تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: گروه F

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
تیم های جام جهانی 2018

در ادامه بررسی تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ به گروه F می‌رسیم. یک گروه هیجان‌انگیز در میان تیم‌های صعود کرده به جام جهانی با حضور قهرمان دوره پیش جام جهانی یعنی آلمان و سوئدی که زلاتان ایبراهیموویچ همراهی‌اش نمی‌کند. به جز دو نماینده اروپا، مکزیک از قاره آمریکا و کره جنوبی از قاره آسیا هم در این گروه حضور دارند.

تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: آلمان

تیم های صعودکرده جام جهانی تونی

برنده جام جهانی ۲۰۱۴ آلمان و جام کنفدراسیون‌های اروپا به جام جهانی روسیه آمده تا عنوان قهرمانی‌اش را حفظ کند. اگر موفق به این کار بشوند بعد از برزیل و ایتالیا، دومین تیمی خواهد بود که به این رکورد دست پیدا می‌کند. آلمان در حال حاضر در صدر جدول رده‌بندی فیفا قرار دارد و به عنوان بهترین تیم جهان شناخته می‌شود.

تاریخچه حضور آلمان در جام جهانی

تیم ملی آلمان تا امروز ۱۸ بار موفق شده خودش را به رقابت‌های جام جهانی برساند. یعنی تا امسال فقط دو دوره غایب این تورنمنت مهم ورزشی بوده است. اولین‌بار در دوره دوم جام جهانی که سال ۱۹۳۴ برگزار شد در این مسابقات شرکت کردند. آخرین حضورشان هم مربوط به دوره گذشته بوده است. آنها تا به حال ۸ بار به مرحله فینال رسیده‌اند و از این تعداد چهار بار در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ قهرمان شده‌اند. ۱۳ بار هم در مرحله نیمه نهایی حضور پیدا کرده‌اند.

تاریخچه تیم ملی آلمان

تیم ملی فوتبال مردان آلمان از سال ۱۹۰۸ به نیابت از فدراسیون این کشور که سال ۱۹۰۰ تاسیس شده بود، به میدان رفت. البته از سال ۱۹۴۹ و بعد از جنگ جهانی دوم و اشغال آلمان توسط متفقین و تقسیم آن به دو بخش آلمان غربی و آلمان شرقی، فدراسیون آلمان از هم پاشید و آلمان صاحب دو تیم ملی شد. تیم آلمان شرقی نماینده جمهوری دموکراتیک آلمان از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۹۰ بود و از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ تیم سارلند نماینده بخشی از آلمان بود که تحت اشغال دولت فرانسه بود. هر دو تیم از سمت فیفا به رسمیت شناخته شدند. آلمان یکی از موفق‌ترین تیم‌های ملی تاریخ فوتبال را دارد. سال ۱۹۷۶ تیم ملی آلمان شرقی مدال طلای المپیک را از آن خودش کرد و به جز جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی، سه بار هم قهرمان جام ملت‌های اروپا شده‌اند. کنار برزیل و آرژانتین و فرانسه جزو تیم‌هایی هستند که تمام جام‌های مسابقات فیفا را کسب کرده‌اند. لباس اول‌شان پیراهن سفید با شورت مشکی است. اولین بازی بین‌المللی آنها سال ۱۹۰۸ در مقابل سوییس بود که احتمالا جالب است بدانید آن بازی را ۵ بر ۳ واگذار کردند. بزرگترین پیروزی تیم ملی آلمان سال ۱۹۱۲ مقابل تیم امپراطوری روسیه بود که ۱۲ گل به آنها زدند و یک‌بار هم دروازه‌شان باز نشد.

سرمربی آلمان: یواخیم لو

یواخیم لو از سال ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی آلمان شده است. پیش از آن دستیار یورگن کلینزمن بود. در طول بیش از این یک دهه‌ای که هدایت تیم ملی آلمان را برعهده داشته است تیم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده. از قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۱۴ تا برنده جام کنفدراسیون‌ها در سال گذشته. یوآخیم لوی ۵۸ ساله زمان بازی در پست هافبک هجومی بازی می‌کرده است.

ستاره تیم آلمان: تونی کروس

او یکی از بهترین هافبک‌های نسل خودش است. در تیمش نقش کلیدی دارد و در به قهرمانی رسیدن آلمان در سال ۲۰۱۴ نقش پررنگی داشت. در بازی‌های باشگاهی‌اش هم دوبار با تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید برنده جام باشگاه‌های اروپا (یوفا) شده است.

رقبای آلمان

آنها از این گروه صعود می‌کنند. این را می‌شود با بیشترین قطعیتی گفت که در فوتبال می‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.

تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: مکزیک

با بردن یک بر صفر پاناما توانست به جمع تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ راه پیدا کند. آنها در رده‌بندی فیفا رتبه شانزدهم را دارند.

تاریخچه حضور مکزیک در جام جهانی

مکزیک در ۱۵ دوره جام جهانی توانسته حضور پیدا کند. اولین حضورشان به اولین دوره برگزاری جام جهانی سال ۱۹۳۰ در اروگوئه برمی‌گردد. آخرین بار هم دوره قبلی به جام جهانی راه پیدا کردند. بهترین دستاوردشان هم رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ بوده است.

تاریخچه تیم ملی مکزیک

از اعضای کونکاکاف (CONCACAF) که متشکل از کشورهای آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه کاراییب است. تیم ملی مکزیک یکی از شش کشوری است که از سال ۱۹۹۴ به صورت متوالی توانسته در جام جهان حضور پیدا کند. مهاجران اروپایی اوایل قرن بیستم فوتبال را در مکزیک به راه انداختند. اول اهالی انگلستان بودند و بعدتر تبعیدی‌های اسپانیایی‌ در شکل دادن فوتبال مکزیک نقش داشتند. اولین بازی بین‌المللی آنها روبه‌روی گواتمالا بود که ۳ بر ۲ بازی را بردند. سال ۱۹۲۷ بدنه فدراسیون مکزیک شکل گرفت و سال ۱۹۲۸ در اولین تورنمنت بین‌المللی‌شان در المپیک تابستانی شرکت کردند که از مرحله اول بالا رفتند ولی در مرحله بعد به اسپانیا باختند. از سال ۱۹۷۰ سعی کردند حضور پررنگ‌تری در جام جهانی داشته باشند. میان تیم‌های آمریکای شمالی و مرکزی با اختلاف زیاد قوی‌ترین بودند اما در برابر اروپا و تیم‌های آمریکای جنوبی کم می‌آوردند.  هر چند مکزیک در منطقه کونکاکاف مسابقه می‌دهد، اما از سال ۱۹۹۱ به این‌سو همواره برای مسابقات کوپا آمریکا دعوت شده و ۲ بار به نایب قهرمانی و ۳ بار به مقام سومی دست یافته‌ است.

سرمربی مکزیک: خوان کارلوس اوسوریو

تیم های صعودکرده خوان کارلوس

مربی ۵۶ ساله‌ کلمبیایی که قبلا هافبک بوده است. از سال ۲۰۱۵ مربی مکزیک شده و پیش از آن با تیم اتلتیکو ناسیونال به نتایج خوبی رسیده بود. او در مرحله مقدماتی توانست تیمش را با سه پیروزی در میان تیم‌های صعود کرده به جام جهانی ۲۰۱۸ قرار دهد.

ستاره تیم مکزیک: خاویر هرناندز

تیم های صعودکرده جام جهانی هرناندز

او پیشتاز گلزنان در تاریخ فوتبال مکزیک است. هرناندز در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل سه بار موفق به گلزنی شد. این بازیکن فوروارد سال ۲۰۱۴ با باشگاه رئال مادرید برنده جام باشگاه‌های جهان شد.

رقبای مکزیک

در مقابل آلمان کارشان خیلی سخت است. در برابر کره جنوبی شانس بیشتری دارند و رقیب اصلی‌شان برای صعود احتمالا سوئد است.

تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: کره جنوبی

تیم های صعودکرده جام جهانی کره

در سال‌های اخیر فوتبال‌شان به قدرت قبل نیست. در حال حاضر در رده‌بندی فیفا جایگاه ۵۹ را دارند.

تاریخچه حضور کره جنوبی در جام جهانی

تیم کره جنوبی میان تیم‌های آسیایی از سابقه حضور خوبی در جام جهانی برخوردار است. آنها ۹ بار توانسته‌اند به مسابقات جام جهانی راه پیدا کنند که اولین حضورشان به سال ۱۹۵۴ برمی‌گردد. آخرین‌بار هم دوره پیش در جام جهانی حضور داشتند. آنها یک بار توانسته‌اند در سال ۲۰۰۲ خودشان را به مرحله نیمه نهایی برسانند و بهترین دستاوردشان همان سال کسب عنوان چهارمی بوده است.

تاریخچه تیم ملی کره جنوبی

آنها موفق‌ترین تیم آسیایی در تاریخ جام جهانی هستند و از دهه ۶۰ تبدیل به یکی از قدرت‌های فوتبال قاره آسیا شدند. اگر چه باید اشاره کرد که آنها بدون بردن حتی یک بازی توانستند از گروه‌شان پنج بار از گروه‌شان صعود کنند و به جام جهانی برسند. آنها اولین تیم آسیایی هستند که به مرحله نیمه نهایی رسیدند. در دو دوره نخست جام ملت‌های آسیا(AFC) آنها قهرمان شدند اما از آن به بعد بهترین نتیجه‌ای که در این مسابقات به دست آوردند رتبه دوم بوده است. سال ۱۸۸۲ با دیدن بازی انگلیسی‌ها با فوتبال آشنا شدند. از سال ۱۹۲۱ اولین تورنمنت تیم‌های کره‌ای به صورت مستقل برگزار شد و سال ۱۹۲۸ هم فدراسیون این کشور شکل گرفت. هرچند سال ۱۹۴۰ دولت ژاپن فدراسیون فوتبال کره را مجبور کرد منحل شود. اواخر دهه ۴۰ وقتی کره جنوبی شکل گرفت سال ۱۹۴۸ دوباره فدراسیون فوتبال کره شکل گرفت و به فیفا ملحق شد. همان سال تیم ملی کره جنوبی اولین حضور بین‌المللی‌اش را در بازی‌های المپیک لندن تجربه کرد. فدراسیون فوتبال کره سال ۱۹۵۴ به AFC پیوست.

سرمربی کره جنوبی: شین تائه یونگ

تیم های صعودکرده جام جهانی شین تاپه

سال ۲۰۱۷ هدایت تیم ملی کره جنوبی را برعهده گرفت و توانست کره جنوبی را از یک گروه سخت بالا ببرد. خودش قبلا در باشگاه‌های کره در پست هافبک بازی می‌کرده است. قبلا با تیم ملی زیر ۲۰ سال قهرمان جام آسیا شده بود.

ستاره تیم کره جنوبی: کی سونگ یونگ

تیم های صعودکننده جام جهانی

این سومین باری است که با تیم ملی کره جام جهانی را تجربه می‌کند. کاپیتان تیم ملی کره بی‌شک برجسته‌ترین بازیکن‌شان است. این هافبک تکنیکی برای همه بازیکنان در همه پست‌ها یک موهبت بزرگ به شمار می‌رود.

رقبای کره جنوبی

نسبت به سایر تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها هستند. آلمان و سوئد پیش رویشان است و تازه قرار است آسان‌ترین بازی‌شان مقابل مکزیک باشد.

تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: سوئد

تیم های صعودکرده جام جهانی سوئد

سوئد در یک بازی دراماتیک پلی آف جلوی تیم ملی ایتالیا با برد یک بر صفر توانست آنها را حذف کند و به جمع  تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ بپیوندد. در حال حاضر سوئد در رده هجدهم جدول فیفا قرار دارد.

تاریخچه حضور سوئد در جام جهانی

آنها یازده بار توانسته‌اند در جام جهانی حضور پیدا کنند. اولین حضورشان سال ۱۹۳۴ بوده و آخرین بار در جام جهانی سال ۲۰۰۶ آلمان حضور داشتند. چهاربار به مرحله نیمه نهایی رسیده‌اند و بهترین دستاوردشان هم یک‌بار رسیدن به فینال بوده است.

تاریخچه تیم ملی سوئد

سوئد از لحاظ سنتی یکی از تیم‌های قوی بین‌المللی است. آنها صاحب سه مدال المپیک هستند به جز حضورهای متعددشان در جام جهانی. اولین بازی بین‌المللی‌ رسمی‌شان سال ۱۹۰۸ مقابل نروژ بود که پیروزی ۱۱ بر ۳ به دست آوردند اما مقابل انگلستان، هلند و بلژیک شکست خوردند. در المپیک سال ۱۹۱۲ اولین مدال‌شان را به دست آوردند که برنز بود.

سرمربی سوئد: یان اندرسون

تیم های صعودکرده جام جهانی اندرسون

این مربی ۵۵ ساله سوئدی تجربه زیادی در زمینه کار با باشگاه‌های سوئد دارد. مسئولیت تیم ملی سوئذ را سال ۲۰۱۶ برعهده گرفت و بالاخره توانست سوئد را در جمع تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ قرار دهد.

ستاره تیم سوئد: مارکوس برگ

بعد از بازنشستگی زلاتان ایبراهاموویچ همه سرها به سمت مارکوس برگ چرخید. او قدرت تیم ملی سوئد است و گل‌های زیادی برای تیم اندرسون به ثمر رسانده. مهاجم تیم باشگاهی العین است و در مرحله مقدماتی هشت گل به ثمر رساند.

برنامه کامل بازی‌های این گروه را در زیر ببینید:

تیم های صعودکرده جام جهانی برنامه

بیشتر بخوانید: برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سینا

    سلام اصلاح یک اشتباه با یک اشتباه (البته یکم سختگیرانه) ،اول نوشتین بعد از برزیل دومین تیم حالا بعد از ایتالیا و برزیل بازم دومین تیم !!!!! سومین

    مجددا مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه