معرفی فیلم نوروزی: افشاگر (Spotlight)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

احتمالا قسمت اول از مجموعه مقالات نوروزی معرفی فیلم را مطالعه کرده‌اید. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم در این مجموعه مقالات کوتاه قصد داریم فیلم‌هایی را معرفی کنیم که به‌هر دلیلی دیدن‌شان را طی سال گذشته از قلم انداخته‌اید؛ اما حالا به واسطه‌ی تعطیلات نوروزی بهترین فرصت فراهم آمده تا نگاهی به آن‌ها بیاندازید.

فردا صبح سال جدید تحویل می‌شود و شب عید بهترین زمان برای دیدن یکی از بهترین فیلم‌های سال است. برای همین هم فیلم سینمایی «افشاگر» (Spotlight) را برای‌‌تان در نظر گرفته‌ایم. این فیلم جدیدترین ساخته‌ی «توماس مک‌کارتی» است که طی سال گذشته‌ی میلادی حسابی سروصدا به‌راه انداخت. افشاگر برای نخستین بار در جریان هفتاد و دومین دوره از جشنواره‌ی فیلم ونیز روی پرده رفت و از همان زمان خیلی‌ها معتقد بودند فیلم مک‌کارتی می‌تواند به یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۵ تبدیل بشود. در واقع همین‌طور هم شد و افشاگر در نهایت موفق شد اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ را یکی از مهم‌ترین جوایز اسکار هم به‌شمار می‌رود، به‌خودش اختصاص بدهد.

25-Spotlight

قصه‌ی فیلم از روی ماجراهای مستند و واقعی اقتباس شده است. افشاگر ماجرای گروهی از خبرنگاران روزنامه‌ی «بوستون گلوب» را در سال ۲۰۰۲ میلادی روایت می‌کند. این گروه سخت‌کوش از خبرنگاران تلاش می‌کنند تا از ماجراهای سواستفاده‌ی جنسی از پسران کم سن و سال در کلیسای کاتولیک ایالت ماساچوست سردربیاورند و در نهایت هم موفق می‌شوند پس از پشت‌سر گذاشتن دردسرهای فراوان این رسوایی را افشا کنند. این گروه از خبرنگاران که نام گروه‌شان را «افشاگر» گذاشته بودند در سال ۲۰۰۳ میلادی موفق می‌شوند جایزه‌ی پولیتزر را به‌خاطر خدمات اجتماعی‌شان دریافت کنند.

فیلم‌نامه‌ی افشاگر را هم که جزو نقاط قوت آن محسوب می‌شود «جاش سینر» و «تام مک‌کارتی» به‌همراه هم تنظیم کرده‌اند. فیلم‌نامه‌ی افشاگر جزو نامزدهای دریافت جایزه‌ی اسکار بود و در نهایت هم توانست این نشان را به‌خودش اختصاص بدهد. در مجموع اگر دوست دارید یکی از بهترین فیلم‌های سال گذشته‌ی میلادی را ببینید، فیلمی که از نظر داوران آکادمی اسکار بهترین عنوان سال ۲۰۱۵ میلادی بوده، افشاگر بهترین گزینه است. افشاگر را ببینید تا در روز اول دید و بازدیدهای عید کلی حرف سینمایی جدید برای رد و بدل کردن با بستگان داشته باشید.

قبل از دیدن افشاگر توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. یاسین

    فیلم خوبیه ولی واسه غربیا!! اگه خیلی اهل فیلمای سینمایی نیستید قطعا این فیلم به دردتون نمیخوره! احتمالا اصلا تا آخرش نگاه نکنید!
    فیلمایی بهتری مثل brooklyn، room، the martian،… داشتیم امسال

    1. امیر

      اصلا با این حرفتون موافق نیستم , خیلی فیلم خوبی بود , فیلم های دیگه ای که گفتید هم خوب هستن ولی این فیلم برای من بعد از مدت ها یه فیلم درست و حسابی بود.

      1. یاسین

        واسه من که خیلی سخت و سنگین بود! از نظر هنری نمیگم، ولی فیلم نامه اش جذابیتی برام نداشت! چند تا از دوستای اهل فیلم هم همین نظرو داشتند…!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه