تواند تنها اتومبیل لوکس خود، یعنی جنسیس (Genesis) را بیش‌ از پیش تقویت و متمایز نشان بدهد. هیوندای مدتی پیش خط تولید متمایزی برای تولید خودروی جنسیس تاسیس کرد.

«دیو زاهاوسکی» (Dave Zuchowski) مدیر ارشد شرکت کره‌ای هیوندای، اعلام کرد که این شرکت به خاطر محدودیت‌های خط تولید، ضررهای زیادی دیده است. ضمنا هیوندای کارخانه‌ی شعبه‌ی ایالت آلاباما را هم به روز کرده تا آمار تولید مدل‌های شاسی بلند سانتافه (Sante Fe) اسپورت و همچنین الانترا و سوناتا را به ۵۰ هزار عدد در سال برساند.

طبق اظهارات هیوندای، تولید تاکسون در سال جاری میلادی ۵۰ هزارتا افزایش خواهد داشت و گفته می‌شود که مدل‌های مختلفی از این برند عرضه می‌شود.

از حالا تصور می‌شود که  شرکت‌های اتومبیل‌سازی دیگر هم دیر یا زود استراتژی مشابهی را برای افزایش تولید خودروهای شاسی بلند در پیش بگیرند.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. امیر

    آقا پس کم کم هیوندای داره میره تو قوطی……….

  2. فرشید

    در عصر کنونی تمایل افراد به خرید خودروهای کراس‌اوور به صورت روز افزون در حال افزایش است، و هیوندایی با توجه به این نکته، به دنبال راهکاری برای جلب توجه خریداران به سوی مدل‌های SUV این شرکت است. طبق گفته‌ی دیو زاچوسکی، مدیرعامل هیوندایی موتور امریکا، بدون در نظر گرفتن محدودیت‌‌های تولید، کراس‌اوور کامپکت توسان قادر به پشت سر گذاشتن الانترا؛ مدل سالانه‌ی هیوندایی، از نظر آمار فروش است. در حال حاضر برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حصول اطمینان از وجود مدل‌های محبوب هیوندایی در مراکز فروش این شرکت، صورت گرفته است.

    مرحله‌ی نخست این برنامه، افزایش تولید مدل‌های کنونی است. هیوندایی تجهیزات مورد نیاز برای تولید مدل سانتافه اسپرت را در کنار خودروهای الانترا و سوناتا، در کارخانه‌ی خود در مونتگومری؛ مرکز ایالت آلاباما فراهم کرده است. بدین ترتیب ظرفیت تولید سالانه‌ی این مدل به میزان ۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.تولید سالانه‌‌ی خودروی توسان جدید که فروش آن از سال گذشته آغاز شده نیز در حدود ۵۰ هزار دستگاه افزایش یافته است.

    اما آینده‌ی خودروهای برند هیوندایی چه خواهد بود؟
    شرکت هیوندایی با توقف تولید سدان کم‌فروش آزرا، زمینه را برای تولید مدل‌های دیگر فراهم کرده است. البته لازم به ذکر است که تولید این سدان برای برخی بازارها، از جمله کره‌ی جنوبی و با نام Grandeur کماکان ادامه خواهد داشت. اما تولید آن در ایالات متحده‌ی امریکا به طور کامل متوقف شده است. مزیت دیگر حذف آزرا از خط تولید هیوندایی، ارائه‌ی تصویری واضح‌تر از تفاوت بین برند هیوندایی و برند لوکس جنسیس است.

    تمام این تغییرات به دلیل محبوبیت روزافزون خودروهای کراس‌اوور صورت گرفته است. کرایسلر نیز در اقدامی مشابه، با هدف تمرکز بیش‌‌تر روی برند جیپ، تولید خودروهای سدان کرایسلر ۲۰۰ و داج دارت را متوقف کرد.

  3. محمد حسن مهرابی

    به این گونه خبر ها میگن half true یعنی حقیقت نصفه
    واقعیت اینه که ازرا داره پوست می اندازه و اتاقش عوض میشه و طبیعتا فعلا فروش خودرو متوقف میشه تا چند ماه دیگه که اتاق جدیدش بیاد

    ازرا یک تغییر major داشت که از سال ۲۰۱۲ با نام گرنجور در ایران عرضه شد و یک فیس لیفت minor هم دو سال پیش داشت که نشان از تعویض اتاق در سال جاری میلادی است

    هیوندای هر ۴ ۵ سال یک اتاق عوض میکند و در نیانه عمر محصول یک فیس لیفت مینور اعمال می کند و بعد از ۲ سال که از فیس لیفت مینور گذشت اتاق خودرو عوض میشود

    1. حمید

      آقا هیچ بحث اتاق و اینا نیست… خود مسولهای هیوندا اعتراف کردن فروش بسیار پایین آن باعث توقف شده است….در میزان فروش بدجور از رغیب ها عقب افتاده….مثلا تو امریکا تویوتا Avalon رغیب آزرا در عرض یک ماه بیشتر از فروش یک سال آزرا فروش داشته…..

  4. رضوان

    از اولش هم معلوم بود این هیوندای مثل بادکنک هست که حسابی بادش کردند و یک روز میترکه….

  5. اکیو سان

    فقط ژاپن………..

    1. امیر

      در ایران تنها کسانیکه قبلا خودرو ژاپنی داشتن قادر به درک قدرت کلاس و کیفیت محصولاتی مثل تویوتا و هوندا و… هستند. یک سری که تا دیروز پیکان و پراید و بعدش پژو سوار میشدند , الان میبینیم سوار هیوندای و یا کیا میشن… الان تو دنیا بزرگترین تولید کننده خودرو تویوتاست…..

  6. کمال

    کم کم مدل های دیگه هم, همین سرنوشت آزرا را پیدا میکنند..در حقیقت پروژه نابودی صنعت خودور ژاپن به نابودی حامیان این پروژه یعنی هیوندای و کیا داره ختم میشه…در واقع این دو شرکت که از بیرون حمایت میشد نتونستند صنعت خودرو ژاپن (تویوتا- هوندا- نیسان- مزدا- میتسوبیشی-سوزوکی- ایسوزو- دای هاتسو ) را به زانو دربیارن وخودشون به زانو دراومدن…..چاه کن ها ته چاه موندن…

  7. پارسا

    این کره و خودروهای کره ای راه یک خود روسازی نام آشنا به نام دوو را دارن میرن.که نتیجتا با بحران و به زودی ورشکست میشن… یک مدت با تنوع محصول سعی کردند بازار را قبضه کنند و بعدش قیمت ها را نجومی بالا ببرند ولی مشخصا دارند شکست میخورند.چون قدرت های اصلی مثل تویوتا و هوندا شرکت‌هایی نبوده و نیستند که راحت میدون خالی کنند… در حال حاضر بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان برای چهارمین سال متوالی تویوتا است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه