شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. حسین

    بخدا من هم سامسونگ داشتم هم ایفون
    حسی که نرم افزار و سخت افزار ایفون میده هیچ گوشی نداره
    البته نوت۸ گوشی بسیار عالی هستش

  2. عادل

    فقط و فقط اآیفون x چون هم از نظر طراحی و هم از نظر ساخت افزار از نوت ۸ بهتره

  3. نادر

    صد در صد آیفون
    کسایی که می گن نوت ۸ بهتره شک نکنید ۹۰% درصدشون با آیفون و محصولات اپل کار نکردند
    واقعاً آیفون به تمام جزئیات دقت می کنه

  4. Morteza

    نوت ٨ تازه وارده بازار شده، تا ٢-٣ماه دیگه صبر کنید اگه نترکید و آتیش نگرفت میتونیم در موردش نظر بدیم.
    فقط آیفون فقط ios
    کلاس کاری آیفون اینه ک هر سال یکی ٢ مدل گوشی معرفی میکنه، ولی سامسونگ و بقیه برندا هر ٣ماه یه بار دارن یک پرچمدار معرفی میکنن و رسما یه جورایی ضدحال میزنن ب خریداری پرچمداراشون.
    ولی اگه شما آیفون بخری میدونی ک حداقل تا ١سال خیالت از این بابت راحته

  5. محمد علی

    نوت ۸

  6. مهدی

    به نظر من هر کی یه سلیقه ای داره چون با ایفون نمیشه کار زیادی کرد بدلیل محدودیت هاش بدرد خانمان جلف می خوره که برن پز بدن ولی نوت ۸ هیچ محدودیتی نداره پس بدلیل کارآیی بالاش به درد کسانی می خوره که می خوان با گوشی کار های حرفه ای کنن البته این رو هم بگم آیفون ۱۰ قدرت بالایی داره ولی به خاطر محدودیتاش کارایی نوت ۸ رو نداره

    1. abmo1102

      محدودیت در برابر دزدی….

  7. farhad2

    هر کدامشون چیزی های دارند که می‌تواند شرایط به نفع خودش تغییر بدهد. اما تا دوتاش نشد کنار هم تست کرد نمی‌توانم بهش امتیاز بدم:
    برای ایفون می‌شود گفت:
    ۱.رابطه‌ی کاربری ios همیشه از اندروید بهتر بود و من بیشتر از ios لذت بردم . اما از طرفی حذف اپ‌های ایرانی و نبودش واقعا دردسر بزرگی .
    ۲. همیشه ایفون روان تر از سایر گوشی ها اندرویدی بود و اگر طبق سنت فرض کنیم که همچنان هم همین طور، خوب بازم در این مورد ایفون انتخاب می‌کنم.
    ۳. همچنین ایفون با ساعتش و مک بوک هاش هماهنگی بهتر دارد و باتوجه که ساعت اپل و مک بوک‌هاش هنوز رقیب ندارد ، اگر بخواهی دوتاش داشته باشی بازهم پرچم اپل بالا است. وقتی در اکو سیستم اپل داری زندگی می‌کنی عوض کردن همه‌اش با هم غیر ممکن و از طرفی عوض کردن یکیش برات دردسری‌های را همراه دارد که بعدا باعث پشیمانیت می‌شود.
    ۴. به نظر من طراحی ایفون خیلی قشنگ تر note 8 هست. البته این بیشتر به سلیقه بستگی دارد.
    ۵. امنیت بیشتر. مخصوصا iphone find اش یا رمز ایکلود بسیار می‌تواند کاربردی باشد.
    ۶ افت قیمت کمتر برای اینکه زمانی خواستی گوشیت بفروشی.

    برای note 8 هم میشود گفت :
    ۱. note 8 ارزان تر از ایفون ۱۰ است.
    ۲. شارژ بیسم و داک اتصال به مانیتور سامسونگ را نباید تا سال دیگه صبر کنیم.
    ۳. صفحه نمایش بزرگ تر.
    ۴.کد باز بودن سیستم عامل اندروید که کمک می‌کند تا فروشگاه‌های ایرانی هم داشته باشی.
    ۵. صفحه نمایش همیشه روشن برای یادش برداری کردن.
    ( من واقعا فکر نمی‌کنم قلم فایده داشته باشد . تا حالا ندیدم کسی از قلم نوت استفاده کند . همیشه بعد مدتی از یاد می‌رد)

    عواملی هم هست که باید منتظر تست‌هاش بشینیم. مثلا:
    من به شخصه الممینیوم را به شیشه ترجیح می‌دم اما حالا که هر دوی آنها بدنه‌ی شیشه است و بسیار گران، باید دید در تست ضرب کدام موفق تر اند و همچنین دوربین هر دو عالی و هر دو در این زمینه سابقیه‌ی عالی دارند، پس باید ببینم در تست دوربین کدام بهتر عمل می‌کند.
    من تا حالا امتیاز به اپل می‌دم. البته اگر واقعا تاثیر اپ های ایرانی کمرنگش کنم.

  8. فیروزه

    از نظر قیمت وطراحی نوت۸ عالیه ولی ازنظر سخت افزار آیفون ۱۰عالیه از اون جاییکه نوت ۸ سخت افزارخیلی خوبی داره نظر من نوت هشته

  9. shayan

    بیایید منطقی به قضیه بنگریم.
    اگر اپل نسبت به قبل ۱ پله جلو آماده، قطعا سامسونگ روی نوت ۳ پله پیشرفت داشته!
    منکر سیستم عامل بسیار روان اپل نمی‌شویم، اما این را هم باید پذیرفت که اندروید روز به روز بهینه تر شده؛ و این سیستم عامل بهبود یافته در کنار رم ۶ گیگابایتی و تراشته ۸ هسته ای اگزینوس، احتمال مواجهه با کندی را بسیار ناچیز می‌کند.
    در دست گرفتن اپل از قدیم حس یک کالای لوکس را تداعی میکرد، اما در نوت ۸ طراحی لوکس سامسونگ نیز به بلوغ رسیده است.
    در کنار همه اینا ها وجود صفحه نمایش با کیفیت تر، قلم بسیار کاربردی s pen که بهبود یافته، وجود جک ۳.۵mm، پشتیبانی از دو سیمکارت و کارت حافظه جانبی و در نهایت جامع تر بودن سیستم عامل اندروید باعث شده تا شخصی چون بنده که تا هفته گذشته بی صبرانه منتظر محصول رقابی جدید اپل بودم، به تصمیم خود شک کنم و نوت ۸ را به گزینه ای قوی در برابر آیفون x مبدل میکند.

  10. ممد

    فکر می کنم دیگه تو اون دوره نیستیم که یه گوشی بیاد و همه بگن:
    وایییی. این دیگه چیه؟!عجب نوآوری خفنی!!!!
    گوشی ها در عمل ، تغییر چندانی نمی کنن(البته نه در بازه زمانی طولانی مثل ٢ یا ٣ سال)
    در نتیجه نمیشه بگیم فلان گوشی قطعاً بهتره( حتی اپل که یه زمانی کلاً دنیاش متفاوت بود)
    بستگی داره هر کسی چی نیاز داشته باشه.

  11. علی ناظم البکا

    قطعا ایفون ده جذابترین و بهترین تلفن همراه تا به امروز هست برای علاقه مندان به تلفن های هوشمند و طرفداران سیستم عامل انحصاری اپل اما نوت هشت یک دستیار الکترونیکی بسیار پیشرفته هست که تمام توقعات و نیاز های یک کاربر دنیای دیجیتال رو به راحتی و بدون هیچ محدودیتی مرتفع خواهد نمود ،نیاز کاربر ملاک برتری هر کدام خواهد بود

  12. پژمان

    شکی در بهتر بودن سخت افزار آیفون نیست ولی ای او اس خیلی خیلی از آندروید عقبه حداقل ۴تا ۵سالم آیپد پرو دارم و نوت ۴ آندروید خیلی حرفه ای تره

    1. رضا

      چه طور میگید ios از اندروید عقب تره ؟
      Ios هنگ میکنه ؟
      ویروس میگیره ؟
      نامنظمه ؟
      یا به راحتی مثل اندروید شکسته میشه ؟
      Ios خیلی روان ، پیشرفته ، قدرتمند هست
      و یادتون نره که نا امن ترین سیستم عامل دنیا اندرویده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما