شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. مجید

    من به عنوان کسی که هر دو گوشی رو داشته با توجه به تمام احترامی که برای ios قایل هستم ولی زندان را دوست ندارم.
    نمیشه دور خودت حصار بکشی بعد ادعای امنیت بکنی….
    من هیچ وقت سراغ آیفون نمیرم…
    ولی اندروید مثل اقیانوس میمونه ….
    هم خطر هست هم ازادی ….
    بایدمراقب باشی و لذت ببری
    با تشکر

  2. عرفان

    صد در صد ایفون x
    من چیپ a 11 شاهکار و فیس اى دى بى نظیر و ماشین لرنینگ رو عمرا با اون نوته عوض کنم

  3. امیرحسین روناسی

    نظری که میدم براساس تجربه ی شخصی خودم از سال ها کار همزمان با گوشی های سری نوت و آیفون های مختلفه.
    آیفون با بقیه ی گوشی ها متفاوته به خاطر سیستم عاملش و بسیار روان و سریعه اما اصلا نمیشه گفت اندروید سرعتش پایینه و همش هنگ میکنه چون الان دیگه اندروید به یک تکامل نسبی رسیده و دیگه مثل چهار پنج سال پیش نیست که بگیم اصلا قابل مقایسه با آی او اس نیست. در حال حاضر هر دو از نظر کیفیت و روان بودن تقریبا در یک سطح هستن. درحال حاضر چیزی که مهمه تجربه ی کاربری خوب و لذت کار کردن با یک گوشیه که ارزشمندش میکنه.
    گوشی های نوت از همون اول هم با هدف ارائه ی بهترین تجربه ی کاربری چندرسانه ای و کار های همزمان ساخته شدن و به حق به سامسونگ به هدفش رسیده. سری نوت همیشه بروز ترین سخت افزار و نرم افزار ها رو داشتن و بدون شک هیچ گوشی اندرویدی ای قابل مقایسه با گوشی های سری نوت نیست حتی سری اس و دلیلش هم کاملا مشخصه: قلم پیشرفته ی اس پن.
    اما در مورد آیفون X (که باید بخونیم آیفون ۱۰) و گلکسی نوت ۸؛ قطعا هر دو از بهترین ها هستند و هر کدوم میتونن یه همراه خوب واسه چندسال باشن ولی به دلایلی که مطرح می کنم آیفون رو انتخاب نمیکنم و انتخاب من صد درصد نوت هشته.
    ۱. طراحی عجیب آیفون که بالاش واقعا از زیبایی گوشی کاسته و انگار صفحه ناقصه.

    ۲. دوربین بیرون زده از بدنه ی آیفون که خرید کاور رو اجتناب ناپذیر میکنه و این هم گوشی رو زشت کرده در برابر دوربین نوت ۸ که ذره ای از بدنه بیرون نزده.

    ۳.روشنایی فوق العاده ی ۱۲۰۰ نیتی صفحه نمایش نوت ۸ در برابر آیفون X که روشناییش ۶۲۵ نیته و این میزان بسیار کمه و در زیر نور آفتاب تاحدی دچار مشکل میشه و نمیشه صفحه رو دید.

    ۴. به طرز بسیار عجیبی آیفون X که پرچمدار اصلی یک سال اپل خواهد بود فاقد سنسور اثر انگشته و حتی اگه Face ID بسیار هم بهتر از Touch ID باشه باز هم حذفش قابل توجیه نیست چون الان دیگه بعضی از گوشی های میان رده هم سنسور اثر انگشت دارن و این یک عیب اساسی محسوب میشه.

    ۵. نبود جک هدفون در آیفون X.

    ۶. عملکرد ضعیف باتری آیفون X نسبت به نوت ۸ در تست های اولیه که واقعا در حد و اندازه ی یک پرچمدار نیست.

    شاید تنها ایرادی که بشه به نوت ۸ گرفت نبود اسپیکر استریو هست که زیاد هم مهم نیست و با اینکه اسپیکرش مونو هستش ولی طبق بررسی ها، بلندی و تفکیک صدای خوبی داره و راضی کنندست. علاوه بر مواردی که در بالا نوشتم نوت ۸ قابلیت هایی داره که اونو متمایز می کنه و باعث میشه که لیاقت عنوان بهترین گوشی سال رو داشته باشه از جمله:
    ۱. صفحه نمایش بسیار عالی و با رنگ های بسیار زنده و شفاف و رزولوشن QHD+

    ۲. طراحی خیره کننده و زیبا و قرینه ی نوت ۸ خصوصا در رنگ مشکی که گوشی یکدست مشکی براقه.

    ۳. شش گیگابایت رم که باعث میشه تو اجرای چندین برنامه همزمان جلوی هیچ گوشی ای کم نیاره.

    ۴. دوربین دوگانه ی فوق العاده با دیافراگم بهتر نسبت به آیفون.

    ۵. از همه مهمتر قلم اس پن که امکانات فوق العاده ای داره و باعث میشه بیشترین لذت رو از کار با یک گوشی ببرید.

    در آخر باید به قیمت نوت ۸ و آیفون X اشاره کرد که قیمت هر دو به دلار تقریبا برابره اما در ایران اینطور نیست و آیفون X در بازار ایران حتی پس از افت قیمت باز هم به قیمتی بسیار بیشتر از قیمت اصلیش فروخته میشه (حدود ۴.۵ میلیون تومان) در حالی که نوت به همون قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار که در بازار ایران تقریبا میشه ۳۵۰۰ فروخته خواهد شد.

  4. ابوالفضل

    نوت ۸ بهتره من چند سال نوت ۳ رو داشتم خیلی هم کار کشیدم ازش ولی یک بارم اذیت نکرد الانم منتظرم بیاد بازار بگیرم نوت ۸ واقعا عالیه

  5. abmo1102

    با سلام.
    اول یک سری نکات رو بگم که یکم روشن شید.
    انتخاب یک چیز سلیقه ای هست در هر چیزی.
    نظرات اکثر دوستان کاملا راجع به خودشون هست یعنی طرف گفته چون آیفون۱۰ صدوپنجاه هزارتومن گرون تره نوت۸ یا چوناپل از ایران ساپورت نداره سامسونگ.خواهش میکنم ازین نظرات واقعا لغو و بیهوده نزارین.
    اما راجع به دو دیوایس:انتخاب من آیفون۱۰
    سخت افزار:با اینکه نوت خیلی پر زرق و برقه اما واقعا همیشه این سیستم یکپارچه اپل بوده که تو این بخش موفق بوده.
    کیفیت کارایی:نمیخوام کشور هارو مقایسه کنم اما وقتی اسم امریکا میاد فکر نمیکنم حرفی توی کیفیت باقی بزاره.اما کارایی که یه چیز شخصی هست.به نظره خودم اولویتم تو کارایی روانی و پویا بودن سیستم عامل هست.
    دلایل خرید:
    آیفون:۱.ظاهر لوکس و زیبا۲.کیفیت ساخت بالا۳.یوزر فرندلی بودن۳.آی او اس که یه دلیل عمده است۴.فیس آیدی۵.انیموجی۶.تاچ سه بعدی۷.اپ های انحصاری۸.تجهیزات جانبی متنوع و با کیفیت
    نوت:حسگر عنبیه۲.لبه های خمیده۳.قلم۴.تنوع اندروید۵.کیفیت صفحه نمایش بهتر(که قابل تشخیص نیست)
    دوستان ما انسان و عاقل هستیم وقتی شما اپلیکیشنی رو که پولی هست از وبسایت ها رایگان دانلود میکنید یعنی رسما دارید دزدی میکنید و کار هایی ازین دست خواهش میکنم بجای نظر مضخرف گزاشتم یه مقدار(نه اونقدر که لازمه)مطالعه و کسب علم کنید تا انقدر روزانه شاهد نظرات نپخته نباشیم.

  6. آرتا

    پشت گوشی ایفون X خیلی زشت بود خوشم نیومد گلکسی نوت۸ ترجیح میدم اگه نترکه :/

  7. مهدی

    واقعا ایفون یک برند خاصه اینطوری نیست که حالا حالا از مد خارج بشه وپشتیبانی اپل هم که به گفته همه و حتی اعتراف سامسونگ بهترین پشتیبانی داره میتونید زنگ بزنید چت کنید و ریپیر انلاین کنید و همچینین تا سالیان زیاد ابدیت های جدید میاد الان ایفون ۵ اس میتونه ای او اس ۱۱ دانلود کنه ولی نوت چهار نمیتونه فقط ۱ سال اپدیت میاره سامسونگ

  8. امیر

    من نوت ۸ را کاملا ترجیح میدم. امکانات ایفون با قیمتش تطابق نداره در کل ممکن در بین محصولات اپل خیلی نو اورانه باشه ولی در مقایسه با سایر کمپانی ها چیز جدیدی برای گفتن نداره

  9. اريك

    ١٠٠٪‏ ایفون ١٠ بهتره،هم از نظر کیفیت ساخت هم از نظر پشتیبانی نرم افزاری(اپدیت ۴-۵ سال)
    سیستم عامل اى او اس که کاملا با سخت افزار match هستش و از تمامی قدرت رم و سی پی یو استفاده میکنه.
    سامسونگ فقط رم اضافه میکنه و هسته سی پی یو ولی هیچ وقت کارى نمیکنه که سیستم عامل(اندروید) با سخت افزار match بشه
    ایفون ١٠ با سی پی یو ۶ هسته و رم ٣ گیگ حتی موقع مولتی تسک هم از سامسونگ خیلی جلو تره

    براى مقایسه سرعت سی پی یو هم میتونین بنچمارک هاى گیک بنچ ایفون و سامسونگ رو مقایسه کنین

  10. سعید

    اگه به امکانات و زیبایی باشه قطعا نوت ۸ می‌خریدم ولی مشکلی که هست اینه که گوشی‌های اندرویدی وقتی می‌خریدش چنان افت قیمتی پیدا می‌کنند که بعد از چند ماه حتی نصف پول خریدشم بر نمی‌گرده بخصوص که مدل‌های جدیدتر که به بازار میاد آدم دوست داره گوشیشو عوض کنه. ولی گوشی‌های آیفون بعد از یک سال فقط چند درصد افت قیمت پیدا می کنند.به عنوان مثال شما یک گوشی آیفون ۵ رو می‌تونید االن با قیمت یک میلیون تومان توی بازار بفروشید ولی اگه معادلش گوشی گلکسی اس ۵ رو در نظر بگیریم اصلا هیچ مغازه‌ای حاضر نیست برش داره تا چه برسه پول هم بده. نمی‌دونم این مسئله همه جای دنیا وجود داره یا فقط ایرانه که آیفون مثل پول نقد خرید و فروش می‌شه.

  11. سارای

    سلام من الان نوت ۵ دارم خیلی ازش راضی هستم گوشی های اپل هر چی هم امکانات داشته باشن باز هم به پای نوت نمیرسه چون کاراییِ اپل فقط و فقط تو خارج از ایران کاربرد داره و حالام منتظرم که زودتر نوت ۸ برسه و من بخرمش????????

    1. damdeok

      ببخشید من از همه دوستان یک سوالی داشتم :

      من که از زمان ۴ اس تا الان ایفون داشتم و بی صبرانه منتظر ۱۰ هستم تا الان منظور این جمله (( اپل فقط و فقط تو خارج از ایران کاربرد داره )) رو نفهمیدم .

      همیشه اینو می گن و جالبه که ۹۵درصد گوینده ها تا حالا با ایفون دو روز هم کار نکردن . ولی واقعا من سوالم اینه : این که می گن ایفون داخل اتیران امکاناتشو نمیشه استفاده کرد دقیقا چی رو ؟؟

  12. Mehran

    Note8

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه