نظر منتقدان درباره قسمت ششم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی تاج و تخت فصل 8 قسمت 6

مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) بالاخره پس از سال‌ها با پخش قسمت ششم از فصل هشتم به پایان رسید. قسمت ششم فصل هشتم گیم آو ترونز تحت عنوان «The Iron Throne» پخش شد و در کنار قسمت سوم، طولانی‌ترین قسمت‌های این فصل را تشکیل دادند.

دیوید بنیاف و دن وایس کسانی که به عنوان خالقان سریال گیم آو ترونز شناخته می‌شوند خود کارگردانی قسمت آخر را برعهده داشتند. با پخش این قسمت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه HBO و جهان به پایان رسیده است.

فصل آخر مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» محل حرف و حدیث‌های بسیاری بود. بعضی از مخاطبان که سال‌ها مجموعه را دنبال کرده‌ بودند وقایع فصل آخر را پرشتاب و بی‌منطق دانستند در حالی که بعضی دیگر معتقد بودند فصل هشتم بهترین پایان‌بندی ممکن برای این سریال بود. همچنان که مخاطبان نگاه یکسانی به فصل هشتم نداشتند، منتقدان هم اختلاف نظرهای بسیاری را بروز دادند که در هفته‌های گذشته بخشی از آن‌ها را بازتاب دادیم.

ممکن است در این نوشته بخشی از داستان مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت لو برود

در ادامه بخش‌هایی از نظرات منتقدان آمریکایی را درباره آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» می‌خوانید:

دیوید سیمز – آتلانتیک

تصمیم ناگهانی تیریون و شرکا درباره برگزیدن برن استارک به عنوان پادشاه هفت اقلیم احتمالا تا حد قابل توجهی باعث تعجب بینندگان شده است. پس از آن همه جنگ و دشمنی میان دنریس، جان و سرسی، برن به عنوان یک رقیب، کاملا نادیده گرفته شده بود. او بیشتر به یک ویکیپدیای زنده شباهت داشت و در این فرایند شخصیت خود را نیز از دست داده بود.

حرکت برن به سوی تاج با همان سرعت ترسناکی رخ داد که هر پیچش داستانی دیگر در این فصل اتفاق افتاده بود. شاید کل تفاوتش برای من در این بود که هنگام رسیدن به قسمت آخر دیگر نگرانی خاصی نسبت به باورپذیری طرح روایی نداشتم و بیشتر کنجکاو بودم بفهمم همه چیز چطور به پایان می‌رسد… در این فصل شاهد تکرار چندین‌باره یک ماجرای یکسان بودیم: مجموعه‌ای از تلاش‌های ناموفق برای پیشبرد تعدادی از مهم‌ترین بخش‌های داستان به سریع‌ترین شکل ممکن. طبق معمول بازیگران در این فصل هم به نسبت آنچه در اختیار داشتند عملکرد خوبی نشان دادند… دیوید بنیاف و دن وایس در سال‌های اخبر بارها ثابت کرده‌اند که ژست‌های سینمایی را به ساختن تدریجی یک جهان باورپذیر ترجیح می‌دهند و سوزاندن تاج در پایان مجموعه هم آخرین ادا و اطوارشان بود.

کلی لاولر – یواس‌ای تودی

هنگامی که پخش گیم آو ترونز هشت سال پیش آغاز شد، کاملا واضح بود که با یک مجموعه متفاوت طرفیم. قصه‌ای که برده قواعد معمول ژانر فانتزی نبود و آن‌ها را شکست و زیر پا گذاشت. تراژدی و بی‌عدالتی همچون اژدها و جنگ بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت این مجموعه بود.

اما سریالی که آخرین قسمت آن شب یک‌شنبه پخش شد چنین سریالی نبود… سریالی بود بدون خلاقیت و کلیشه‌ای… همه چیز ساده و رو بود. حتی مهم‌ترین مرگ و میرها و گزینه پادشاهی. در واقع مجموعه پایان نیافت بلکه اساسا رها شد.

دانیل داداریو – ورایتی

طبیعی است که قسمت پایانی گیم آو ترونز تعداد کمی از افراد را راضی کند… باید در نظر داشت که پایان‌بندی این سریال از مجموعه رمان‌هایی می‎‌آید که خود هنوز پایان نیافته‌اند و این مجموعه از ابتدا به آن وابستگی داشته است. طبیعتا در چنین شرایطی افراد زیادی قانع نمی‌شوند آن هم با در نظر گرفتن زمانی که سریال برای فصل هشتم و پایان دادن به قصه در نظر گرفته بود.

در فصل آخر برخی از اقدامات واقعا هوشمندانه بود. در میان این اقدامات می‌شود به کشتن نایت کینگ در قسمت سوم اشاره کرد؛ حذف نایت کینگ به سریال اجازه داد که در سه قسمت آخر صرفا روی پایان‌ بازی در وستروس تمرکز کند. اما آنچه سریال در ساختنش شکست خورد ایجاد پیش‌زمینه‌ای مناسب برای به قدرت رسیدن برن یا مهم‌تر از آن برای پیدایش ناگهانی دموکراسی بود.

دیدگاه شما

۲۵۹ دیدگاه
  1. بهمن

    سه روز از دیدن این فیلم میگذره و من هنوز درگیرشم.
    از یکی شنیدم که داستان کتاب با فیلم فرق خواهد کرد . و این کارو کردند که کتاب فروش خوبی داشته باشه . اینا فقط به فکر جیب خودشونن.

  2. امین

    سلام دوستان. خواستم بگم زیاد حرص نخورید . تقریبادهمه سریال رو مفتی دانلود کردیم و تماشاکردیم .حرص رو باید کسی بخوره که ۲۱۰ دلار هزینه کرد.ما ایرانیا همیشه برنده ایم .خخخخ

    1. روح الله

      دهنت سرویس!
      عجب زاویه دیدی داری پسر!

  3. رضا

    به نظر من سکانس ذوب شدن تخت آهنین توسط اژدها بهترین سکانس تمام ۸ فصل بود

  4. فرزانه

    بنظرم اپیزود ۵ و ۶ بینظیر بود. همه منتظر یه پایان ایرانی بودند شاید هم هندی!
    قسمت ۵ بازی تخت و تاج بود نشون داد به وقت قدرت دنریس چیزی از سرسی کم نداشت رگ دیوانگی تارگرین ها که در دنریس بود بارهاو بارها در تمام فصلها بهش اشاره شده بود
    جان هم پایان زیبا داشت باز هم بارها بهش اشاره شده بود که جان به شمال دیوار تعلق داره و پادشاه انسانهای آزادست
    نگفتن هویت اصلی جان توسط تیرویون و سانسا در شورا فقط یه نتیجه داشت:رسیدن به قدرت
    و اون هم فقط یه معنی داشت : Game of Thrones

  5. پیام

    فکر کنم جناب اصغر فرهادی هم تو ساخت قسمت آخر جز کارگردانا بودن ! به نظر منم از یه سریالی که انقدر باقدرت همه رو مجذوب کرده بود بعید میرسید یه همچین پایانی داشته باشه .
    شخصیت جان اسنو وارث واقعی تخت آهنین با اون همه فرازو نشیب در طول سریال به چیزی تبدیل شد که هیچ کس فکرش رو نمیکرد .کشته شدن دنریس تارگرین به اون شکل و با اون سرعت نقطه ضعف زیادی داشت که به نظرم شاید یه نبرد تن به تن بین جان اسنو و کرم خاکستری میتونست مقداری روال داستان رو مناسب کنه . برن استارک که فانتزی ترین نقش رو داشت پادشاه شد .سانسا هم که با جاه طلبی که داشت برادر خودش رو بعنوان پادشاه قبول نکرد و راه خودش رو ادامه داد و جاه طلب باقی موند و به قدرتی رسید که ۷اقلیم به ۶ اقلیم تبدیل شد و یکی از ضعف های داستان هم اینجا بود ، طوریکه در اصل دوتا از استارک ها به قدرت رسیدن و یکیشون پادشاه ۶ اقلیم و یکی پادشاه شمال شدند .
    اما با اینهمه غافلگیری سرنوشت یک اژدهای باقی مونده در هاله ای از ابهام باقی موند .
    ممنون

  6. شبنم

    بالاخره مشخص شد چرا آریا به سمت غرب رفت، آریا به سمت آمریکا رفت!!!! بخاطر اینکه دو نفر جدیداً به لیستش اضافه شدن…… دیوید بنیوف و دنیل ویز!!!!!!!!!!!! فیلمنامه نویسای فصل آخر سریال!
    مرسی دختر برو دمار از روزگارشو در بیار!!!!!!!!!!!!

    1. وحید

      عالی بود :)))))

    2. م.ک

      خیلی عالی بود مردم از خنده

  7. داریوش

    ریدن به همه چی و تمومش کردن رفت..بعد از چند سال فیلم سازی گند زدن به همه چی… خداوکیلی حالم بهم خورد از قسمت ۵ و ۶

  8. Saeed

    به نظر من سریال می تونه ادامه دار باشه و احتمالش هست در یک غافلگیری اعلام بشه که فصل نهم قراره ساخته بشه چون باید همه بفهمند که جان در حقیقت وارث سلطنت هست و اژدها بر میگرده و کنترل اژدها به عهده جان هست چون یک تارگرین من میگم احتمالش هست در آینده فصل نهم ساخته بشه شاید با تعداد قسمت کمتر

    1. رضا رضایی

      این رویا پردازی ها به جایی نمی رسه جمع کردن همچین بازیگرای پرکاری دوباره کنار هم و اون صحنه ی پرخرج و مکان و کل تیم فیلم برداری و گریمور ها و جلوه های ویژه و … کنارهم غیر ممکنه این فیلم یه اغازی داشت یه داستان و پایان گیم اف ترونز تو این سالها بهمون نشون داد همیشه همه چیز حتی توفیلم ها هم طبق مراد ما نیست

  9. مریم

    قسمت آخر خیلی دلم برای مظلومیت جان کباب شد.تیریون که جان رو برای کشتن دنریس تحریک کرد باید در شورای مسخره حداقل از جان دفاع میکرد و یه نقشه ای برای نجات جان میکشید مثلا میگفت اژدها برمیگرده و انتقام مادرش رو از همه میگیره و همه جا رو میسوزونه و ما همه نابود میشیم و تنها کسیکه میتونه اژدها رو آروم کنه جان هست چون تارگارینه و سوار اژدها شده و وارث تخت آهنین و شاید کرم خاکستری و بقیه وقتی میفهمیدن جان برادرزاده دنریس هست آروم میشدن و حداقل تارگارین بودن جان اینطوری کمکش میکرد.

    1. مصطفی

      تمام اینایی که شما میگین، یکی دو قسمت دیگه به فیلم اضافه می‌کرد.

  10. Aryana

    خیلیم سریال خوب تموم شد یه کم غمگین بود بعدشم شما ها میخواستین سریال چطوری تموم بشه؟

  11. نرگس

    درسته که این فصل ضعف هایی داشت و معلوم بود که با عجله ساخته شده ولی دیگه اینقدرم بد نبود که همه دارند انتقاد میکنند..
    به نظرم جان شاهزاده موعود یعنی همون آزور آهای بود که با فروکردن خنجر توی قلب عشقش یعنی دنریس برای همیشه محافظ انسان ها شد..
    از اول سریال هم که همه میگفتند برادران نایت واچ محافظ مردم هستن..خب جان دقیقا به جایی تبعید شد که باید باشه

    1. حسن

      واقعا افتضاح نبود؟ اشغال بود

  12. آرش

    کند گاری و مرگ این سریال محبوب یک طرف اما نکته جالب :
    کسی تو سکانس شوارای پادشاهی کنار پای “سم تارلی” دقت کرد بطری آب معدنی بود!!!!!! یک سوتی وحشتانک.
    برین نگاه کنین بخندین.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما