جنرال موتورز ۴.۳ میلیون دستگاه از خودروهایش را جمع‌آوری می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جنرال موتورز

«جنرال موتورز» به دلیل نقص نرم‌افزاری در سیستم ایربگ، ۴.۳ میلیون دستگاه از خودروهایش را از سراسر جهان جمع آوری خواهد کرد. طبق گزارش رویترز، این نقص فنی تاکنون منجر به یک کشته و سه زخمی شده است. این ایراد نرم‌افزاری مانع از این می‌شود که ایربگ‌های جلویی در شرایط خاص و نادری باز بشوند.

فراخوان این جمع‌آوری شامل، کامیون‌ها، خودروهای سدان و خودروهای SUV بین مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ می‌شود.

این فراخوانی ارتباطی به ایربگ‌های «تاکاتا» ندارد. این ایربگ‌ها تاکنون عامل ۱۳ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی در سراسر جهان بوده‌اند. ایربگ‌های تاکاتا از یک ماده شیمیایی استفاده می‌کنند که به مرور زمان و به خصوص در محیط‌های گرم و مرطوب تحلیل رفته و منفجر می‌شود و براده‌های ریز و داغ فلزی را پخش می‌کنند. بیش از ۲۴ میلیون دستگاه خودرو و ۲۸ میلیون سیستم ایربگ تاکاتا تاکنون جمع‌آوری شده‌اند. در ماه می هم گزارشی منتشر شد حاکی از اینکه «سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها» ۳۵ میلیون سیستم ایربگ تاکاتای دیگر هم جمع‌آوری خواهد کرد.

در ماه جولای، رویترز گزارش داد که جنرال موتورز ۴.۳ میلیون سیستم ایربگ تاکاتا به هزینه ۵۵۰ میلیون دلار را جمع‌آوری خواهد کرد. گرچه خبر امروز موضوع دیگری است، اما تعداد خودروهایی که مشمول این فراخوان هستند، یکسان است. جنرال موتورز می‌گوید این فراخوان تاثیر زیادی روی عملکرد مالی‌اش نخواهد داشت.

منبع: Engadget

Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی جوادی

    قابل توجه دوستان…از این فراخوانها بنز و بی ام دبلیو داده بودند که دوستان کم اطلاع گفتن حرف من اشتباهه…من با تحقیق و بررسی میگم
    اینم از ماشین آمریکایی تون

  2. Avatar سعید

    اون از سقوط اپل اون از مشکل هوآوی اون از انفجار نوت سامسونگ اینم از جنرال موتورز و ایربگهای تاکاتا !! دیگه به چی باید اعتماد کرد!!!

    1. Avatar بهنام

      به خودروساز داخلی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه