سونی اریکسون W800i؛ برادر موسیقی‌دان K750i!

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سونی اریکسون W800i

حتما به یاد دارید که چندی پیش در یکی از مطالب موزه گجت‌های رترو از گوشی محبوب سونی اریکسون K750i یاد کردیم. از قرار معلوم K750i یک برادر نسبتا دوقلو هم داشته که به جای عکاسی، در زمینه‌ی موسیقی فعالیت می‌کرده است. بله درست حدس زدید، منظور ما سونی اریکسون W800i است. برای این که بین این دو برادر فرقی نگذاشته باشیم، قصد داریم در این مطلب یادی از برادر موسیقی‌دان یعنی W800i بکنیم. البته به نظر می‌رسد خود سونی اریکسون رعایت عدالت را بین این دو بردار نکرده باشد؛ چرا که ما به سختی توانستیم ویدیوی تبلیغی جذابی برای W800i پیدا کنیم. با این حال دیدن ویدیوی زیر برای یادآوری خاطرات شیرین سونی اریکسون W800i خالی از لطف نیست.

از نظر مشخصات فنی W800i ژن‌های مشترک زیادی با برادرش داشت: همان صفحه‌نمایش ۱.۸ اینچ TFT با رزولوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ پیکسل، همان دوربین ۲ مگاپیکسل با فوکوس خودکار، همان باتری قابل تعویض ۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و بسیاری خصوصیات مشترک دیگر. اصلی‌ترین تفاوت بین این دو بردار به زمینه‌ی فعالیت آن‌ها برمی‌گشت. در حالی که تمرکز K750i روی عکاسی بود، W800i بیشتر به موسیقی می‌پرداخت.

البته اگر از حق نگذریم W800i در زمینه‌ی عکاسی هم چیزی از بردارش کم نداشت. پشت گوشی W800i به شکلی طراحی شده بود که اگر آن را به شکل افقی می‌گرفتید کاملا ظاهر یک دوربین عکاسی را به یاد می‌آورد. سونی اریکسون W800i همانند K750i دکمه‌ی اختصاصی شاتر را هم داشت. البته دوربین با فشردن این دکمه فعال نمی‌شد، چرا که ابتدا لازم بود درپوش روی لنز را کنار بکشید. کیفیت تصاویر دوربین دو گوشی هم تقریبا یکسان بود. شاید برای بعضی از شما هنوز هم سؤال باشد که آن بخش براق مربعی شکل زیر لنز دوربین چیست؟ آن آینه‌ی کوچک در واقع برای گرفتن عکس‌های سلفی تعبیه شده بوده است. درست است که در آن زمان هنوز کلمه‌ای به نام سلفی ابداع نشده بوده، ولی این بدین معنی نیست که کسی علاقه نداشته از خودش عکس بگیرد!

سونی اریکسون W800i سونی اریکسون W800i سونی اریکسون W800i سونی اریکسون W800i سونی اریکسون W800i سونی اریکسون W800i سونی اریکسون W800i
  • سونی اریکسون W800i
  • سونی اریکسون W800i
  • سونی اریکسون W800i
  • سونی اریکسون W800i
  • سونی اریکسون W800i
  • سونی اریکسون W800i
  • سونی اریکسون W800i

سونی اریکسون یک مموری کارت ۵۱۲ مگابایتی و یک هدست استریوی با کیفیت هم به W800i بخشیده بود تا بهتر بتواند توانایی خود را در زمینه‌ی موسیقی ارائه دهد. W800i یک استعداد خاص دیگر هم داشت. این گوشی به وضعیت فلایت مود هم مجهز بود تا بتوانید حتی هنگام مسافرت با هواپیما از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. علاوه بر این سونی اریکسون W800i یک دکمه‌ی اختصاصی هم داشت که با فشردن آن می‌توانستید پخش موسیقی را از آخرین ترک پخش‌شده بلافاصله از سر بگیرید.

سونی اریکسون W800i از نظر تیپ و قیافه هم نسبت به برادرش K750i سلیقه‌ی متفاوتی داشت. در مقایسه با ظاهر کاملا کلاسیک و سنگین K750i، برادر موسیقی‌دان بیشتر به تیپ اسپرت علاقه نشان می‌داد. جالب است این را هم بدانید که سونی اریکسون W800i درست همانند آیفون ۷ جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نداشته است. برای اتصال هدفون به W800i مجبور بودید درست همانند آیفون ۷ از یک مبدل مخصوص استفاده کنید. طبیعتا مثل آیفون ۷ امکان شارژ کردن و گوش دادن به موسیقی به طور هم‌زمان را هم نداشتید. بنابراین گویا خیلی جای خرده گرفتن به اپل برای حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا باقی نمی‌ماند!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. امیرحسین

    میدونستین این گوشی قابلیت کیف پول الکترونیک داشت ولی چون اون موقع تو ایران فقط اس ام اس و تماس بود این امکانات به ایران نیامده بود

  2. امیر

    من یدونه دارم که از پدرم به مادرم و از مادرم به من رسیده و هنوز هم مثل ساعت کار میکنه. تقریبا سال ۸۳ یا ۸۴ خریدیم.
    بکوبش به دیوار، آخ نمیگه. بندازش تو آب بازم زنده میمونه.
    کاش بازم تولید شه.
    من بین این و آیفون، این رو انتخاب میکنم.

  3. مژگان

    وای خدای من من یه k700i داشتم هنوزم دارمش ولی خاموشه یادگار دوران دانشجوییم بود سال ۸۴خریدمش.دکمه هاش عین تراکتور بودن بالای ۲۰۰۰۰پیامک باهاشون نوشتم ولی بازم کار میکنه.وقتی میبینمش کل خاطراتم زنده میشه.
    عاشقشم ولی حیف که دیگه دوره اش گذشته????

  4. حمید

    من ازمدلw700دارم،خداییش،خیلی گوشی خوب وباکیفیتیه-هنوزهم دارم باهاش کارمیکنم-بااینکه گوشی اندرویددارم،اماگوشی اصلیم،w700است!-خداییش باطریش وخودگوشی خیلی بهره وری بالایی داره!!!-چون تا۳ساعت بطورمداوم(وباصدای بلند)باهاش موسیقی گوش میدم وخاموش نمیشه!-خداییش من این گوشی روباصدتاگوشی سامسونگ عوض نمیکنم!سامسونگ آشغالترین گوشی های دنیارومیسازه(سامسونگ بهتره بره دنبال کارتخصصیش یعنی ساخت لوازم خانگی(تلویزیون،یخچال و….).

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه