پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ حراج سال نوی چینی

۲۱ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در ادامه‌ی پرونده‌ی فروش‌های ویژه، امروز به یکی دیگر از مهم‌ترین رویدادهای سالانه‌ی دنیا نگاهی می‌اندازیم. یکی از جشنواره‌هایی که تاثیر زیادی در رونق بازارهای یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان دارد، سال نوی چینی (Chinese New Year) است. تقویم چینی ترکیبی از گاهشماری شمسی و قمری است. به همین دلیل مراسم سال نوی چینی در تقویم‌های شمسی تاریخ ثابتی ندارد و در فاصله ۲۱ ژانویه تا ۱۸ فوریه برگزار می‌شود. سال نوی چینی با آشکار شدن ماه آغاز می‌شود و به همین دلیل به آن سال نوی قمری هم می‌گویند. مراسم سال نوی چینی که از آن با نام فستیوال بهار هم یاد می‌شود پانزده روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس به پایان می‌رسد.

با نزدیک شدن به عید سال نو در چین بسیاری از کسب‌وکارها در این کشور و خارج از آن برای عرضه محصولات جذاب خود آماده می‌شوند. در سال‌های اخیر، بخش مهمی از فروش به صورت آنلاین انجام می‌شود. دلیل اصلی این مساله، تعطیلی بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی طی روزهای عید است.

سال نوی چینی

نکته‌ی مهم این رویداد این است که محدود به بازارهای چین نیست. دو دلیل عمده برای این مساله وجود دارد. اول این که چینی‌های زیادی در کشورهای مختلف دنیا حضور دارند که این عید را به رسم سنت جشن می‌گیرند. دوم این که تخفیف‌های مرتبط با این رویداد غیرچینی‌ها را هم به خرید لوازم خانه یا سایر وسایل مورد نیازشان ترغیب می‌کند. از همه مهم‌تر این است که سال نو برای بسیاری از افراد به معنی خرید چیزهای جدید و نوست. همین مساله منجر به ترغیب بیشتر خریداران و مشتریان می‌شود.

در بازه‌ای که فستیوال بهار در جریان است در شهرهای بزرگی مثل لندن، نیویورک و پاریس خرید از فروشگاه‌های آفلاین و آنلاین افزایش پیدا می‌کند. برای مثال تخمین زده شده که در سال ۲۰۱۵ به واسطه‌ی همین رویداد، بازارها حدود ۱۱۱ میلیارد دلار در سراسر جهان افزایش فروش داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ دیوالی چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه