شما بگویید؛ نظرتان درمورد رنو تالیسمان چیست؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
رنو تالیسمان

دیروز اولین قسمت از مستند خودرو «رینگ اسپرت» را در دیجی‌کالا مگ برایتان منتشر کردیم. در این قسمت به معرفی و نقد و بررسی رنو تالیسمان پرداختیم و مزایای و معایب آن را برشمردیم. در این شما بگویید ویژه می‌خواهیم نظرتان را درمورد رنو تالیسمان جویا شویم. البته پیش از آن، قصد داریم معرفی کوتاهی از این خودرو برایتان داشته باشیم.

سال ۲۰۱۵ بود که رنو با یک سدان بزرگ پریمیوم شهری ظاهر شد. رنو اسم این خودرو را تالیسمان به معنی طلسم گذاشت تا به لطف طراحی چشم‌نواز، همه‌ی مشتریان و منتقدان را مسحور زیبایی محصول جدیدش کند. این خودروساز فرانسوی درحقیقت با این اتومبیل، زبان طراحی جدید محصولاتش را معرفی کرد و به نمایش گذاشت و صدالبته، ورود دوباره‌ی خودش را با قدرت هرچه بیشتر به همگان اعلام کرد.

رنو تالیسمان استیشن واگن

رنو تالیسمان در دو کلاس سدان و استیشن طراحی و عرضه شد اما در بازار ایران تنها شاهد حضور کلاس سدان این فرانسوی مغرور هستیم. درمورد مشخصات فنی باید به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه‌ی این ماشین اشاره کنیم که با حجم دقیق ۱۶۱۸ سی‌سی، می‌تواند حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون‌متر را تولید کند. یک گیربکس ۷ سرعته‌ی دو کلاچه این فرانسوی را همراهی می‌کند و انتقال نیرو به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. به لطف هماهنگی مثال‌زدنی میان قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت، شتاب صفر تا صد این خودرو به ۷.۶ ثانیه رسیده که زمان بسیار خوبی برای یک سدان بزرگ شهری به حساب می‌آید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنو تالیسمان، ایمنی بالای آن است. این خودرو در آزمون ایمنی موسسه‌ی یورو‌ ان‌کپ موفق به کسب ۵ ستاره‌ی زردرنگ کامل شد که به خوبی، سطح بالای ایمنی و طراحی مناسب ماشین برای مواجهه با تصادف نشان می‌دهد.

از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به کیا اپتیما نسل جدید، هیوندای سوناتا LF، تویوتا کمری، هوندا آکورد و رقیب فرانسوی جدید آن یعنی پژو ۵۰۸ اشاره کنیم. بسیاری باور دارند که خودروهای فرانسوی جذابیت و کیفیت ماشین‌های کره و ژاپنی را ندارند. این درحالی است که در چند سال اخیر، شاهد ارتقا و پیشرفت زبان طراحی، کیفیت سواری و قدرت ماشین‌های فرانسوی هستیم.

حالا نوبت شما است که نظرتان را درمورد رنو تالیسمان در کامنت‌ها به ما بگویید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۰ دیدگاه
  1. Avatar مهدیر

    قبل از اظهار نظر در مورد تلیسمان باید بگم ماکسیما اریون تیانا و سفران داشتم تالیسمان از نظر زیبایی از همه این ماشینا زیباتره و یکی دلایل خرید من هم این موضع بود در بحث شتاب از همه به جز اریون یک سرو گردن بالاتره در بحث اپشن بدون شک از خیلی از ماشینای چندین برابر گرونتر از خودش بالاتر است هیچ ماشینی کامل نیست و هر ماشینی میتونه معایبی داشته باشه این ماشین به اندازه ژاپنی ها نرم نیست اما در حد کره ای ها است یکی از دلایلش فاق کوتاه لاستیکش است که ۴۵ است در حالیکه اگر همین فاق لاستیک را بذارید روی تیانا که نرم ترین ماشینی است که تا بحال سوار شدم تیانا هم خشک میشه پس اینایی که ایراد میگرن به نظرم اول برن ماشینای با لاستیک فاق کوتاه سوار بشن بعد بگن این ماشین خشک است در خصوص موتورش هم باید بگم موتور نیسان ژاپنه و مسلما استهلاکش کمتر از موتورای سلطان یاتاقان کیا و هیوندا است

  2. Avatar آرش

    من یک سال و نیمه دارمش. دیگه کوبیدناش خیلی وحشتناک شده. فکر کنم برای تعلیق ابن خودرو اصلا فکری نکردن. کاش جای این همه وقت که برای طراحی زیباش گذاشتن یه ذره رو تعلیق ماشین هم کار میکردن که بعد یه مسافرت ۳۰۰ کیلومتری کمر درد نگیریم.در اسرع وقت میفروشمش. در ضمن بسیار زیباس ولی موتور و گیربکسش خیلی زود به خرج میوفته. جلوبندیش ضعیفه بنزینشم حتما باید یورو ۶ باشه.

    1. Avatar حمیدرضا

      سلام
      ببخشید که اینطور مجبورم بیان کنم.
      رنو تالیسمان یه آشغال واقعیه. آخه وقتی هیچ راحتی نداره، بدون لذت رانندگی و کلی سروصدا، آپشن به چه دردی میخوره.
      یه تویوتای نصف قیمت به صدتا تالیسمان میارزه.
      تعویض دنده و شتاب با تاخیر، تقه و صدا در تعویض دنده و ….
      دیگه چی بگم.
      اونایی که دارن و حرف من رو قبول ندارند، یه چند مدت استفاده کنند به همه اینایی که گفتم میرسند.

  3. Avatar همايون

    من شیفته ظاهر این ماشین شدم و خریدم و هنوزم معتقدم جزو زیباترین ماشین های وارداتی هستش ولی اصلا راحت نیست و توی مسافت طولانی به نشیمنگاه و کمر فشار میاره و دیگر اینکه چون خیلی منجمد و خشک هستش احتمال میدم با این چاله چوله های خیابونها و جاده ها زود جلوبندی و دل و رودش بهم بریزه ، من ماشینم تازه ۵۰۰۰ تا کارکرده ولی از کنار دنده یک صدای تق تق خیلی ریزی درمیاد که میره رو اعصابم ، یکی از لنت هام جیغ میکشه نمایندگی هم میگه جنس لنت هش اینجوریه کاریش نمیشه کرد ، سرویس دهی نگین خودرو هم در حد صفر !! ولی ولی ولی چون خوشکله من تا ماشین خوشکل تری پیدا نکنم عوضش نمیکنم دوسش دارم زیاد!!

  4. Avatar حسین

    از نظر تعلیق ماشین خشکیه هم چنین از نظر کیفیت قطعات به کار رفته نیز در سطح نسبی قرار داره من بودم به جاش فولوکس واگن پاسات میگرفتم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه