شناور شدن کپسول هایپرلوپ را برای اولین بار ببینید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یک هایرلوپ دانشجویی، به طول ۴.۲ متر، توانسته است برای اولین بار شناور شود؛ طوری که امیدوار شده‌ایم آزمایش اصلی هایپرلوپ ایلان ماسک در دی ماه امسال را ببینیم. پروژه‌ی هایپرلوپ ایلان ماسک قرار است در ژانویه‌ی سال آینده، در یک تونل ۱.۶ کیلومتری تست شود.

اگر این نمونه‌های اولیه جواب دهند، می‌توانند حمل و نقل را از زمین تا آسمان دگرگون کنند.

همانطور که می‌توانید در ویدیوی پایین ببینید، دانشجویان دانشگاه Cincinnati توانسته‌اند به صورت مغناطیسی یک پاد را به اندازه‌ی ۰.۶۳ سانتی‌متر از زمین بلند کنند. رهبر این گروه دانشجویی، «دوال شیانی»، درباره‌ی سازه‌شان گفته است: “از طرحی که ساخته‌ایم بسیار راضی هستیم. از نظر عملکرد تمام نیازها را برطرف می‌کند و امن است. می‌توان هم‌چنین آن را در ابعاد مختلف ساخت. مطمئنیم که در ژانویه‌ی امسال در رقابت بالاتر از بقیه خوهیم بود.”

اگر اخبار مربوط به هایپرلوپ را دنبال نکرده‌اید، بد نیست بگوییم که این پروژه می‌خواهد یک سیستم پرسرعت حمل و نقل باشد که افراد را در کپسول‌ها یا پادهایی و داخل تونل حمل می‌کند؛ آن هم با سرعت‌هایی نجومی. ایده‌ی اصلی هایپرلوپ توسط ایلان ماسک، مدیرعامل و موسس شرکت Tesla و SpaceX ارایه شده است. در حال حاضر ۱۲۰۰ تیم مشغول رقابت برای ساخت بهترین طراحی هایپرلوپ هستند.

اگر این نمونه‌های اولیه جواب دهند، می‌توانند حمل و نقل را از زمین تا آسمان دگرگون کنند. پادهای هایپرلوپ با سرعت ۱۱۲۶ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. در این سرعت، می‌توانید برای مثال فاصله‌ی نیویورک تا لس‌آنلجس را (که ۴۵۰۰ کیلومتر است) در ۴ ساعت طی کنید.

تیم دانشگاه Cincinnati یکی از ۳۰ تیم انتخاب شده برای آزمایش هایپرلوپ در ماه ژانویه است. آن‌ها باید ایده‌شان را در یک تونل آزمایشی ۱.۶ کیلومتری تست کنند.

در ادامه‌، ویدیوی تست هایپرلوپ این بچه‌ها را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Science Alert

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar alireza

    ایده جالبیه اما خوب فک کنم هزینه زیادی داشته باشه برای چنین حمل و نقلی و خوب ۴ ساعت داخل یه گلوله موندن با اون سرعت نجومی شاید عوارض جانبی داشته باشه اما شاید جواب بده برا خیلی چیز ها مثلا برای انتقال اعضای اهدایی به یه جای خیلی دور اتفاقا خیلی هم عالیه

    1. Avatar mo

      برای حمل اعضا اهدایی به یه جای دور؟ این همه هزینه؟
      خب طرف بمیره که بهتره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه