شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. ۱

    به نظر من ایفون ۱۰ به دلیل داشتن ظاهری زیبا تر ابعادی بهتر و سخت افزاری قوی تر از گلگی نوت ۸ بهتر هست

  2. حمید

    گوشی امریکایی ایفون در کشورمان خدمات رسمی نداره و بنابراین پول دادن واسش کاری بی خوده.نوت ۸ که دیگه واقعا دور ریختن پول بی زبونه.من هیچ وقت نفهمیدم این قلم کارش چیه.بدرد چایی هم زدن شاید گذاشتن.

  3. Sfrp45

    من نوت و اس ۸ رو بیشتر دوست داشتم

  4. امیر

    Note 8

  5. Benyamin.TD

    واسه کسایی که به اعداد توجه میکنن و فریب ارقام رو میخورن، ۱۰۰٪، note8
    البته از انصاف به دور نریم نوت گوشی بدی نیست اما iphone x بهتره
    واسه کسایی که میخوان یه گوشی بگیرن که چند سال بشه ازش استفاده کرد و کند نشه و هنگ نکنه و بازی هارو در حالت ۶۰ فریم اجرا کنه و روون باشه و…. iphone x
    البته شخصا پیشنهاد میکنم چیزی رو بگیرین که واقعا ازش استفاده میکنین مثلا اگه فقط تماس میگیرین بیخود نرین یه گوشی چند میلیونی بگیرین
    موبایل به هیچکس شخصیت نمیده فقط کمی ظاهر شمارو از چشم انسان های پول پرست بهتر نشون میده

  6. عيسي

    از دید من اپل هوشمندانه نام ١٠ رو برای آیفون جدیدش انتخاب کرد تا از تعقیب نامگذاری های کپی سامسونگ ( با هدف رقیب نشون دادن خودش برای اپل ) خودش رو خلاص کنه ! شکی نیست که هر دو گوشی ایفون ١٠ و نوت هشت بهترین هستن از هر لحاظ ؛ از دید من تفاوت سخت افزاری و ظاهری قابل بحثی بین این دو گوشی وجود نداره و هر دو بی نظیر هستند و تنها تفاوت در سیستم عامل اندروید و آی او اس هست که هر کدوم معایب و مزایایی دارند ؛ تفاوت انتخاب برای خرید این دو گوشی رو باید در فاکتور های دیگه ای جستجو کرد ؛ طرفداری و علاقه به برند محصول .
    این دو گوشی مثل کریستیانو رونالدو و لیونلی مسی هستن که هر دو عالی هستن و نمیشه گفت کدوم بهتره ! مثل اینکه دو نفر در یک کلاس شاگرد اول هستن .
    به عنوان کسی که تمام سیستم عامل های موبایل رو استفاده کردم و الان هم از گوشی ایفون استفاده میکنم نظر من این هست که هیچ کدوم برتر نیستن به یکدیگه و فقط سلیقه ، دلبستگی ، کاراکتر ، و ویژگیهای روانشناختی و ملاکهای این چنینی تعیین میکنه که باید کدوم رو خرید !

  7. محمد امین

    من میخوام‌ بخرمش الان iphone 6splus دستمه ولی قبل ایندنوت ۱-۲-۳-۴-۵ داشتم، دم همشونم گرم نوت ۲ و۳ هنوز دست خواهرزاده هام داره کار میده!
    فقط راجب پیش فروشش توو ایران بگین تو همی سایت؟کی؟همه رنگاش؟ همون ۹۲۰ دلار؟
    تشکر ازتون

  8. حسین ادیب زاده

    صد در صد نوت ۸ و دلایل :
    طراحی عالی و کیفیت فوق العاده صفحه نمایش بزرگتر نوت هشت در مقابل صفحه نمایش ناقص و کوچکتر و با کیفیت پایینتر آیفون ده
    داشتن قلم نوری فوق العاده عالی و کاربردی
    کیفیت سخت افزار مانند آیفون تقریبا برابر
    ظاهر بسیار شیک تر
    دوربین عالی نوت هشت که تا الان هیچ دوربینی به گردش نرسیده با امکانات عالی
    حسگر کاربردی و بسیار سریع و راحت عنبیه و اثر انگشت در برابر فیس آی دیه مسخره آیفون که حتی در مراسم رونمایی آبروی اپل را برد
    ۶ گیگ رم
    سیستم عامل بسیار حرفه ای تر و باز نسبت به سیستم عامل عوام پسند و بسیار محدود و انحصاری آیفون
    بلوتوث سازگار با کلیه دیوایسها
    امکان استفاده از کارت حافظه !!!
    پورتهای کامل تر نوت ۸ بدون نیاز به تبدیل
    و صد تا دلیل دیگه ….
    در ضمن من مدیر آی تی و مهندس سخت افزار هستم در حال حاضر هم از نوت ۳ بصورت حرفه ای حدود سه سال یا بیشتر هستکه دارم استفاده میکنم و هنوز نیاز به تعویض نداره و از عهده همه کار بر میاد بارها هم زمین خورده .
    و اما مشکلات یا کمبودهای نوت ۸ :
    عدم پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه کاملا مجزا
    باطری خوب جواب داده ولی بازم باید ظرفیتش بالاتر بره
    مورد اول با خرید نسخه ۱۲۸ گیگ به بالا اگر بیاد البته حل میشه
    قیمت بالاتر
    مورد دوم هم مهم نیست !!!!
    همین !!!!!!!!
    حالا خودتون بگیدوجدانا کدوم بهتره ؟!!!!!!!
    درمورد قیمت هم بی ارزشیه پولمونو وضعیت اسفبار اقتصادی ما باعث شده به چشم بیاد هرچند امکانات و تفاوتهاییکه در بالا گفتم مسلما ارزش این تفاوت قیمت را خواهد داشت!

    1. abmo1102

      شما بهتره به جای گول زدن خودتون با اعداد و ارقام واقیعت ها و فعالیت های بالفعل رو مدنظر قرار بدید که اگه اینکارو بکنید دیگه بخاطر تعصب این همه عوام فریبی نمیکنید.
      قلم نوت هشت ابزاریه که مخصوص طراحان حرفه ای طراحی شده و فکر نمیکنم خیلی به درد شما بخوره.
      میتونید مقایسه دوربین،سخت افزار،فیس سنسور و عنبیه،کیفیت صفحه نمایش و همه چیزایی که ادعای بهتر بودنش رو دارید در شبکه اشتراک گذاری کلیپ و فیلم youتوب تماشا کرده و از برتری رقیب لذت ببرید.

  9. ali piri

    حدودا هر دو شکرت اهداف مشخصی دارن و این شروعه راهه از نظر من نوت ۸ قابلیتهای منحصر به فردتری رو اراعه میده و امکاناتش بیشتری
    ایفون رو تجربه ی کاربری کار کرده مثلا بستن اپها از پایین گوشی صوزت میگیره و یا تجربه ی استفاده از استیکرا ها بهبود خوبی پیدا کرده ولی الان نمیشه با قاطعیت گفت کدوم گوشی بهتره امسال گوشیای خیلی شبیهیرو میبینیم حتی الجی هم که به ال سی دی هاش معروف بود پنل اولدش(p-pled)دیدیم ازش پشت همشون گلسه و دوربینهای دوگانه میبینیم و معمولا هم تشخیص چهره و اینا

  10. hadi gamer

    اگر عاقلانه بخواهیم تصمیم بگیریم lg v30 از هر دو مناسبتره چون هم خیلی از هر دو ارزان تر , دوربین بهتر , سیستم صوتی بهتر و فوق العاده با کیفیته و وزنش هم از نوت خیلی کمتره و باریک تره البته اگر عاقلانه بخواهیم تصمیم بگیریم که هر کسی این کار رو نمیکنه . با تشکر.

  11. مظفر

    افت قیمت آیفون تو ایران نسبت به همه ی برند های دیگه کمتره
    میتونید همین الان تو دیوار گوشی هایی که با هم معرفی شدن رو قیمت کنید.
    پس برای کسی که میخواد گوشیش رو چند وقت یا چند سال دیگه بفروشه آیفون بهتره.
    ولی قدرت نرم افزاری اپل تو آمریکاس نه کشور ما. تو ایران واقعا آندروید و سامسونگ معرکن.

    ولی از لحاظ امکانات، اپل با امکانات جدیدش واقعا گوشی جدیدی رو طراحی کرده. حسگر عنبیه سامسونگ رو میشه با یه عکس گول زد ولی فیس آی دی حتی بسته بودن چشم رو میفهمه و نمیشه موقع خواب سو استفاده کرد، چه برسه به … . این حسگر آیفون واقعا ۵ سال از بقیه جلو تره و کلی کارای جالبه دیگه که میشه باهاش کرد و کسی فعلا بهش فکر نکرده.

    من الان نوت ۳ دارم. نوت ۸ همون امکانات رو کمی بهبود داده و دوباره ارائه داده. قلم امکان واقعا خوبیه و من برخلاف بقیه از قلم خیلی استفاده می کنم و عاشق کاراییم که میشه با اس پن کرد و حتی از قلم سورفیس خیلی بهتره بنظرم. ولی بعد از این همه سال دوباره همون امکان رو دادن پیشرفت و رقابت نیست اسمش هر چی که هست.

    در کل بنظرم اگه مث من درگیر قلم سامسونگ هستید نوت ۸ رو بخرید وگرنه اگه استفاده معمول دارید و کاربر متخصص نیستید آیفون رو بخرید و یه سر به دو سه سال اینده تر بزنید.

  12. Samsung.3star

    هر دو عالین،باز به سلیقه ها وتوقعاتی که هر شخص از گوشی خود داره بر میگرده. هردو عالین وبهترین گوشی های جهان هستند،
    ولی به نظر من با نوت ۸ میشه خیلی عشق وحال کرد،ولی آیفون هم بر ای دوستدارش دوست داشتنیه،انتخاب خیلی سخته مثل استقلال و پرپولیس،بی ام وه وبنز،و…
    هردو طرفداریی دارن که باید به انتخاب آنها احترام گذاشت،
    نظر من نوت۸ هستش،و اینکه سامسونگ از اپل بهتره
    زیرا:تراشه های (پردازنده های )اپل رو سامسونگ میزنه وجدیدا هم صفحه نمایش های اپل رو سامسونگ میزه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما