شما بگویید: PS4 Slim یا Xbox One S؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به مناسبت رونمایی از مدل باریک کنسول پلی‌استیشن۴، تصمیم گرفته‌ایم تا در قالب مطلب «شما بگویید»، دو مدل جدید کنسول‌های نسل هشتمی را در مقابل‌تان بگذاریم و از شما بخواهیم تا درباره‌ی این دو کنسول نظرتان را به ما بگویید. با این حال، برخلاف دیگر مقالات شما بگویید، این بار قضیه کمی فرق می‌کند: جواب سوال ما از همان ابتدا هم مشخص است.

مدل باریک ایکس‌باکس وان یا همان Xbox One S، نه تنها وزن کم و اندازه‌ای بسیار کوچک دارد، بلکه قابلیت‌های جدیدی را هم با خود به همراه آورده است. ایکس‌باکس وان اس به صورت پیش‌فرض می‌تواند با وضوح تصویر ۴K یا همان ۲۱۶۰p، تصاویر را پخش کند. این کنسول هم‌چنین از قابلیت نمایش تصاویر به صورت HDR پشتیبانی می‌کند. یک قابلیت بسیار بزرگ دیگر هم در ایکس‌باکس وان اس قرار داده شده است؛ این کنسول می‌تواند بلو-ری‌های ۴K را پخش کند. امکان پخش بلو-ری ۴K در پلی‌استیشن۴ اسلیم که هیچ، در پلی‌استیشن۴ پرو هم قرار ندارد.

XboxOne_S

از نظر ظاهری، ایکس‌باکس وان اس یکی از زیباترین کنسول‌هایی است که دید‌ه‌ایم. یکی از طراحان معروف و عالی‌رتبه‌ی مایکروسافت این کنسول را طراحی کرده و می‌توان به راحتی گفت که مایکروسافت برای این کنسول، سنگ تمام گذاشته است.

تمام این‌ها به کنار، ایکس‌باکس وان اس قیمتی برابر با ۲۹۹ دلار دارد، که تا همین یک هفته‌ی پیش هم از پلی‌استیشن۴ ارزان‌تر محسوب می‌شد.

بیاید نگاهی هم به پلی‌استیشن۴ اسلیم بیاندازیم. کنسول جدید سونی، از نظر ظاهر شبیه به دو نان تست می‌ماند که کج روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. از کیفیت ساخت‌اش هم نپرسید که در مقایسه با ایکس‌باکس وان، حرفی برای گفتن ندارد. از نظر قابلیت‌ها، این کنسول کلا توانایی خروجی تصویر به صورت ۴K را ندارد و سونی این قابلیت را برای پلی‌استیشن۴ پرو رزرو کرده است.

ps4-slim-1

ایکس‌باکس وان اس حتی امکان استریم محتوای ۴K از شبکه‌های مختلفی مثل نت‌فلیکس را هم دارد که اگر می‌خواهید آن را روی پلی‌استیشن ببینید، باید در مدل پرو پلی‌استیشن۴ دنبال‌اش بگردید.

سونی حتی در مدل اسلیم پلی‌استیشن۴، خروجی اپتیکال صدا را حذف کرده است تا بتواند هزینه‌ی ساخت را تا حد ممکن کاهش دهد.

پس از اینکه سونی آن همه از سر و ته کنسول جدیدش زده، قیمت مدل معمولی پلی‌استیشن۴ تازه با قیمت ایکس‌باکس وان اس یکسان شده است.

می‌خواهیم از شما هم درباره‌ی دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت بپرسیم؛ طوری که قصد داشته‌ایم فقط این دو مدل را با هم مقایسه کنیم و قرار نیست، مثل سوال قبلی که از شما پرسیده بودیم، بازی‌ها و قابلیت‌های کنسولی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را در مقابل هم قرار دهیم. شما هم نظرتان را درباره‌ی پلی‌استیشن۴ اسلیم و ایکس‌باکس وان اس بگویید و بگویید که شما، پلی‌استیشن۴ اسلیم را چگونه می‌بینید.

تمام این‌ها را گفتیم، اما باز هم این سوال را از شما می‌پرسیم: PS4 Slim یا Xbox One S؟

 

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱۷ دیدگاه
  1. علی شارلوت

    من هر دوتاشو داشتم واقعا برای سونی متاسفم اصلا قابل مقایسه نیستن تو خرید ایکس باکس وان اس شک نکنید

  2. یه بنده خدا

    بین xbox one s و Playstation 4 slim من اکباکس رو انتخاب میکنم … اما اگه بازه انتخاب رو گسترده تر در نظر بگیریم ps4 pro با سخت افزار کمی بهترش(ولی نه در حد ۴K ) و انحصاری های سونی و قیمت مناسبش ارزش خرید بالایی داره و هم چنین PC با انحصاری های moba و بازی هایی که مایکروسافت براش میده انتخاب خیلی خوبی خواهد بود…

  3. Hadi

    Ps4 slim

  4. ashkan najar

    سلام
    تمام انتخاب ما برمیگرده به بازی هایی که میخوایم انجام بدیم برای مثال کسایی که خدای جنگو دوس دارن هیچ وقت نمیتونن اکس باکس بخرن ازون طرفم اونایی که چرخ دنده هارو دوس دارن نمیتونن پلی استیشن بخرن برا همین اول باید ببینیم چه بازی دوس داریم بعد انتخاب کنیم
    اکس باکس کل خانواده رو در نظر میگیره و امکانات جانبی زیادی داره که میشه استفاده های مختلفی کرد ُ پلی استیشن هم تو بازی های انحصاریش سنگ تموم میذاره
    انتخاب بین این دوتا سخته دوتا شرکت هرچقدم تلاش کنن باز هر دو طرف طرفدارای مخصوص خودشو داره
    من باشم هردورو انتخاب میکنم:)

  5. محمد

    من واقعا از فن های پلی ۴ تعجب میکنم
    دوستان اینو در نظر داشته باشید تو اپدیت بعدی قراره اپسکیلینگ به ۴K به ایکس باکس وان اس اضافه بشه میتونید تو یوتیوب ببینید که شاید انچنان تغیری نداشته باشه ولی بی تاثیر هم نیست
    در ضمن اقا شما فقط میگید انحصاری .بابا ایا پلی استیشن به شما ماهی ۴ بازی شاهکار میده؟ایا تخفیف ۷۵% میده؟ یا تخفیف چند دلاری؟ ایا فقط میشه انچارتد۴ بازی کرد چون انحصاری هست؟ دیگه کال اف هیچی بتل (که با EA ACCESS میشه خرید )هیچی فورتزا مثلا هیچی کوانتوم بریک(شاهکار قرن)هیجی ریکور هیچی ماه پیش بود اساسین رابگان شد برای ایکس باکس وان مگه نه؟؟؟؟
    دیگه هم لطفا حرف از ۹۰۰پیکسل نزنید قدرت خام وان اس از پی اس ۴ اسلیم بیشتر هست می تونیدد چک کنید.

    حرف اخر:اقا من نمی گم انچارتد بده یا لست اف اس بده هر دو شاهکار هستن
    ولی:
    ما باید فکر جیب هم باشیم پس:
    شما میتونید ماهی ۴ بازی عالی +تخفیفات عالی(هفته پیش سه تا اساسین(یونیتی-بلک فلگ-سیندیکیت)قیمت شد ۳۶ دلار!!!!!!)+EA ACCESS که می تونید ۲۰ تا بازی رو ۱۰۰هزار تومن بخرید رو داشته باشید یا ماهی نهایت ۱ بازی به قول دوستان انحصاری و شاهکار
    شما میتونید یه دستگاه برای پخش(نگید ۴Kکجا بود خیلی زود تو همه جا مثل سرطان پخش میشه دقیقا مثل ۳ سال پیش اندروید که میگفتن کو اندروید)+یه گیرنده+یه کنسول عالی داشته باشید یا یه دستگاه برای گیم
    اینم بدونید پلی استیشن برای اکانت های ترکیبی و دزدی فروش بالا تو ایران داره نمونش رو هم همه جا میبینم ولی چون ماکروسافت راهشون رو بسته تو کشورمون استقبال نشده(البته خیلی کشور های دیگه هم هستن مثل ایران خودون)
    دسته ها رو هم بهتره حرف نزنم+تفاوت کینکت با دوربین موو پلی ۴(جدیده شبیه کینکت ایکس باکس ۳۶۰ شده جالبه) :/

    1. مهران

      طرفداری نکنم اماصادقانه خوب توضیح دادی اینجا تو بازار ما شایعه زیاده .از طرفی فروشنده خیالش از بابت فروش کنسول های مایکروسافت راحته میدونه همیشگی هست و یه روال داره و همیشه هست مجبورن تبلیغات کنن تا ps4 دستشون باد نکنه کنسول ژاپنی از هرجا قابل خریده وارداتش راحتره سود زیاد داره پس ذهن همرو سوق میدن سمت سونی .از نظر عنوان بازی هم هیچ چیزی از هم کم ندارن اما تخفیفات و هماهنگی و دلسوزی مایکروسافت بیشتره از تخفیف ها و اپدیت های همیشگی .

  6. صابربراتی

    با سلام..هرچقدرم ایکس باکس وان اس قوی تر از اسلیم باشه بازهم به بازی های انحصاری پی اس ۴ نمیرسه..در نتیجه انتخاب من پی اس ۴ اسلیم است.

    1. alireza

      یعنی فقط پلی استیشن بازی های انحصاری داره؟ یعنی بازی هایی مثل
      Forza Motorsport 6
      Forza Horizon 2
      Halo 5: Guardians
      Gears of War
      Rise of the Tomb Raider
      Quantum Break
      Ryse: Son of Rome
      اینا بازی حساب نمیشن؟
      قبول کنین که ماکروسافت بیشتر اهمیت میده به خریدار .مثل بازی های رایگان و تخفیف های عالی
      الانم که با این کنسول واقعا سنگ تموم گذاشته .دیگه چی میخواین؟؟

      1. mehdi

        عزیز من تو خودت اینارو با

        God of War
        Drive club
        The last of us
        uncharted
        Detroit: Become Human
        Gran Turismo
        bloodborne
        Horizon: Zero Dawn
        Rise of the Tomb Raide
        و…
        مقایسه کن!!!
        تازه نصف انحصاریهایی که xbox داره واسه pc هم پورت میشه

  7. حمید.

    فک کن یه درصد بگه کنسول میخرم تا جایگزین dvdپلیر یا سینما خانگی بشه، و باهاش فیلم بلوری و ۴k ببینم!
    شما اگه میخوای لذت Last of us و god of war و uncharted رو از خودت محروم کنی، Xbox one s گزینه مناسبیه!

    انتخاب من بین این دو تا ps4 slim هست

    1. محمد

      من نمی خوام بگم last of us &uncharted&god of war بده میگم پول این ۳ تا میشه ۵۰۰ هزار تومن ولی با اکانت گلد میشه با ۲۸۰ تومن ۶۸ تا بازی دانلود کنی(البته به همراه ea اکسس) این از این .
      بله من دوست دارم دی وی دی پلیرم با ست اپ باکسم با کنسولم همه یه جا جمع بشه متوجه هستید فضای کمتر و دستگاه زیباتر
      دوستان ما تو ایران هستیم قیمت هر بازی کمتر از ۱۳۰ نیست مگر دست دو فکر کنید و عاقلانه خرید کنید ماهی یه بازی شاهکار یا ۴ تا بازی خوب رو به بالا_ضمن تخفیف های عالی) اینم بگم فقط انچارتد و لست اف اس تنها بازی های دنیا نیست برید کوانتوم بریک رو هم ببینید
      در ضمن من هر دو رو دارم میگم با پول کمتر کلی حال کنید نه اینکه یه انچارتد نصب کنید برای دو ماه(تو ایکس باکس وان ۴ تا بازی یدون اکانت ea
      مگر اینکه با دزدی مشکل نداشته اشید(۳۰ تا بازی ۲۰ هزار تومن جالبه مگه نه؟)

      خود دانید

      1. مهدی

        بابا عزیز بازیای ps4 هک شدن اینقد حرف پول بازیارو نزن

      2. محمد

        دوست عزیز اون هکی که شما میگید دزدی از یک فردی دیگه هستش یعنی مثلا من یه اکانت دارم با ۵ تا بازی قانونی که برام ۵۰۰ هزار قیمتش شده ولی یه هکر اونو از من (نه از سازنده بازی)می دزده و شما مال دزدی من رو میخرید ایا من راضی هستم خب معلومه نه پس کلا حرامه و این چه مشکلی هست تا میتونی انلاین بازی کنی با اکانت های دزدی افلاین بازی کنی(در ضمن سونی قفل دو مرحله برای اکانت ها قرار داده عمر اکانت های دزدی هم نهایت ۱ ماه دیگه بیشتر نیست)

      3. Pzp

        داداچ اصلا ما میگیم انچارتد و لست اف اوس برن اونور نبینیمشون همون فارکرای و اویل ویدین و اویل biuhazard بسته یا بازم بگم

  8. Mamadreza

    سلام دوستان من گیمر های زیادی دیدم تا حالا اما گرافیک و کنترل چیز خوبی نیست اصل و اساس کار گیمر فرم نه گرافیک
    حالت ماکروسافت بیاد ۹ترافلاپس قدرت بزاره یا نه بیاد ۱۰۰۰ ترافیلاپس قدرت و فرمش رو۳۰ باشه به درد سطل زباله هم نمیخوره
    نمیخوام بد گویی کنم اما حقیقت آینه که گیمر های عزیز را تلکه پول کنند
    اما سونی کنسول pro گرافیکش ۴k واقعی نیست ولی قابل قبوله اصم فرمشم قول داده کمتر از ۵۰ نیاد
    گول قیافه و رزولوشن و انحصاری را نخورید فرم اصل کار
    من آگه یک کنسول بود گرافیکش ۷۰۰p هم بود ولی فرمش ۶۰ به بالا بود اونا انتخاب میکردم

    انتخاب با خودتون
    گرافیک بالا pc
    فرم و انحصاری ps4….
    انحصاری و گرافیک xbox….

    1. سپنتا

      دوست عزیز گفتنی ها زیاده در حال حاضر نسخه آزمایش شده ps4 pro فریم از xbox one s هم کم تره بعد از اون ماکروسافت میاد پیشرفته میکنه زیبا و کم حجم و سبک میکنه حالا بعضی ها میگن این ها که مهم نیست (وقتی یه نفر کلی پول میده به یه ماشین میلیاردی بهش یه پیکان نمی دن با موتور v8 قیافه هم میدن)
      باز انتخاب با شما.

  9. wanted0098

    هردو یکسانا بر می گرده به برند من مایکروسافتیم پس ایکس باکس و ترجیخ می دهم وگرنه فق چندانی ندارن جز در سیستم عامل و پشتیبانی شون به نظر من که ایکس باکس یک سروگردن از پی اس بالاتره

    1. TAK_GAMEr

      ههه هیچی به pc نمیرسه هم کار میشه باهاش کرد میشه اپدیت کرد قطعاتشو ولی کنسول چی ؟ قظاوت با خودتون

      1. Pzp

        کنسول دیگه نیازی به اپدیت نداره داره ولی نیاز نیست

  10. امیررضا

    ازلحاظ بازه قیمتی هر دو کنسول تو یه سطح هستن(۲۹۹ $) ولی هر کدوم از این کنسول ها برتری نسبت به هم دارن که ثر زیر اشاره میکنم:
    Xb 1s :
    نقطه قوت:ظاهری زیبا گیرا و بسیار کوچک
    داشتن درایو دیسک ۴k
    ویندوز ۱۰ و کورتانا
    دسته خوب و زیبا
    اجرای بازی با فیلتر HDR
    نقطه ضعف:
    قدرت سخت افزاری در حد ایکس باکس وان
    نداشتن انحصاری های جذاب تر به تعداد کافی
    در دسترس نبودن بازی های فیزیکی دسته دوم (تو کشور خودمون)
    بلا استفاده بودن درایو پخش فیلم فور کی
    نداشتن پورت کینکت
    Ps4 Slim :
    نقاط قوت:
    قدرت گرافیکی بسیار بالا
    انحصاری های جذاب و زیاد
    پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی،ps vr
    دسته با امکانات زیاد
    اجرای بازی با فیلتر HDR
    ضعف:
    کیفیت ساخت پایین
    نداشتن خروجی اپتیکال صدا
    امکانات کمتر شبکه آنلاین نسبت به ایکس باکس
    ولی با این اوصاف به نظرم ps4 بهتر فروش بره و انتخاب خودم ps4 بهتره

  11. Reza

    من یه پیسی گیمرم ولی مطمئنم که اونایی که xbox دارن حتی اگه کنسول سونی بهتر باشه از اون طرفداری میکنن و بلعکس سونی باز ها هم از ماله خودشون ولی به شخصه xbox one s رو ترجیح میدم ولی این امر و مقایسه یه چیز سلیقه ای شاید یکی از انحصاری های سونی خوشش بیاد و یکی از مایکروسافت و نمیشه این بازیها رو کوبید تو سر هم

  12. رضا

    من فکر کنم بستگی به سلیقه فرد داره کنسول بازی رو ما میگیریم که بازی کنیم نه اینکه قیافش رو چک کنیم ببینم قنشگه یا نه به نظر من با این تفاسیر با اینکه خودم PS4 معمولی هفته پیش خریدم ولی ایکس باکس وان اس رو ترجیح میدم چون کیفیتش نسبت به سونی بهتر شده سونی انگار تو ساخت مدل اسلیم تمرکزش رو از دست داده بوده چون اشتباهی که مایکروسافت مرتکب شد رو داره مرتکب میشه به هر حال کنسول بازی برای بازی کردنه و زیاد نباید درگیر این چیزا شد هر کی هر مدل خوشش میاد بهتره بخره

    1. Pzp

      یه چیزی میخوام بگم که شرکت سونی فقط به ظاهر که بگه منم بلدم کنسولمو کوچیک کنم اسلیم رو ساخته اصلا روش دقت نکرده که اقا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه