شما بگویید؛ از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، برای رسیدن به هدف اصلی خود، یعنی خلق بهترین تجربه‌ی خرید اینترنتی، بازطراحی بسته‌بندی سفارش‌ها بر اساس نیازهای اصلی مشتریان را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا چالش طراحی بسته‌بندی دیجی‌کالا در حال برگزاری است. دیجی‌کالا قصد دارد با تکیه بر تجربه و دانش تخصصی برترین طراحان صنعتی کشور، طراحی فعلی بسته‌بندی‌های خود را به چالش بکشد. اما ممکن است مشتریان در تجربه‌های خود از برخورد مکرر با بسته‌بندی‌های دیجی‌کالا به نکاتی رسیده باشند که حتی به ذهن برترین طراحان صنعتی هم نرسد. به همین دلیل ما در دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتیم موضوع «شما بگویید» این هفته را به انتظارات مشتریان از بسته‌بندی‌های دیجی‌کالا اختصاص دهیم. نظرات و تجربیات شما به عنوان مشتری می‌تواند دیجی‌کالا را برای رسیدن به هدف اصلی‌اش یعنی رضایت شما یاری کنید. پس شما بگویید؛ از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟

تفاوتی نمی‌کند چه کالایی را خریده باشید؛ تقریبا همیشه ابتدا با بسته‌بندی آن روبرو می‌شوید. بنابراین بسته‌بندی محصول، نقش بسیار زیادی در ایجاد یک تجربه‌ی خرید لذت‌بخش دارد. بسته‌بندی خوب می‌تواند میزان رضایت شما را از کالایی که خریده‌اید تحت تاثیر قرار دهد و تصویر ذهنی شما را از یک برند تقویت کند. دقیقا به همین دلیل است که کمپانی‌های بزرگی مانند اپل، به بسته‌بندی محصول همان اندازه اهمیت می‌دهند که به خود محصول. شاید باور نکنید ولی اپل در سال ۲۰۰۷ حتی برای بسته‌بندی آیفون هم پتنت (گواهی ثبت اختراع) دریافت کرده بود. طراحی بسته‌بندی آیفون مثال خوبی است از این که چطور بسته‌بندی می‌تواند نقشی فراتر از محافظت و زیبایی داشته باشد. بسته‌بندی‌های اپل راحت و آرام باز می‌شوند و با قرار دادن محصول در بالاترین بخش جعبه، هیجان در دست گرفتن کالای جدید را به تجربه‌ای شبیه به باز کردن یک هدیه تبدیل می‌کنند.

طراحی بسته‌بندی می‌تواند در ابعاد بزرگ حتی بخشی از مسئولیت اجتماعی یک کمپانی باشد. برای مثال پوما در سال ۲۰۱۰ به هدف کمک به توسعه‌ی پایدار و حفظ محیط زیست، با طراحی سنتی جعبه‌های کفش ورزشی خداحافظی کرد. جعبه‌های کفش جدید پوما از یک ساختار ساده‌ی مقوایی تشکیل شده بود که داخل کیفی با امکان استفاده‌ی مجدد قرار داشت. این کمپانی موفق شد با استفاده از سیستم بسته‌بندی و توزیع جدید، در مجموع سالانه تا بیش از ۶۰ درصد در مصرف کاغذ و آب برای تولید بسته‌بندی صرفه‌جویی کند.

علاوه بر نمونه‌هایی که گفته شد، عوامل بی‌شمار دیگری هم می‌توانند در طراحی بسته‌بندی مناسب دخیل باشند که بخش زیادی از آن‌ها مستقیما به تجربه‌ی کاربران ارتباط دارد. بنابراین تجربه‌ها و نظرات شما می‌تواند بهترین راهنما برای طراحی بسته‌بندی جدید دیجی‌کالا باشد. اگر دوست دارید در این راه به دیجی‌کالا کمک کنید، تجربه‌های خود از بسته‌بندی‌های فعلی را با ما در میان بگذارید و بگویید از بسته‌بندی بعدی دیجی‌کالا چه انتظاراتی دارید؟

بروز رسانی: به دلیل ادامه‌ یافتن «چالش بسته‌بندی دیجی‌کالا»، این هفته (۱۹ مرداد ۹۶) پادکست «آن‌چه شما گفتید؛ از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟» را منتشر نمی‌کنیم. جمع‌بندی نظرات شما به آینده موکول می‌شود تا تعداد بیشتری از مخاطبان دیجی‌کالا مگ بتوانند به این سوال ما پاسخ بدهند: «از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟» نظرات خود را به صورت کامنت زیر این مطلب برای ما بنویسید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵۳ دیدگاه
  1. عماد

    امیدوارم بتونید طرحی آماده کنید (به شکل اجرایی و یا به صورت تولید نوع خاصی از بسته بندی) که بشه جعبه های ارسالی دیجی کالا بلافاصله بعد از تحویل، از خریدار مجددا دریافت نمایید تا بسته امکان ارسال برای بازیافت ویا استفاده مجدد در ارسال های بعدی داشته باشه

  2. مهدی عباسی

    با عرض سلام خدمت شما بنده چندین مرتبه که از سایت دیجی کالا خرید داشتم بسیار راضی بودم چرا که بسته بندی بسیار عالی و شکیل بود فقط اگر هر بسته بندی هر بار متفاوت میشد خیلی عالی بود ولی در کل عالی .خوب .ممنون از شما

  3. مجتبی

    از دی جی کالا عزیز تقاضا می شود حتما بسته بندی های خود را به شدت ضد ضربه کند و یا حمل بار به شهرستان را خود بر عهده بگیرد . چون که ماموران اداره پست تمام مشکلات شخصی و کاری خود را بر سر بسته های ارسالی خالی می کنند. برای مثال یک روز موقع تحویل بسته های به اداره پست مراجعه کردم بسته هایی که روشون نوشته شده بود شکستی با بدترین شرایط حمل می شدند یا بهتره بگم پرتاب می شدند.

  4. پرویز دهداری

    خیلی باحالید.
    فاکتور کاغذی چاپ نمیکنیدکه به حفظ محیط زیست کمک کنید ، بعد داخل بسته ها پر از بروشور گلاسه است

  5. پوریا

    سلام فقط وسایل توش نشکنه ۲ تا از سفارش های من گلس موبایل بود شکسته رسید به دستم

  6. ارین

    خوبه که طرح و رنگ جذابی داشته باشه یا مثل امازون وقتی یه طرح لبخند جالب دور باکس هست و البته جالب میشه اگه بسته به سایز باکس از طرح ها و رنگ های متفاوت استفاده شه
    دیجی کالا درزمان خرید میگه با دریافت نکردن فاکتور به زمین کمک کنید پس بهتر میشه بجای کیسه های بادی ضربه گیر داخل باکس از مواد تجزیه پذیر استفاده کنه

  7. فرشاد کلهر

    پیشنهاد میکنم برای حفظ محیط زیست، برگه های “بازگشت کالا” از بسته بندی ها حذف بشن…

    موقع خرید، پیشنهاد میشه برای کمک به سبز ماندن زمین، از درخواست فاکتور صرف نظر بشه؛ ولی داخل هر بسته بندی، برای بازگشت کالا، یه پاکت نامه به همراه یه کاغذ گلاسه باکیفیت قرار داره، که با اطمینان میشه گفت بالای ۸۰ درصدشون مستقیم راهی سطل های زباله میشن (به صورت تفکیک شده یا نشده)

    در صورتی که تمام این فرایند با اندیشیدن تدبیری میشه به صورت الکترونیکی انجام بشه؛ مثلا چاپ یا چسباندن یه QR Code (شامل مشخصات محصول و خریدار) روی بسته بندی محصول و ثبت درخواست به صورت الکترونیکی.

  8. موسوی

    سبک برای حمل
    زیبا برای هدیه دادن
    آسان برای باز شدن
    دارای مشخصات کامل کالای درون
    ایمن در زمان حمل بدون آسیب رسیدن به کالا

  9. afiroozifar

    بسته بندى یک محصول بسیار اهمیت دارد.به خاطر همین است که شرکت هاى بزرگ اهمیت بسیار به بست بندى هاى محصولات خود مى دهند.چرا که بست بندى خوب و شیک هم باعث این می شود که مشترى به انتخاب خود افتخار کند و هم نشان دهنده ى میزان احترام آن شرکت به مشترى است ونشان می دهد از اینکه محصول آنها را انتخاب کرده اند بسیار خرسندند.
    بسته بندى نه تنها از نظر ظاهر خارجی،بلکه از نظر ظاهر داخلی هم باید مناسب باشد.براى مثال در بسته بندى محصولات اپل ،در جعبه را که باز می کنید،با محصولی که تا چنددقیقه قبل انتظارش را می کشیدید مواجه مى شوید و شکوه آن چشمان شمارا مى گیرد و بعد از آن اقلام جزئی تر محصول مثل شارژر و دفترچه راهنماو …قرار می گیرد.
    اما از همه مهم تر طراحی فیزیکی بسته است که بتواند در سخت ترین شرایط مثل فشار،آب،گرماو…
    از محصول شما محافظت کند.یادمان نرود که کار اصلی بسته بندی همین مراقبت از محصول است.

  10. سبحان سلیمانی

    طوری باشه که حداقل لوازم شیشه ای که برای راه دور فرستاده میشه نشکنه من چندین دفعه این اتفاق برام افتاده این حداقل است

  11. سید هاشم

    با سلام در مورد بسته بندی باید گفت که هر کالا با هر شکل و وزنی که داره باید کارتن خاص خودشو داشته باشه مثلا کارتن موبایل با لپ تاپ چه از نظر ضخامت ( امنیت حفاظت کالا)،دارای رنگ متفاوتی نیز باشند یا طرح های خاص به طوری که اگر فردی برای اولین بار انتخابش برای خرید اینترنتی دیجی کالا باشه با تحویل بسته شگفت زده بشه به طور مثال شخصی موبایل خریداری کرده زمانی که بسته به دستش میرسه با جعبه ای شگفت انگیز که دارای رنگ خاص شکل های هندسی و طرح هایی مناسب هر روز و (هر فصل)هست مواجه بشه شگفت زده میشه و همیشه انتخابش دیجی کالا خواهد بود زیرا غیر از هیجان دیدن کالا زیبایی و جذابیت جعبه قابل توجه فراوان خواهد بود بعد از جذابیت جعبه نحوه باز نمودن جعبه هست که از جلو ( به صورت کشویی )یا از بالا به صورت( قاب )و… میتواند به هیجان باز نمودن کالا هرچه بیشتر بیافزاید.در پایان از دیجی کالا بابت خدمات عالی تشکر میکنم و آرزوی موفقیت روز افزون شما خانواده دیجی کالا رو دارم.امیدوارم نظرم مفید بوده باشه.

  12. زهرا دقيق پور

    من دوست دارم بسته بندی بسته به کالا متغیر باشه مثلا من چند وقت پیش بک پگ سی دی وی دی گرفتم که درون یک جعبه کارتونی دی جی کالا بود که میتوانست داخل یک ساک کاغذی با استایل دی جی باشه هم هزینه برای دی جی کمتر میشه و هم اینقدر کاغذ مصرف نمیشه مثلا برای یک پنکه قطعا خودش بسته بندی داره میشه در کاوری از دی جی بسته بندی بشه خلاصه دی جی جون تنوع بده و کلاسش رو ببر بالا چون برای دی جی که رتبه ٣الکسا رو داره انتظارا ازش خیلی بالا میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه