نمایشگاه نوآوری‌های حمل و نقل سال ۲۰۱۶ در برلین برگزار شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

نمایشگاه InnoTrans 2016 از ۳۰ شهریور تا ۲ مهر ۹۵ در برلین برگزار شد. این نمایشگاه که هر دو سال یک بار در پایتخت آلمان برپا می‌شود، به معرفی محصولات و نوآوری‌های جدید در صنعت حمل و نقل، با تمرکز بر حمل و نقل ریلی می‌پردازد. زیمنس با شرکت در این نمایشگاه محصولات و ایده‌های جدید خود را به نمایش گذاشت. شعار امسال زیمنس «بازاندیشی جابجایی» بود و در آن عمدتا نوآوری‌های دیجیتالی در صنعت حمل و نقل را مورد توجه قرار داده بود.

بنا به آمارهای رسمی، تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۰ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند. در نتیجه شاهد افزایش نیاز به توسعه‌ی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهری هستیم. زیرساخت‌هایی که حمل و نقل مردم در شهرها را تسریع، تسهیل و ارزان می‌کنند. زیمنس با شرکت در نمایشگاه اینوترنس ۲۰۱۶ ایده‌ها و محصولات جدیدی را به نمایش گذاشت که می‌تواند آینده‌ی روشنی را برای حمل و نقل شهری در دهه‌های آینده رقم بزند. محصولات جدید زیمنس عموما بر نوآوری‌های دیجیتالی تمرکز دارند و این شرکت در پی ایجاد تحول گسترده در صنعت حمل و نقل، از طریق دیجیتالی و هوشمند کردن زیرساخت‌ها است. در جهان رو به تغییر ما، این نوآوری‌ها کاملا ضروری به نظر می‌رسند.

در اینفوگرافیک زیر می‌توانید عمده‌ترین روندهایی که چهره‌ی جهان را طی چند دهه‌ی آینده تغییر می‌دهند، ببینید.

siemens

سه حوزه‌ی مورد نظر زیمنس برای هوشمندسازی حمل و نقل ریلی از قرار زیر هستند:

• نظارت و تشخیص معایب
ایجاد سامانه‌های ارتباطی دقیق بی‌سیم برای دسترسی به اطلاعات قطارها باعث می‌شود که بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن، اطلاعات مورد نیاز برای پردازش در سیستم تشخیص مرکزی و پیش‌بینی عیوب وسیله‌ی نقلیه را دریافت کرد. بدین ترتیب پیش از اینکه مشکلی فنی بوجود آید، می‌توان وقوع آن را پیش‌بینی کرد و با تشخیص دقیق علت، به عیب‌یابی وسیله‌ی نقلیه پرداخت. مرکز تخصصی تجزیه و تحلیل داده در شهر مونیخ آلمان قرار دارد.
• کنترل و هدایت خودکار
بر اساس تجربیات گسترده‌ی زیمنس در زمینه‌ی حمل و نقل شهری، کنترل و هدایت خودکار حمل و نقل ریلی منطقه‌ای و از راه دور هم ممکن خواهد بود. قرار است زیمنس تا سال ۲۰۳۰، شبکه‌ی حمل و نقل ریلی کاملا خودکار راه‌اندازی کند.
• آسایش مسافر به کمک برنامه‌های IT
آسایش و راحتی مسافر در قطارها اهمیت خیلی زیادی دارد. زیمنس به طور کامل استفاده از اینترنت و سرگرمی دیجیتال را ممکن می‌کند. بعلاوه دریافت اطلاعات جامع پشتیبانی گسترده از مسافران سفر به شکل قابل ملاحظه‌ای ساده‌، امن و راحت‌تر می‌شود.
در این نمایشگاه زیمنس ۶ قطار بسیار جالب را به نمایش گذاشت که شامل قطارهای بدون راننده‌ی مخصوص متروی ریاض (بزرگترین پروژه‌ی قطار شهری جهان)، قطار OBB Cityjet که پلتفرم انعطاف‌پذیری دارد و می‌توان از آن برای حمل و نقل شهری و بین‌شهری استفاده کرد و قطارهای سریع‌السیر «ولارو» در ترکیه را شامل می‌شود.

قطارهای سریع‌السیر ولارو ساخت زیمنس در ترکیه

قطارهای سریع‌السیر ولارو ساخت زیمنس در ترکیه

ساخت لوکوموتیو در آلاخ

کارخانه‌ی «آلاخ» (Allach) زیمنس یکی از قدیمی‌ترین، بزرگترین و مدرن‌ترین تولیدکنندگان لوکوموتیو در جهان است و ظرفیت تولید آن به ۲۰۰ لوکوموتیو در سال می‌رسد. این کارخانه ۱۷۵ سال پیش احداث شد و در آن انواع لوکوموتیوهای الکتریکی و دیزل الکتریکی ساخته می‌شوند. این کارخانه در سال ۲۰۱۰، ۳۰ لوکوموتیو دیزل الکتریک برای راه‌آهن ایران تولید کرد و انتقال فناوری برای ساخت ۱۲۰ دستگاه دیگر در خاک ایران را انجام داد. کارخانه‌ی آلاخ ۸۰۰ نفر را در استخدام خود دارد.

کارخانه‌ی لوکوموتیوسازی آلاخ

کارخانه‌ی لوکوموتیوسازی آلاخ

کارخانه‌ی لوکوموتیوسازی آلاخ

کارخانه‌ی لوکوموتیوسازی آلاخ

تاریخچه‌ی زیمنس

زیمنس در سال ۱۸۴۷ و توسط مهندسی به نام «ورنر فون زیمنس» احداث شد. او کارآفرینی موفق و مخترعی باهوش بود که توانست از خود میراث بزرگی بر جای بگذارد. او در قرن نوزدهم رابطه‌ی بین علم و فناوری را به خوبی درک کرد و شرکت فنی مهندسی خود را تاسیس کند. در تصویر اینفوگرافیک زیر می‌توانید اختراعات کلیدی زیمنس در ۱۷۰ سال گذشته را ببینید.

siemens2

اکنون بعد از گذشت نزدیک به دو قرن، زیمنس AG بزرگترین شرکت‌ مهندسی اروپا است که ۳۶۲ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و درآمد آن در سال مالی ۲۰۱۵، ۷۵٫۶ میلیارد یورو بوده است. امروزه شرکت زیمنس در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی و نورپردازی، لوازم خانگی، انواع قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم‌های خودکارسازی، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند.

زیمنس در ایران

تاریخچه‌ی حضور زیمنس در ایران به سال ۱۲۴۶ هجری شمسی، یعنی تقریبا همان ابتدای شروع به کار این شرکت برمی‌گردد. با این حال شعبه‌ی ایران این شرکت در سال ۱۳۲۹ به طور رسمی افتتاح شد و اکنون حدود ۱۸۳ نفر را در استخدام خود دارد. زیمنس در ایران از ابتدا در پروژه‌های زیربنایی و ساخت زیرساخت‌های کشور همکاری داشته است. این همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، از تولید و انتقال انرژی گرفته تا زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای و تجهیزات پزشکی صورت گرفته است.

چند هفته پیش یک توربین گازی کلاس اف زیمنس به نیروگاه بندرعباس تحویل داده شد.

چند هفته پیش یک توربین گازی کلاس اف زیمنس به نیروگاه بندرعباس تحویل داده شد.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه