شما بگویید: PS4 Slim یا Xbox One S؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به مناسبت رونمایی از مدل باریک کنسول پلی‌استیشن۴، تصمیم گرفته‌ایم تا در قالب مطلب «شما بگویید»، دو مدل جدید کنسول‌های نسل هشتمی را در مقابل‌تان بگذاریم و از شما بخواهیم تا درباره‌ی این دو کنسول نظرتان را به ما بگویید. با این حال، برخلاف دیگر مقالات شما بگویید، این بار قضیه کمی فرق می‌کند: جواب سوال ما از همان ابتدا هم مشخص است.

مدل باریک ایکس‌باکس وان یا همان Xbox One S، نه تنها وزن کم و اندازه‌ای بسیار کوچک دارد، بلکه قابلیت‌های جدیدی را هم با خود به همراه آورده است. ایکس‌باکس وان اس به صورت پیش‌فرض می‌تواند با وضوح تصویر ۴K یا همان ۲۱۶۰p، تصاویر را پخش کند. این کنسول هم‌چنین از قابلیت نمایش تصاویر به صورت HDR پشتیبانی می‌کند. یک قابلیت بسیار بزرگ دیگر هم در ایکس‌باکس وان اس قرار داده شده است؛ این کنسول می‌تواند بلو-ری‌های ۴K را پخش کند. امکان پخش بلو-ری ۴K در پلی‌استیشن۴ اسلیم که هیچ، در پلی‌استیشن۴ پرو هم قرار ندارد.

XboxOne_S

از نظر ظاهری، ایکس‌باکس وان اس یکی از زیباترین کنسول‌هایی است که دید‌ه‌ایم. یکی از طراحان معروف و عالی‌رتبه‌ی مایکروسافت این کنسول را طراحی کرده و می‌توان به راحتی گفت که مایکروسافت برای این کنسول، سنگ تمام گذاشته است.

تمام این‌ها به کنار، ایکس‌باکس وان اس قیمتی برابر با ۲۹۹ دلار دارد، که تا همین یک هفته‌ی پیش هم از پلی‌استیشن۴ ارزان‌تر محسوب می‌شد.

بیاید نگاهی هم به پلی‌استیشن۴ اسلیم بیاندازیم. کنسول جدید سونی، از نظر ظاهر شبیه به دو نان تست می‌ماند که کج روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. از کیفیت ساخت‌اش هم نپرسید که در مقایسه با ایکس‌باکس وان، حرفی برای گفتن ندارد. از نظر قابلیت‌ها، این کنسول کلا توانایی خروجی تصویر به صورت ۴K را ندارد و سونی این قابلیت را برای پلی‌استیشن۴ پرو رزرو کرده است.

ps4-slim-1

ایکس‌باکس وان اس حتی امکان استریم محتوای ۴K از شبکه‌های مختلفی مثل نت‌فلیکس را هم دارد که اگر می‌خواهید آن را روی پلی‌استیشن ببینید، باید در مدل پرو پلی‌استیشن۴ دنبال‌اش بگردید.

سونی حتی در مدل اسلیم پلی‌استیشن۴، خروجی اپتیکال صدا را حذف کرده است تا بتواند هزینه‌ی ساخت را تا حد ممکن کاهش دهد.

پس از اینکه سونی آن همه از سر و ته کنسول جدیدش زده، قیمت مدل معمولی پلی‌استیشن۴ تازه با قیمت ایکس‌باکس وان اس یکسان شده است.

می‌خواهیم از شما هم درباره‌ی دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت بپرسیم؛ طوری که قصد داشته‌ایم فقط این دو مدل را با هم مقایسه کنیم و قرار نیست، مثل سوال قبلی که از شما پرسیده بودیم، بازی‌ها و قابلیت‌های کنسولی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را در مقابل هم قرار دهیم. شما هم نظرتان را درباره‌ی پلی‌استیشن۴ اسلیم و ایکس‌باکس وان اس بگویید و بگویید که شما، پلی‌استیشن۴ اسلیم را چگونه می‌بینید.

تمام این‌ها را گفتیم، اما باز هم این سوال را از شما می‌پرسیم: PS4 Slim یا Xbox One S؟

 

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱۷ دیدگاه
  1. حمید

    با توجه که همیشه طرف دار سونی بودم . اما اینو از ته دل میگم که ps4slim در مقابل xbox one s امیدی نداره و این دور مایکروسافت برنده میشه:):)

  2. xbox one s

    به قول خودتون واقعا مایکروسافت سنگ تموم گذاشت قطعا مایکروسافت پس از این که ایکس باکس وان رو ضعیف تولید کرد به نظرم از گذشتش یه درس درست حسابی گرفت در هر صورت نسل هشت رو پی اس برد میان نسلی رو که داریم اینجوری میبینیم ایکس باکس قراره ببره و کنسول یه چیز سلیقه ای هستش ولی اگه میخواید یه کنسول خوب که سالیان سال واسه شما خوب کار کنه مخئاید بخرید به نظرم همین ایکس باکس ئان اس بهترین گزینست و هیچ وقت با نظر دو نفر که فن یه کنسول دیگه هستند خام نشید

  3. سامان

    Xbox 4s

  4. MEHRAN.H

    به نظر من xbox one s بهتر از سری جدید ps4 است .
    به دلیل اینکه نسبت به مدل قبلی کوچک تره شده و حافظه ای ۲ ترابایتی دارد .
    و بازی forza horizon 3 که فقط برای سری one ایکس باکس ساخته شده جلوه ی جدی از بازی های اتومبیل رانی است .
    و می توان با این بازی لذت بخش تجربه ای جدید از بازی های racing داشت.

    1. Reza Ahmadi pour

      داداش اگه بحث بازیه ریسینگه که forza horizon 3 به گرد پای gran turismo sport که قراره چند وقب دیگه برای پی اس فور منتشر بشه نمیرسه نمیرسه

  5. مهدی

    سلطان کنسول های بازی تا به امروز فقط پلی استیشن

  6. محمد

    من به شخصه با xbox one s لذت بیشتری میبرم ولی اگر از نظر گرافیکی میخواین ps4 slim بگیرین کاملا اشتباه میکنید چون هر چقدر به چشتون فشار بیارین متوجه نمیشین و فقظ تفاوت در سرعت لود بازی هاست

  7. سید علی

    تو کشور ما جا افتاده که ps4 انحصاری های بیشتری داره اما لطفا به عناوین منتشر شده انحصاری و با کیفیت توجه کنید
    ps4 :
    انچارتد و انتیل داون و بلدبورن و اینفیمس
    اما xboxone :
    کوانتوم بریک
    سان آف روم
    فروزا ۵ و ۶
    هیلو ۵
    فروزا هورایزون ۲
    Dead raising 3
    شیپ آپ
    هیول مستر چیف کولکشن
    تایتانفال ۱
    پروژه اسپارک
    ماینکرفت ایکسباکس ادیشن
    کیلر اینستانکت
    در آینده هم بازی های خیلی خوشگلی برای ایکسباکس میاد
    مثل :
    See of thieves
    Gears of war 4
    Forza horizon 3
    Scilbound
    ایکس باکس وان s قطعا زیبا تره
    از نظر انحصاری هم بازی های جفرسون که در آینده میان عالین و بسیار وسوسه انگیزن اما در حال حاضر انحصاری های بیشترxboxone بیشتره
    منهم دسته جفت کنسول ها رو دست گرفتم و کارکردم .با اینکه امکانات دسته سونی بیشتره اما واقعا دسته ایکس باکس خوش دست تره
    اما ایکس باکس وان اس یه بدی داره از کینکت پشتیبانی نمی کنه
    مایکروسافت یه قابلیت داره که دسته خودت رو خودت آماده و رنگ می کنی که اینم خیلی خوبه اما تو ایران نیست
    پلی استیشن یه بدی داره سرویس EA assec نداره
    در ضمن xbox liveاز هر نظر از هرps network بهتره
    من کنسول مایکروسافت رو بیشتر قبول دارم
    در ضمن مقایسه بین s و slim هست نه pro و scorpion

    1. BEMOVEف

      این انحصاری های سونی از قلمتون افتاد (فک کنم عمدی نبوده :-))
      God of war
      Last of us
      Death stranding
      Days gone
      Gran turismo
      Drive Club
      ……
      انحصاری داریم تا انحصاری داشم….
      یه آنچارتد کل انحصاری های مایکروسافت رو قورت میده…

    2. Reza Ahmadi pour

      داداش سان اف روم ک اصلا انحصاری نبود من روی پی سی بازیش کردم
      و ماین کرافت برای پی اس فور هم هست
      انگار بازیای انحصاری مثل the last of us و driveclub و the orther 1886 و gran turismo sport و … رو فراموش کردی داداش

      the last of us به تنهایی به اندازه کل انحصاریای xbox میارزه
      بازیایی مثل death raising 3 ک انحصاری ایکس باکس بودن شکست خوردن و الان شماره جدیدشون برای دو تا کنسول میاد

    3. محسن

      دوست عزیز درسته. شما درست میگید. حتی شاید انحصاری های xone خیلی بیشتر از ps4 باشه. اما وژدانن وقتی مقایسه میکنم انحصاری های ps4 خیلی بهتر از xone هستش.مثلا من خودم god of war و the last of us رو با هیچ کنسول و انحصاری عوض نمیکنم. سونی خیلی روی انحصاری هاش کار میکنه. بنظرم اگر ماکروسافت هم یکی دوتا انحصاری شاهکار مثل دو بازی نامبرده ، بده خیلی طرفداراش بیشتر میشن.

      1. شهداد

        ببخشید به نظر شما هیلو و فورزا بازی های نام داری نیستند

  8. محمد صالح

    به نظر من xbox one s از ps4 slim کیفیت ساخت بهتر قیمت مناسب نسبت به امکانات و طراحی بهتری نسبت به رقیبش دارد .
    کیفیت ساخت ps4 slim طوری که در ابتدا احساس میکنین دارین با یک کنسول چینی به بازی می پردازین و مثل گوشی هایی با تراشه snapdragon 810 زود داغ میشه ولی از نظر فراوانی بازی ps4 slim بازی های بیشتری داره مثل اسپایدر من ورژن جدید اما من به شخصه xbox one s رو می پسندم

  9. reza

    xbox one s

  10. شایان

    بخاطر آنچارتد و God of war هم که شده من ps4 رو همیشه ترجیح میدادم.در ضمن اسپایدر من جدید هم که قراره برای ps4 بیاد هم منو وسوسه میکنه.در مورد خود کنسول بگم که الحق کنسول قبلی به مراتب زیبا تر بود.ولی این اندازه کوچیک و لبه های پخ،برای حمل و نقل آسون ترش میکنه.مخصوصا وقتی بخواید مثلا برید توی یه مهمونی با دوستاتون بازی کنید.
    ولی از حیث سخت افزار، ایکس باکس مطمئناً برنده و قدرتمندتره.
    اما…گفتم.بخاطر بازی ها هم که شده من پلی استیشن رو ترجیح میدم.جدا از اینکه فن دو آتیشه ی سونی هم هستم!

  11. Ahmad Najafi

    سلام. من خودم یکی از طرفداران ایکس باکس هستم. دوستان ببینید سونی قبول که انحصاری های خوبی داره قبول که مدل معمولی فور از وان معمولی بهتره اما یه جای کار لنگ میزنه. دسته فور رو من امتحان کردم خوب بود مخصوصا روی جی تی ای وی اما دقت کنید دوستان مایکروسافت صاحب قدرت و تکنولوژی هست. من با دسته وان و وان اس فوق العاده حال کردم حس خوبی داشم انگار یه دسته مخصوص گیمرا ساختن خوش دسته کلا دسته از نظر من از فور بهتره این از دسته. کاملا معلومه که امنیت و سرعت ایکس باکس لایو از پی اس ان (درست نمیدونم یا پی اس پلاس) بهتره. این از شبکه بازی آنلاین. همونطور که دیدید مایکروسافت اسکورپیو و اسلیم رو قبل از عرضه پی اس فور اسلیم و پرو معرفی کرد و امکاناتی که داشت فوق العاده بود و همون شب که معرفی مرد که قراره چنین چیزی ساخته بشه امکاناتش رو گفت.اما چرا سونی نتونست یه کنسول قوی تر از اس و اسکورپیو بسازه. چرا وقتی امکانات فوق العاده اسلیم و اسکورپیو معرفی شدن سالن کنفرانس ایکس باکس رفت رو هوا و مردم از شوق و ذوقشون نمیگذاشتن اسپنسر حرف بزنه چرا وقتی توی ای تری در مورد پلی استیشن وی آر حرف زدند و معرفیش کرد فقط دست زدن چرا وقتی اسلیم توی میتینگ معرفی شد همه به راحتی ازش گذشتن و منتظر بودن که پرو رو معرفی کنن این از امکانات اسلیم ایکس باکس که برتری خودشو نسبت به اسلیم پلی استیشن فور ثابت میکنه. و میرسیم به قلب تپنده کنسول های بازی یعنی بازی هایی که برای کنسول ها میاد. به نظر من و بیشتر گیمرا اصلا نمیشه انحصاری های وان و فور رو مقایسه کرد جفتشون خوبن من دوست دارم که آنچارتد گاد اف وار کیل زون شدو فال و دیتروید رو روی فور که انحصاری هستن رو امتحان کنم ولی این بازی ها رو کلوپ محل هم داره و میشینم اونجا بازی میکنم ولی زیاد با دسته فور حال نمیکنم یه جوریه انگار بیش از حد کوچیکه. از بحث بازی ها خارج نشیم. بحث بازی ها دیگه کاملا بستگی به میل گیمر داره اما بیشتر بازی های فور ادامه بازی های پلی استیشن تو و تری بوده ولی ایکس باکس نو آوری هایی دیدم. ما نمیگیم ادامه بازی ها بده خیلی هم خوبه ولی اگه زیاد ادامه بدهن مسخره میشه باید یه پایان جامع بدن و خیال گیمرا رو راحت کنن. یه چیز دیگه که به وجدان شرکت سازنده بازی ها ربط داره اینه که برای یه کنسول بهتر میسازن واسه یه کنسول بدتر و این باعث میشه هی گیمرا همه کنسول ها از دستگاهشون نا امید بشن. کلا نمیتونیم در مورد این بخش نظری بدیم و این بستگی به سلیقه شما داره که کدوم رو از لحاظ انحصاری قبول داشته باشید. من به شخصه بیشتر بازی های وان رو دوست دارم تا فور. جمع بندی: ما به طرفداران سونی احترام میگذاریم و میخواهیم یه فضای دوستانه با دو کنسول رقیب درست کنیم و حال کنیم. اما اس و اسکورپیو ایکس باکس از اسلیم و پرو پلی استیشن سونی بهترهو به نظر من اسکورپیو دیگ نمیزاره کنسول ها تغییر نسل بدن.
    انتخاب با شماست.

  12. سهیل حسینی

    از لحاظ ظاهری و سخت افزاری و امکانات شکی نیست که ایکس باکس بهتره.
    اما وقتی بحث بازی کردن به صورت حرفه ای میشه، به نظر من پلی استیشن انتخاب عاقلانه تریه! حتی من بین این دو در نهایت پلی استیشن اسیلم رو انتخاب می کنم چون تکنولوژی ۴کی توی ایران هنوز جا نیافتاده و فعلا به درد نمی خوره. اما عناوین انحصاری سونی آدمو بیشتر وسوسه می کنه!

    1. Reza Ahmadi pour

      داداش چطوری حساب کردی ک سخت افزاری xbox بهتره؟

      سری قدیمی پی اس ۴ بهتر از ایکس باکس وان بود حالا اینا هم ک تغییری نسبت ب قبلیا نکردن پس هنوز پی اس بهتره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه